Koolhydraatarm is heel realistisch hoor. Het is heel erg makkelijk. Je mag echt heel erg veel eten. Kaas, worst, eieren, volle producten zoals volle melk, volle yoghurt, roomboter. Groenten, fruit ( niet teveel zwaar fruit zoals bananen) noten, pure chocolade minimaal 70%, vlees, vis etc. De mogelijkheden zijn enorm.
Ik snap dat je het liefst suikervrij wilt. Maar als je dan alsnog iets eet met veel koolhydraten heeft dat hetzelfde effect als dat je gewoon suiker eet en dat wil je toch juist niet? Je bloedsuiker stijgt dan alsnog enorm en dat wil je juist voorkomen. Mijn broer eet koolhydraatarm sinds 5 maanden. Hij is 1.94 en echt een goede eter die van lekker en veel eten houdt en zelfs hij houdt het makkelijk vol, is inmiddels 23 kilo kwijt en zit nu op zijn goede gewicht. Als jij khd arm gaat eten en je gaat afvallen verdwijnt waarschijnlijk je diabetes type 2, heb je mogelijk over een paar maanden geen overgewicht meer, geen medicatie meer en kan je in de toekomst gewoon in t weekend weer genieten van een suikerhoudende snack .
Nee maar ik schrik ervan wat ik zoal lees op internet, toch wel heel veel herkenning. Daar ga ik de volgende keer zeker mee naar de poh. Dank je wel!
Het punt is een beetje dat wanneer je een suikervrije snack eet, die wel hoog is in koolhydraten, je net zo goed een snack met suiker kunt eten. Het eindresultaat is hetzelfde, alleen denk je misschien goed bezig te zijn.
Type 1 diabetes hier Koolhydraatarme/vrije snacks: Hartig: Kaas, worst, ei, kippenvleugeltjes, gehaktballetjes, groente, paprika met roomkaas. Atkins crackers met vlees/vis/kaas beleg. Amandelen zijn de noten met de minste koolhydraten geloof ik. Dips kan je zelf maken en zijn meestal laag in koolhydraten. Zoet: Alles van Cereal. 1 soort ontbijtkoek van pijnenburg, atkins heeft ook zoete dingen, klene suikervrije drop. Snoepwinkel heeft wel vaker suikervrije snoep. Mbt etiketten lezen en zoet. Atkins is een mooi voorbeeld. Als je het etiket leest zie je vaak toch wel behoorlijk wat koolhydraten er op staan. Maar onder koolhydraten staat dan "waarvan polyolen". Polyolen moeten meegeteld worden als koolhydraten, maar je lijf kan ze NIET verteren en het heeft dus géén invloed op je glucosewaardes. Dus als er staat 50gr koolhydraten waarvan 45gr polyolen dan zijn het per saldo dus maar 5gr koolhydraten. Verder moet je wel oppassen met het bunkeren van suikervrije zoetigheid. Matig is het antwoord als je teveel eet krijg je geheid diarree en buikpijn en dat is niet de bedoeling. Mocht je wel een keer iets met veel koolhydraten eten en denken oh shit dit was niet handig, ga dan een half uur buiten wandelen, direct als je eraan denkt. Bewegen heeft een supergoede invloed. Een écht keto-dieet is gevaarlijk voor je op dit moment, dus wel iets van koolhydraten op een dag binnenkrijgen is een must. Edit: ik eet niet suiker/koolhydraatarm. (Maar ik heb insuline ). Maar als ik een koekje wil gewoon voor het idee, dan heeft een pennywafel veel minder koolhydraten dan een stroopwafel natuurlijk (om maar te zwijgen over gevulde koeken). Maar dat is iets wat je evt in de loop vd tijd wel leert inschatten. Overigens eet ik best wel eens stroopwafels Je mag altijd PB-en, ik denk dat ik qua diabetes en eten zo'n beetje bijna alles wel weet na wat er hier allemaal gebeurd is...
Mag ik vragen waarom je geen tijd hebt om dingen te maken? Of is het meer de zin? Kan ook natuurlijk. Geen oordeel maar interesse.
Dat geldt in ieder geval niet voor iedereen. Mijn schoonmoeder is met koolhydraatbeperkt eten en veel bewegen (met groepsbegeleiding), volledig van de medicatie af (al meer dan een jaar) en veel gewicht kwijtgeraakt, maar als ze teveel koolhydraten binnen krijgt, piekt haar suiker direct. Misschien dat dat ook met leeftijd te maken heeft hoor, ze is 70+, misschien als je nog maar net diabetes type 2 hebt en je jonger bent, dat er dan meer kans is dat je er echt vanaf komt. Mijn schoonmoeder heeft gewoon nog diabetes, maar kan het dus met alleen een dieet en lichaamsbeweging onder controle houden. Hartige snacks is het makkelijkst, mocht je koolhydraatbeperkt gaan eten, dan is het sowieso belangrijk dat je voldoende vetten en eiwitten binnenkrijgt, dus noten, worst en kaas (even opletten dat je juist de vettere en oudere kazen kiest, die hebben meestal wat minder koolhydraten geloof ik) zijn goede keuzes. Fruit kun je lijstjes van vinden welke wel en niet goed kunnen, mijn schoonmoeder moet dus wel echt opletten en kan geen bananen eten bijvoorbeeld, Mijn schoonmoeder bakt zelf wel zoete snacks afentoe, die maakt ze dan van koolhydraatarm meel (bijvoorbeeld van noten) en ze gebruikt dan wel zoetstof (meestal erythritol) voor de smaak. Ze is maar alleen, maar het meeste blijkt prima in te vriezen .
Tuurlijk mag je dat vragen. Het is vooral geen zin hebben hoor, tijd zou ik er waarschijnlijk voor kunnen maken maar dan moet er iets anders wijken en dat zie ik niet zitten. Ik hou niet van koken en bakken etc, ben absoluut geen keukenprinses dus besteed mijn schaarse vrije tijd liever aan dingen die ik leuk vind en waar ik energie van krijg.
Nav jouw post ben ik opzoek gegaan naar de lindt pure chocolade met zeezout. Is dat deze? Deze heeft toch nog 48g suiker. De biologische pure chocolade met zeezout van de jumbo heeft 35gr suiker, scheelt toch weer.
Graag gedaan! Mijn hond heeft het, klinkt gek maar de symptomen bij mensen, paarden en honden zijn hetzelfde. Laat je er op testen door de urinetest, alleen op die manier weet je het zeker.