Ik ben ff aan het Googlen geweest naar de symtomen/kwaaltjes van mijn 21 maanden oude zoon. En daar word ik niet vrolijk van. Hij drinkt ongeveer 2 liter op een dag hij heeft echt altijd dorst en vaak als hij uit bed komt is hij spierwit en lusteloos hij huilt dan alleen maar en wil alleen maar bij mij zitten. Pas als hij gedonken of gegeten heeft knap hij op, hij OS onlangs ziek geweest hij had een parasiet in zijn darm en is behoorlijk slecht in orde geweest, en nu hebben.we het eerst afgedaan als hij zal daar nog wel last van hebben enz enz.... maar begin me er nu een beetje druk om te maken ik wil met hem naar de ha maar dacht vraag ff of iemand de symptomen herkent want ik kom met mijn eigen zoeken steeds uit op diabetes.
ik ben natuurlijk geen dokter, het beste wat je kunt doen is naar de huisarts gaan en het laten testen (door een vingerprikje of een plasluier mee nemen) ik heb er wel ervaring mee want onze dochter van nu 5 was 1,5 jaar toen diabetes (suikerziekte) bij haar werd ontdekt. ze kon nog niet praten toen maar ik had echt het gevoel dat er iets helemaal niet goed zat. ze huilde heel veel en wilde alleen maar drinken. ook bleek dat ze was afgevallen en ze was heel lusteloos. ook kon ik haar wel elk half uur verschonen maar nog plaste ze door haar luier. de huisarts nam ons niet serieus maar het bleek toch zo te zijn... als jij het gevoel hebt dat er iets is met je kindje zou ik echt even naar de huisarts gaan. laat je dan niet afschepen en goed uitzoeken wat er aan de hand is.
Ik heb vrijdag een afspraak, en onze zoon drinkt ook heel veel. En vooral als hij uit bed komt is hij lusteloos en huilerig maar goed niet iedere dag en niet na elk slaapje kan er niet echt een patroon in vinden. Hij plast ook heel extreem veel maar Jah er gaat ook veel drinken in. Hij woog in juli 11 kilo hij weegt nu 10 kilo een kilo lijkt niet veel maar hij is wel in de lengte gegroeid en voor zo n jong kind toch best veel, maar het kan ook nog van die parasiet komen off moeilijk er is iets met hem maar wat?
hoi Ik herken het verhaal van veel drinken. Onze dochter drinkt periodes heel veel. Zeg maar de eerste twee uur dat ze wakker is meer dan 0,5 liter tot zelf 1 liter!!! Is dan ook heel bozig en ontevreden als ze niks kreeg. Ik ben meerdere malen bij huisarts geweest en elke keer is suiker getest door prik in haar vinger. Gelukkig niks aan de hand. Mocht ik me toch zorgen maken moest ik vooral terug komen. Nu is ze 2,5 jr en laatste tijd komt het niet meer voor..... Dus zou ook gewoon vragen om suiker te testen mocht je ha dit niet voorstellen.