Suikervrij eten

Discussie in 'De lounge' gestart door Marlous28, 15 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Heb hier zo vaak aan gedacht, maar die zak M&M's die naast me staat, mmmmmmm.

het lijkt me zo moeilijk. maar ben ook altijd zo moe. Ik doe vaak 's middags een dutje. ( heeft ook andere oorzaak, maar oke ;) )

Ik ben zo moe sinds ik pfeiffer gehad heb in die pubertijd. Dat is een verwaarloosde geweest, want op dat moment was het niet in mijn bloed te zien. later wel. Maar wel te laat dus.

Maar zou toch wel graag aardappels ( eet maar een halve) en brood eten wat we als gezin ook eten.

Maar 'sochtends een bord havermout
    's middags salade
    's avonds veel groente ( 1 aardappel)

Dit is hoe elke dag er dan uitziet?

Maar weet je tussendoor?

Ik eet nl de hele dag ( lees snaai). Van brood, tot ontbijtkoek, snoep, speculaasjes, crackers enz.

2. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    #22 Belle1981, 16 okt 2012
    Laatst bewerkt: 16 okt 2012
    kaboutertje, wat je tussendoor eet zijn werkelijk enkel suikers, en koolhydraten maar die zetten zich om in suikers ;)

Je kunt eten tussendoor: shake, van kwark en fruit, of nog beter: van fruit en kokosmelk, zo kun je overigens ook zelf ijs maken. Bakje Griekse yoghurt.

men neme: 1 mango in stukjes gesneden en ingevroeren geweest, kokosmelk, in de blender en steeds beetje bijgieten, tot het ene dikke massa wordt, even in de vriezer, lekker!
    paprika in stukken, worteltjes, komkommer, fruit (met mate), nootjes: cashew, pinda's, pistache, amandelen, studentenhaver, ongezouten! en niet met zakken tegelijk, gewoon een hand. Ik eet 6 tot 8 keer per dag en heb dus nooit honger!
    Nootjes zijn vet en bevatten wel koolhydraten, maar ze verzadigen snel en dat zorgt dat je in verhouding minder eet terwijl je met chips maar door kunt blijven eten, omdat vooral bij paprika er stoffen inzitten die verslavend werken.

Oh en over mijn man en kinderen: die eten idd. brood, maar wel alles beperkt. Ze eten ook juist veel andere dingen, eieren, kwark, salades...ik merk echt dat wanneer ze koolydraatrijke tussendoortjes eten ze constant om eten zeuren. Ik vind wel dat ene lichaam koolhydraten nodig heeft, zeker kinderen, maar dat hoeft m.i. niet perse uit brood te komen, of uit aardappelen. Beperken is niet verboden ;) Mijn man is ook koolhydraatverslaafd, eet ladingen brood en als hij 3 dagen eet wat ik doe (maar dan meer) voelt hij zich veel beter.

En ik beperk, nogmaals, ik eet niet helemaal geen koolhydraten. In fruit zit het immers ook al ;) en daar hou ik heel erg van :)

3. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik zou proberen om 2 weken koolhydraatarm te eten en het dan langzaam weer toe te voegen. Je zult zien dat je lekkere trek dan weg is en als je de goede koolhydraten langzaamaan weer toevoegd, meer energie krijgt. Als je niet hoeft af te vallen, zou ik wel gaan voor volle producten en dus geen light.

Succes!

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik weet het , ik kan geen mate houden. Het eerste wat ik dacht toen ik jouw stukje las: mmmm noten.... lekker.
    Maar toen kwam: 1 handje. 1 handje maar????
    Jij schreef: ik heb nooit honger.
    Nee ik ook niet, maar het gaat er gewoon in... zomaar. Ik moet gewoon kauwen, eten of weet ik het wat het is.
    Chips eet ik nooit, want dat is me niet zoet genoeg. Ik wil echt snoep. Beter ik MOET gewoon snoep/zoet.

Dus eigenlijk als ik wil snaaien moet ik een bak yoghurt ( zonder suiker) of een appel pakken.
    Nu ook ben zo moe. Voel me een plofkip.

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Babke wij eten alleen light/mager.
    Ik lust nl geen volle melk/yoghurt.
    Volk pasta en rijst/ brood, want de gewone lust ik niet.

Maar heb mezelf een uurtje geleden voorgenomen geen overmatige suikers meer te nemen.
    Dus wel een 1/2 aardappel en 1 boterham tussen de middag.
    Wel fruit en 's avonds 1 volk kaakje.
    Maar nu zit ik ook al 1 uur ( !) zonder snoep naast me.

6. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik zou het boek van Yvonne Lemmers of South Beach eens lezen, wat jij zegt zul je daar zeker in herkennen. En succes verzekerd.

En goed bezig, 1 uur zonder! Het begint klein ten slotte. Ik vind het wel moeilijk te varieren, omdat ik nog wel aan het afvallen ben. Als ik straks op gewicht ben, wil ik wel ietsje meer brood, nu neem ik dat helemaal niet namelijk.

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik ga dat zeker eens halen bij de bieb!
    Dank je wel.

8. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    herkenbaar kaboutertje ;) ik was precies zo! eten, proppen, niet voldaan voelen, nooit voldaan voelen. Als je de juiste producten kiest rak je wel vol. Andres vol. Dat plofkip gevoel, moe zijn, check! heel herkenbaar. Ik heb echt alles omgegooid. ALLES! Gaan sporten, gezond gaan eten, minder koolhydraten. Ik val af als een trein, al gaat het nu moeizamer, ik heb nu nl. een prima gezond gewicht ;)

Ik dnek dat ik genoeg heb aan 1 handje nootjes omdat ik door de dag heen al genoeg eet wat voedzaam is en een voldaan gevoel geeft. kunst is ook om na dat handje iets anders te gaan doen en niet achteloos te gaan zitten eten. Beseffen wat je in je mond steekt, wat het met je lichaam doet. Producten kiezen die je bloedsuiker niet extreem laten pieken, zoals fruit, fructose is ook ene vorm van suiker, maar laat je suikerspiegel minder pieken waardoor je niet meteen erna wil blijven eten, eten, eten. En echt, ik heb het ook gehad, ben niet voor niets zo zwaar geworden. En echt, ik voel me nu zoveel beter! en slanker!

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik ga ervoor!
    Ik las dat het natuurlijk/onbewerkte producten zijn die je moet eten.
    Kijk dat is al makkelijker denken.
    Het is precies wat jij zegt: het is een kunst om iets anders te doen dan aan die zak nootjes te blijven hangen.

Probleem is mss ook wel, ben niet echt te dik. Oke er mogen kilo's af, maar zegt dat niet elke vrouw?
    Sporten hou ik absoluut niet van en ik kan ook niet sporten. ( daar wijdt ik nu maar even niet over uit)

Ik ga morgen havermout kopen voor de ochtend.

Zal ik na een week al iets merken? ( ook als ik het op de minder riogoureuze manier doe?)

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik eet niet suikervrij, maar neem geen geraffineerde suiker en chemisch synthetische zoetstoffen. Dan word ik moe, krijg last van darmen en hoofdpijn.

Hier vnl producten (gezoet) met natuurlijke suikers.

Ik vind dit een heel andere discussie dan alle koolhydraatbronnen te laten staan. Hier wel zoveel mogelijk koolhydraatbronnen volkoren.

11. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Zit nu een boek te lezen en daar komen stokbrood en zalmsalade ed voorbij.
    Nu wilden wij dat ook weer eens eten. Mag zeker niet ? :(

Zag ook ergsn op een site van south beach staan: roggebrood.
    Maar als ik op die link van koolhydraten kijk, zie ik dat roggebrood 20 heeft en br brood 16.
    Dan kan je toch beter br brood nemen?

Zijn er geen weekmenu's?
    Ik vind het best lastig alles uit te zoeken. En ook te bedenken wat ik dan op mijn stokbrood mag nemen ipv brie, krabsalade enz

12. zogelukkig

Hoezo niet? Je koopt volk.stokbrood en maakt de zalmsalade ZELF en dan zeg ik: eet smakelijk!!!

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Maar daar zitten aardappels in, mayo, augurk uit pot, zalm uit blik.
    Niet echt goede dingen zeg maar.

14. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36

Ik heb de cursus 40 dagen zonder suiker van Miss Natural gedaan.
    Niet moeilijk, lekkere recepten (ook voor koekjes, taart en chocola!!) en leuke communicatie.
    Je krijgt om de zoveel dagen een mailtje zodat je niet op de zaken vooruit kunt lopen en je kunt meekletsen op een besloten groep op FB, waar allemaal leuke meiden elkaar tips geven en vragen aan elkaar stellen.

Aanrader!

15. zogelukkig

Supergoede dingen allemaal:

Aardappel: zeer ondergewaardeerde 'groente', barstensvol vit.C, goede koolhydraatbron

Mayo: plantaardige olie en ei

Augurk: niks mis mee, bevat 0 kcal

Zalm uit blik: vers heeft de voorkeur, maar hee, je kan niet alles hebben hè!

16. zogelukkig

17. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Oke dan ga ik dat dan maken.
    En geitenkaas schijnt ook goed te zijn las ik.

Ik wil er toch echt wel voor gaan!

Maar las ook dat je de 1e weken hoofdpijn kan krijgen. Eigenlijk hoopte ik na 1 week al verschil te merken.

18. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Het gaat erom hoe je lichaam erop reageert. Gewoon bruin brood verteer je makkelijker dan volkorenbrood en daarom heb je daarna sneller honger en wisselt de bloedsuikerspiegel makkelijker.
    Roggebrood is meer koolhydraten, maar bevalt heel veel vezels en is daarom niet slecht. Niets is trouwens slecht. Waarom probeer je eerst niet geraffineerde suikers weg te laten.
    Dus geen koek, snoep, taart e.d. Ik denk dat je dan een heel eind bent. En als je trek hebt, pak dan wat kaas of magere vleeswaren, je zult zien dat je sneller vol zit.

Ook aardappelen verteert je lichaam heel snel, waardoor je er juist honger van krijgt. Je mag het zeker wel, maar denk eraan dat zij mede zorgen voor bepaalde suikerkicks. Daarom zeggen ze ook eerst cold turkey en dan toevoegen m.u.v. de geraffineerde suikers.

19. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Er zijn 40 dagen nodig voor je lichaam om af te kicken van de gevolgen van suiker.

Deel Deze Pagina