nu de kleine man 6 mnd is stap ik zowel met fles voeding als potjes over naar de volgende stap. ik meng 1 en 2 nu 50-50. maar zn flessen drinkt die nu niet meer leeg en er word steeds meer gespuugd.. ook laat hij heel veel scheten. kan het hem nogal zwaar vallen allemaal? hij krijgt 3x 210+7 1x 210+7 + 4 pap (die liet hij zowiezo 1/3 staan) 1/2 potje 6+ groente of maaltijd 1/2 baby koek (soms) dat is toch niet te veel? hij is bekend met reflux en krijgt door zn gewone flessen nog steeds nutriton en heeft comfort 2 van kruitvat. gr marieken
Vaak betekend spugen wel dat het te veel is. En met reflux is dat al sneller. Als hij al 1/3 laat staan van een fles met pap zou ik 1 schep minder pap er in doen en kijken wat hij dan doet.
Persoonlijk vind ik flessen van 210/7 erg groot. Bovendien mogen ze van opvolgmelk ook maar 800cc (dus 4x180/6). Dus als ik jou was, zou ik gewoon kleinere flessen gaan proberen.
Probeer anders de hoeveelheid wat meer aan te passen dus ipv 4x 210 eens 3 a 4x 150/180 cc en de papfles iets dunner met 3 schepjes. Anders kan je tegen het spugen ook een schepje johannesbroodpitmeel gebruiken dat zorgt ook voor een laagje in de maag dat hij het minder makkelijk terug kan spugen. Is hij ook een gulzige drinker? dan kan je anders nutrilon 2 forte proberen. zelfde samenstelling maar met andere eiwitten voor een verzadigd gevoel zonder extra calorien.... maar over t algemeen op te lossen door de pories wat kleiner te maken en te verspreidden en hou t vooral bij 1 merk!!!!!!
hij krijgt nutriton (jbpm) bij zn gewone flessen en Comfort van kruitvat is ook tegen spugen. daarbij gebruik ik maar 1 merk maar stap nu over van 1 naar 2. ik ga wel proberen om zn melk flessen dan kleiner te maken en minder pap. thanks vandaag trouwens weer flink onder gespuugt bij mn schoonouders, jakkes! dat stinkt nu echt.
Marieke, opvolgemelk valt zwaarder op de maag dan de nr1 voeding. HIervan mogen kindjes daarom ook minder drinken per dag. Ik vind de flessen van 210/7 van opvolgmelk inderdaad echt flink. Afhankelijk van hoeveel bijvoeding hij nu eet zou ik hem of 4* 180/6 of 3*180/6 geven. Merk JBPM maakt inderdaad niks uit.
ja ik deed de oude hoeveelheid omdat het nu nog gemengd word met nr 1 zodat de overstap minder zwaar is maar blijkbaar is het dan toch te veel. ben vandaag naar de kleine flessen gegaan en die gaan wel leeg. heb ook een afspraak met de ka gemaakt dus laat hem even helemaal na kijken. thanks