Suikerwaarde eerste trimester

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nuage, 3 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Weet iemand iets over vanaf welke glucose/suikerwaarde in het eerste trimester je echt serieus zorgen moet maken over aangeboren afwijkingen die hierdoor worden veroorzaakt?

Ik slik deze zwangerschap Prednison en hierdoor heb ik nu al te hoge suikerwaardes. Morgen moet ik naar de internist en ik zal wel insuline gaan moeten spuiten. Maar ondertussen heb ik toch al een paar keer een piek gehad en maak ik me gewoon onwijs zorgen.

Iemand hier verstand van?

2. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Weet je vk/gyn dit niet?
    Een hoge suiker is niet goed natuurlijk, maar weet niet hoe het zit als het door Prednison komt..

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja natuurlijk :) ik ga morgen ook naar de internist en dan zal ik het ook vragen. Neem aan dat ik insuline ga krijgen. Maar ik maak me gewoon zoveel zorgen erover of het niet al te laat is met die piekwaardes die ikheb gehad.

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hoe hoog is hoog? En vooral hoe lang hoe hoog.

Ik piekte regelmatig tot 11/12 in het eerste trimester, en voor zover op de echo te zien is, is mijn beeb gezond (alleen te groot)

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dat stelt me wel een beetje gerust, bedankt voor je reactie! Na hoeveel tijd moest jij prikken? Want ik prik pas na 2 uur.

Ik heb na het eten (als ik toch per ongeluk iets met suiker heb gegeten) na 2 uur een aantal keer hoge waardes gehad. 10,2 was de hoogste. Ook 9,9 en vandaag nog 8,7 na een koffie verkeerd.

Als ik geen suiker eet gaat het goed en is er niks aan de hand. Na zo'n te hoge waarde krijg ik wel ook weer een lage waarde, dan schiet het door naar 4,5 bijvoorbeeld. Dus dan eet ik wel weer iets in een poging het stabiel te houden.

Uiteraard vermijd ik alle suiker op dit moment maar helaas toch nu een paar keer toch een oprecht foutje gemaakt.

6. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb een continue meter in mijn arm zitten (bionic woman ;) ) dus ik zie altijd mijn huidige waarde. Maar als je suiker ook weer naar beneden zakt dan (geen garantie) zou ik me niet gek maken. 8.7 is iets wat ik elke dag wel zie en daar maak ik me geen zorgen over, en mijn gynaecoloog ook niet.

Als je geen insuline spuit zou ik ook niet teveel bij-eten voor een stabiele suiker. Stabiel op 4.5 is dan ook mogelijk ;) als je nuchtere waarde maar goed is en een paar uur na het eten ook weer dan doe je het al beter dan ik ;)

Toevoeging: snelle suiker mijden is een goede oplossing voor nu, maar reken erop dat je kindje wel koolhydraten nodig heeft om zich goed te kunnen ontwikkelen, dus wel gewoon brood, aardappels etc blijven eten. Kies bij pasta voor minder en volkoren

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Gelukkig kan mijn lichaam wel goed tegen koolhydraten. Tot nu toe dan. Gisteren zelfs wat chips gegeten en dat doet niks. Maar eet ik suiker dan is het meteen raak.

Jeetje een naald altijd in je lijf? Wat heftig!

Deel Deze Pagina