Nou.. Zijn jullie er klaar voor? Deze sinterklaas/kerst/oud en nieuw vieren wij in 1 keer alles met onze vrienden. En in plaats van cadeautjes doen we opdrachten! En mijn opdracht is.. Maak een taart in de vorm (en kleur!) van je lievelingsfruit maar laat het anders smaken... Wie heeft er inspiratie? Ik snap dat ik simpel een bananen taart kan maken met kleurstof maar ik wil eigenlijk nog iets creatiever.. Of misschien appeltaart die smaakt naar.. Zeg het maar! Wie o wie helpt mij met ideeën en tips? x
- een dichte appeltaart in de vorm van een bol ( appel) dus 2 blanda schalen van de Ikea bijv. Als appeltaart evt met een laag extra deeg ertussen en dan ook bovenop afdichten met deeg . Zou dan wel een deeg met ei pakken . Zodat het niet te bros word. Of een cake met een lekkere vulling en dan met een chocolade botercreme ( mix funcakes) of chocolade genache opgespoten als kiwi.
Mijn eerste gedachte is, cupcakes maken en die aan elkaar maken als een druiventros. De cupcakes doormidden snijden (of 3 lagen) en die besmeren met bijvoorbeeld aarbeien/bananen/kersensmaak. Met fondant oid de bovenkant groen of blauw maken (met 1 cupcake kun je een steeltje maken), en je hebt een druiventrostaart met een andere smaak. Nou... Die kwam bij mij binnen toen ik dit las
'Appeltaart' met pruimenvulling? Of een bombe met banaanijs of andere fruitvulling en die versieren als kers of appel..
Maak een 'appeltaart' zoals deze: https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjE1ZKw0s7QAhWHWhoKHdhpC7sQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fforum.deleukstetaarten.nl%2Fviewtopic.php%3Fid%3D70744&psig=AFQjCNHIzE6V2UZUmA_M08c5pbRmI9UJRw&ust=1480532080037899 En maak hem niet van appeltaart maar met iets heel anders. Leuke opdracht trouwens!
Ik maak uit je post niet op of je lievelingsfruit nu banaan of appel is. Misschien allebei Je kan het misschien wat spannender maken door het te laten smaken naar een exotische fruitsoort, lychees ofzo. En als de kindjes mee-eten kan je misschien een soort "worm" verstoppen in de cake, degene die hem heeft helpt met de afwas
Een taart in de vorm en kleur van sinaasappel maar dan met de smaak van wortel. Erg makkelijk en toch lekker.