Voor mij is het vooral belangrijk dat het makkelijk is. Ik vind het helemaal niet erg om dingen te bakken of cruesli samen te stellen of wat dan ook. Maar het moet niet zo zijn, zoals bij veel diëten, dat ik 3x per dag iets moet bakken dat ver van mijn normale dagelijkse maaltijden valt. Dat ik naar speciaalzaken moet om al die ingrediënten te halen omdat die niet hier in de supermarkt te krijgen zijn en daar dan ook nog eens honderden euro's aan kwijt te zijn bij wijze van spreken. Dan is het gegarandeerd dat ik het niet volhoud.
Nanette heb je een recept voor die pizza? Dat klinkt heerlijk wij zijn hier dol op courgette zou het graag eens maken
Lees dat je endometriose hebt, heb je dan ook een candida bacterie? Omdat je van je suiker afwil? Heb je wel eens overwogen om naar een bioresonant te gaan? Google maar eens. Uit ervaring in mijn nabije omgeving heb ik van dichtbij gezien hoe diegene enorm is opgeknapt. Heeft ook endometriose en een candida bacterie waardoor de endo nog meer ging ontwikkelen. Toen eenmaal helemaal met suiker en tarwe gestopt en geen pijn meer. Maar goed misschien is dit niet bij jou het geval maar wou het toch even melden. Succes!
joh...ik ook. Ik ben half Italiaans en als er kinderen met veel zoet op worden gevoed zijn het de italiaanse kinderen. Ik had wel 4 scheppen suiker in mijn thee vroeger. Maar het is echt even wennen...ik vind de eerste weken yoghurt veel te zuur zonder suiker...toch doorgezet. En nu vind ik het heerlijk zonder iets er in. Onze zoon eet ook altijd yoghurt zonder iets er in. Hij heeft amper suiker gehad in eten dus nu mist hij dat niet...en als je er suiker in doet vindt hij dat echt vies. Onze dochter is een ander verhaal. Maar die mag af en toe dan stevia. Ook niet teveel.Bewaren
Ik eet de afgelopen twee jaar "suikervrij" waarbij ik geraffineerde suikers laat staan (op 1 cheat meal per week na dan). Ondanks dat ik een enorme zoetkauwer was, had ik geen afkickverschijnselen. Het duurde wel lang voordat ik geen trek meer in zoetigheid kreeg (zo'n 60 dagen kan ik mij herinneren). Wat mij heeft geholpen is om te leren hoe ik mijn lichaam moet voeden. Qua fruit eet ik dus voornamelijk fruit waar veel vitamines in zit (bessen etc) ipv hele zoete dingen omdat het lekker is (zoals meloen). Ook heb ik geleerd dat mijn lichaam het beste op fruit reageert als ik het combineer met ander voeding en dus niet als tussendoortje 1 appel neem (dan krijg ik een opgeblazen gevoel en veel honger). Zoetstoffen zoals stevia of dingen als honing gebruik ik nauwelijks, deed ik zeker de eerste maanden niet. Voor een verjaardag bijvoorbeeld, als het deeg niet goed wil blijven plakken (zoals bij zelfgemaakte pepernoten) gebruik ik bv wel kokosbloesemsuiker. Maar aangezien ik inmiddels niet meer verslaafd ben, kan ik dat makkelijk hebben 💪🏻 De eet meter van voedingscentrum vond ik heel fijn om te gebruiken om inzicht te krijgen. Ik heb echt geleerd om gevarrieerd te eten en gezonde snacks te vinden dankzij die app (of site trouwens). In het begin vond ik het wel heel moeilijk om producten te vinden waar geen suiker in zit. Maar inmiddels lees ik bij twijfel gelijk ingredientenlijsten en heb afscheid genomen van bepaalde producten (zoals kipfilet op brood) en eten wij heel vers. Blijf wel kritisch kijken naar gezondheidsgoeroe's als Rens Kroes. Ik ben dol op haar boeken, maar vind dat ze wel heel veel suikers gebruikt met haar 'gezonde' siroopjes, honing en dadels. Ik gebruik zelf nauwelijks die zoetigheid en vind die recepten dan evengoed nog zoet. Ook smoothies zitten vaak vol met fruitsuikers. Ik heb zelf last van een pds en suikervrij eten helpt daar zeker bij.
zoet stof stevia en al die ' vervangers' zijn nog veeeel slechter dan suiker! echt google het eens. ik heb hier wat links waar je wellicht wat aan hebt mbt het vermijden van suikers. zeker de moeite om jezelf echt wat verder in te verdiepen en ook niet zo maar 123 de artikelen van de supermarkt lezen vaak zit daar toch suiker maar wordt het met een andere naam of code weer gegeven! Smakelijck gezond & gevarieerd Eet ook e-vrij - E-vrije producten https://www.facebook.com/bio.eerlijk?fref=ts ( dit is een facebook pagina , zij geeft heel veel tips en vervangers voor vele. je kunt haar ook een bericht sturen als je vragen hebt.)
Ik eet sinds kort suiker bewust. Ik ben stap voor stap begonnen. Ik had liet eerst de frisdrank en vruchtensappen staan. Daarna niet meer snoepen en daarna nam ik de rest van mijn eetpatroon onder de loep. Mijn tip is om het stap voor stap te doen.