Ik vroeg me af of er nog mensen zijn die tips hebben om je beter te kunnen concentreren. Ben nu 34 weken zwanger en heb echt een geheugen als een vergiet. Ik geloof dat dit ook een van standaard kwaaltjes is, maar helaas heb ik in mijn 37e week nog 2 hbo examens voor de boeg. Zucht......... Neem me al de hele tijd voor om te gaan leren maar op een of andere manier heb ik er gewoon 'de kracht niet voor'. Als ik thuiskom van het werk moet ik eerst plat om een uurtje te slapen (advies VK omdat ik tot 36 weken doorwerk en nu al zo moe ben), daarna eten koken enzo en 's avonds komt er meestal ook niet wat van. En áls ik me er dan een keer toe kan zetten, lijkt het net alsof ik gewoon niks opneem. Hebben meer van jullie zoiets gehad en hoe gingen jullie daar mee om? Aan de ene kant heb ik zoiets van 'wil nu de laatste weken gewoon nog ff relaxen en genieten en dan maar geen examen doen' maar aan de andere kant 'dan moet ik het natuurlijk later wel weer een keer inhalen'. Wat zouden jullie doen?
Probeer toch om je examen te halen, dan ben je vanaf. Misschien kan je proberen in het weekend te leren? Dan heb je niet gewerkt en ben je misschien minder moe.
Ik hoef dan geen examen te doen. Maar vergiet ben ik toch. En heb er ook nog niks op gevonden Dit zijn de laatste weken van school voor allebei mn zoontjes. En de een zit op speciaal onderwijs en de ander op gewoon. Dus 2 scholen die allerlei dingen nog snel even organiseren voor het vakantie is. Ben nog nooit zo blij geweest met mn agenda. Mn bureau ligt vol met papieren van school van wanneer waar hoe en wat. Want dan moeten ze weer wel eten en drinken mee, dan weer niet. Dan moeten ze in school kleren (of iig de kleur van de school) dan weer niet. Dan heeft die nog snel ff een overhoring, dan die weer. En daar moet voor geleert worden...maarja zo oud dat ze daar zelf helemaal aan denken zijn ze nog niet. En voor alles moeten ze weer n briefje mee terug met handtekening dat ik iets goed vind of bvb over t 10 mins gesprekje wanneer ik kan komen. En ik vergeet werkelijk ALLES! En mn man heeft net nieuw werk dus die kan t ook ff niet bij benen. Het ergste vind ik dan ook nog dat als hij thuis komt en hele verhalen tegen me opsteekt dat ik wel luister maar alles langs me heen gaat. Ik zou niet durven zeggen wat hij me vertelde net 2 minuten nadat hij t verteld heeft. Kan er ook op de een of andere manier de moeite niet voor doen...heb de fut niet ofzo. En dan voel ik me enorm lullig...maar t lukt gewoon niet nu Maar goed... Als je dingen in je examen niet haalt, mag je die dan over doen? Anders zou ik gewoon dat examen n andere keer doen hoor. Jammer maar helaas. Als je nu toch persee door gaat en je mag niet herhalen zit je straks met de gebakke peren. Zou zonde zijn als het helemaal mis ging, toch?
Ik kan de examens gewoon overdoen hoor. Ik geloof zelfs 2 keer. Het is meer zoiets dat ik denk 'zal ik er nu voor gaan leren en er vol voor gaan' of 'zal ik gewoon een keer voor het makkelijke gaan en het naast me neerleggen, relaxen en van de laatste weken genieten'. Twijfel twijfel (ook zoiets waar ik tig keer meer 'last' van heb sind ik zwanger ben). hahahaha
Post it vind je bij ons in huis.. hihihih. Briefjes en nog eens briefjes... Dat vergiet is zo bekend verhaal hier... Sterkte met je examen... zet hem op.. En desnoods in het weekend.. uitslapen en dan even leren.
@ Mirrem: heel herkenbaar... nu al...moet dan nog wat worden als ik straks zover ben als jij... Wat ik probeer is om steeds een klein afgebakend 'taakje' te doen. Goed te overzien, binnen een bepaalde tijd en met voldoening als het af is. Dat motiveert om door te gaan. Dus maak een planning voor de komende twee weken, maak ook ruimte voor jezelf als beloning! (en vraag je vriend/man om het eten koken van je over te nemen). En het lijkt natuurlijk of je dan kunt gaan genieten als je het laat lopen, maar als je het niet haalt geniet je ook minder van je kindje straks omdat je vroeg of laat weer geplaagd wordt doorjezelf dat je die tentamens nog moet doen... (ps. lees af en toe een hoofstukje op je werk... tussendoor... ik neem aan dat ze je studie ondersteunen niet?) Dus ik zu zeggen NU! Straks heb je andere prioriteiten en is er iemand anders die zoveel belangrijker is dat je echt geen zin meer hebt SUCCES!
Hier ook zo'n vergiet En dan vraag je aan vriendlief vergeet jij het even niet dan aub! Nou achteraf is meneer het net zo hard vergeten dus daar heb je dan ook niks aan
ik zou het examen gewoon even vergeten, want je lichaam bereid zich nu gewoon voor op de bevalling en daar hoort het vergiet werk gewoon bij. Dit is een stofje in de hersenen om straks de bevalling geestelijk minder zwaar te maken en je de pijn doet vergeten, want anders zou je nooit aan een 2e kindje willen beginnen omdat je dan de bevalling te traumatisch zou vinden. Dit is gewoon de natuur en dat hou je gewoon niet tegen. Ik zou mn energie niet verspillen aan een examen, en nu gewoon lekker gaan relaxen en genieten van je laatste weken van je zwangerschap, enneh die vergeetachtigheid gewoon over je heen laten komen en lachen om de stomme dingen die je niet vergeet.
Wat was je vraag ook alweer?.... Je kan een middenweg kiezen: 1 van de 2 examens doen, zodat je met je halve concentratievermogen toch een paar studiepunten haalt. Het andere examen komt dan wel hoor. Ik wil je niet bang praten, maar het duurt na de bevalling vaak ook nog een tijdje voor je je eigen scherpe ik weer hebt teruggevonden... Succes! Groet van Kiki
Euh...eigen scherpe ik terug vinden? Ik herinner me nog goed dat ik na bevallen te zijn van mn eerste na n paar weken weer eens zelf de boodschappen deed. Ik heb alles gekocht wat nodig was. Heb netjes alles afgerekent. En ben aangelopen..... Juist...zonder mn boodschappen weer in te laaien! Stond bij ons in de lift en keek naar mn boodschappen mandje. Oops....maar weer terug dus. Met n rooie boei van hier tot ginder. Meisje achter de kassa keek me echt heel vreemd aan, zo van "wat ben jij voor n waus dan?" Tja...je kan t natuurlijk wel uitleggen...maar ik had ff meer de haast om daar zo snel mogelijk weg te komen met mn boei die NOG roder aan t worden was terwijl ik mn spullen bij elkaar grabbelde En dat is nog lang zo gebleven hoor. Durf zelfs niet te beweren dat t ooit echt over gegaan is Kan je nagaan...dit wordt mn derde kindje