Suikervrije hapjes

Discussion in 'Voeding' started by MinnieJ, Aug 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik wil graag wat door de fruithapjes verkruimelen zodat het wat meer vult, maar niet een liga, het liefst iets zonder suiker. Kent iemand een leuke site met recepten voor suiker/zoutvrije fruit- en groentehapjes?

En nog een vraag, kan je een baby van 6 maanden al een beetje sinaasappelsap geven? Met water aangelengd bijvoorbeeld..? Of krijgen ze daar erg veel last van??

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Sinaasappelsap reageren sommige kinderen wel sterk op, met krampjes. Ik geloof dat het advies 9 maand is. Maar niet alle kindjes reageren erop.. Wij hebben wel gewacht. Bij mijn neefje ging het goed, door de fruithap gemengd.

Ik deed soms wat rijstebloem of bambix door de fruithap. Dat was meer om het in te dikken als het dun was. Maar als het niet genoeg vult, dan gaf ik meer fruit. Of na de puree nog een wat uit het knuistje.

en hier ( Verse babyvoeding maak je zelf!) staan redelijk wat kinderrecepten..

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

sinasappelsap kan heel erg werken op de darmen. waarom geen thee of gewoon water mischien heel sterk aangelegde diksap??

verder zou je gewoon iets van brood doot het hapje kunnen doen.

en verder gewoon fruit prakken of en stukjes geven?

4. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

stukjes geven vind ik nog een beetje eng omdat we nog net zijn begonnen, maar ik zal anders proberen wat geroosterd brood erin te verkruimelen dat is wel een idee! Thanks, ook voor de link:)!

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Maar waarom moet een fruithapje meer vullen dan? Je kindje mag 4 a 5 flessen melk, 2 stuks fruit en 200 gram groenten, bij benadering.

6. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik begrijp t nut er ook niet van?

7. adi

adi Niet meer actief

Ja dat vraag ik me ook af. Als ze na de fruit nog meer honger heeft, geef je toch meer fruit? Ik neem aan dat ze nu niet 2 grote stukken wegkrijgt.
    En fruit is geen maaltijd, maar een tussendoortje.

maar misschien bedoel je dat het hapje vaster wordt. Heb je geprobeerd te prakken ipv pureren? Dan wordt het veel minder waterig (en dat kan met 6mnd prima)

Share This Page