Dames, is het misschien een zwangerschap?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mommy2be, Jun 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

Mar 13, 2008
    528
    0
    16
    Hallo dames,

Ik ben een dag overtijd (wat bijna nooit eerder is voorgekomen sinds ik een regelmatige cyclus heb) ik ben continu misselijk en ik heb vaker moeten overgeven. Mijn borsten zijn heel zacht geworden en rondom mijn tepels is het superdonker geworden, ik vind het ook maar raar uitzien.

Ook merk ik dat ik heel veel bobbeltjes heb rondom mijn tepel (wit) en ook aders zijn zichtbaar. Verder heb ik ook enorm veel lastig van verstopping, heel vervelend want ik krijg voldoende vocht binnen en kom dagelijks tot mijn lichaamsbeweging (sport 20 min op de steps intensief)

Ik voel hele aparte krampjes in mijn baarmoeder, het voelt als kriebels aan met af en toe een trekkerig gevoel, heel apart.

Ik probeer nu wel voorzichtig te zijn wat betreft een zwangerschapstest, omdat ik vrees dat het negatief zal zijn en ik mezelf dan enkel wanhopig heb gemaakt. Aan de andere kant kan ik gewoon niet wachten om uit te sluiten of ik zwanger ben of niet, om reden dat ik een dieet volg en ik gelezen heb dat het afgeraden is om een dieet te volgen, zeker wanneer we het hebben over het ziekenhuis dieet bijvoorbeeld.

Kan iemand mij raad geven wat ik moet doen? Mijn man zei tegen mij dat we misschien even moeten afwachten, want hij vindt het heel sneu voor mij als blijkt dat ik toch moet menstrueren, hij wilt mij niet zo verdrietig zien en probeert mij niet wanhopig te maken!

Vriendelijke groetjes,
    Mommy2be

2. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoi

Als je niet wil testen zit er niks anders op dan nog even een paar daagjes te wachten.
    Komt je menstruatie niet.. dan testen.

Anders advies heb ik niet voor je. ;)

3. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    precies het enige wat echt duidelijk heid geeft of je zwanger bent ja of neej is een test

het zou kunnen maar je lichaam kan je vaak ook erg in de zeik nemen

4. Truusje77

Truusje77 Actief lid

Mar 10, 2008
    152
    0
    0
    Net over de grens
    Ik raad je aan om toch te testen, heb je meteen zekerheid.
    Succes.

5. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0
    Als je lang gaat wachten raak je alleen maar meer overtuigd dat je zwanger bent. Als het dan niet zo is, ben je extra teleurgesteld. Ik zou dus nu gelijk testen, want als het niet zo is kun je het beter nu al weten dan dat je nu al blij wordt om niks.
    En als het wel raak is kun je het ook beter nu weten idd in verband met je dieet.

Succes!

6. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Meid, ik zou ook echt een test doen, aan de uitslag kun je niets meer veranderen, maar het voor je uitschuiven kan er psycho-somatisch voor zorgen dat je ongi wel langer weg blijft, waardoor je steeds meer hoop krijgt.

En als ik het zo lees, klinken je symptomen wel goed!

(Ik had ook elke maand dezelfde symptomen, zelfs in de maand dat ik zwanger was geraakt, maar diep in mijn hart wist ik dat het deze maand echt anders was!)

Succes, ik duim voor je!

7. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Gewoon testen....

Het doen van een test veranderd de situatie niet.. of je bent zwanger, of niet...
    Het geeft alleen meer duidelijkheid....

Succes... en ben benieuwd....

xxmona

8. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    Tja alleen een test zal op dit moment duidelijkheid geven. Meer kunnen wij er ook niet van zeggen.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maak het jezelf niet zo moeilijk en test gewoon!

10. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

Mar 13, 2008
    528
    0
    16
    Bedankt dames, ik ga morgen een testje doen! Het is inderdaad beter om gewoon voor de zekerheid een testje te doen, voor het geval ik dan wel moet menstrueren,ik niet zo teleurgesteld raak omdat ik teveel vanuit ging dat ik zwanger was!

Nou wish me luck dames..

Mommy2be

11. Lelie4

Lelie4 Actief lid

Feb 10, 2008
    182
    0
    0
    duim duim duim :)

12. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    I wish you luck! Spannend hoor :)

13. Mammie1978

Mammie1978 Actief lid

Apr 22, 2008
    149
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik sluit mij hierover helemaal bij aan...

Liefs van Sabrina

14. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    En? heb je al getest?
    Vast niet, de winkels zijn nog dicht.

Ben benieuwd!

15. Tammie26

Tammie26 Bekend lid

Dec 18, 2007
    656
    0
    0
    Rotterdam
    Ben benieuwd en laat het ons zo snel mogelijk weten wij zitten in spanning :)

16. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ben ook benieuwd!

17. Puck70

Puck70 Bekend lid

Jan 6, 2008
    759
    0
    0
    Ik duim voor je!
    En ja, ik zou maar wel testen, je moet er toch doorheen, hoe teleurstellend het ook kan zijn. Misschien kan je vrij nemen, zodat je de nare uitslag eventueel eerst in alle rust kan verwerken, mocht het negatief zijn?
    Sterkte en succes!

18. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

Mar 13, 2008
    528
    0
    16
    Dag dames,

Ik vind het maar vreemd maar de test is negatief. Ik menstrueer nog steeds niet, apart zeg! Dit is nooit voorgekomen. Wat moet ik nou doen?

Liefs,
    Mommy2be

19. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Wat een teleurstelling meis! Het enige wat je kunt doen is afwachten en over 2 dagen weer testen. Is het dan nog nega, dan is de kans klein dat je zwanger bent. Je lijf kan je soms ook heel erg in de maling nemen. Maar hoop dat dit niet het geval is en het gewoon nog iets te vroeg was om te testen!

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi Mommy2be,

gewoon afwachten: je zult ofwel weer ongesteld worden, ofwel een keer een positieve test krijgen.
    Niet om je teveel hoop te geven, maar ik had pas na 2,5 week overtijd een positieve test in handen. Het kan dus...

Mocht je 4 weken na overtijd nog steeds niet ongesteld zijn, maar ook geen positieve test hebben, dan is er ws. wat anders aan de hand en zul je even een afspraak bij de huisarts moeten maken. Die zal dan waarschijnlijk je buik bevoelen of je zwanger bent en zoniet, zul je ws. medicatie krijgen om je menstruatie op gang te helpen.

Het is ontzettend frustrerend, dat afwachten, die 2,5 week duurden bij mij erg lang, maar er zit niet veel anders op: ze gaan echt geen echo nog doen als je een negatieve test hebt en wel denkt zwanger te zijn, (zowel artsen als VK's zijn overtuigd van het feit dat elke zwangere vrouw dag na overtijd absoluut positief test....)

Share This Page