Sunblock factor 100 kopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door sillies, 10 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik lees dat je sunblock zoekt. Sunblock is wel wat anders dan de gewone zonnebrandcreme. Laatstgenoemde trekt in de huid en absorbeert de UV stralen, sunblock blokkeert de stralen. Nadeel hiervan is dat het zichtbaar blijft als je het opsmeert. Ik denk dat sunblock wel een goede optie is voor jou. Misschien is zoiets te koop bij Holland & Barrett?

sillies vindt dit leuk.
  2. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Geen idee of het al genoemd is, maar het merk mesoestetic heeft ook spf van 130. Verkrijgbaar in Nederland, onder andere op de webshop van deliaskinmaster.

sillies vindt dit leuk.
  3. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Ja dacht ook dat sunblock wat anders is dan factor 50, maar kan er niet zoveel over vinden, dus dacht is sunblock misschien factor 100? Vandaar ook de vraagteken in het topic.
    Ik ga sowieso kijken voor die @Anouk adviseert en @Vitamientjuh.

rijo en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Zou dan toch echt iets van een pet ofzo aanraden. Om schaduw in gezicht te creëren. Of z'n zonnehoed. Modern is het niet naar het helpt wel. Je kunt altijd afspraak maken bij een dermatoloog. Zelf ook pigment vlekken in mijn gezicht helaas. Maar dat al sinds de zwangerschap van de oudste . Dermatoloog kan kijken of oorzaak ook echt alleen de zon is of combinatie van vitamine te kort, schildklier etc . Sinds ik vitamine slik voor huid, haar en nagels zijn er geen meer bijgekomen
    In de winter zie je ze amper maar in de zomer juist super goed. Mijn pigment vlekken zijn wit . Dus als ik bruin wordt lijkt het extreem toe genomen.

Vitamientjuh en sillies vinden dit leuk.
  5. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Mijn vlek zit op precies dezelfde plek! Zo rond mijn oog. Hij is bij mij nu nog wat smaller, maar er zit nu een rare streep onder mijn oog. Ellendig he! Iemand vroeg laatst aan me hoe ik aan dat grote litteken op mijn gezicht kwam. Begreep er eerst niks van, maar ging dus over die vlek :confused:.

6. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Ik heb laatst een zonnehoed gekocht. Heb hem gisteren in Amsterdam de hele dag op gehad!
    Ik ga er over nadenken om toch naar de dermatoloog te gaan.

lovewinnie vindt dit leuk.
  7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik weet dat je dat eerder hebt gezegd. Maar ik zeg alleen maar dat je dan zult moeten accepteren dat die vlekken groter worden. Ik heb er twee op mijn armen die niet meer weg gaan en 1 in mijn gezicht die heel vaag is en waar door smeren hij niet groter wordt. Mijn huidtherapeute heeft ze nog nooit weg weggelaserd , ze kan veel bijhouden door exfolieren, ik gebruik dagelijks een serum en een nachtcrème dat helpt. Maar ik krijg het idee dat je dit moet wilt horen want je reageert nogal geïrriteerd en afwerend.

Als jij niet uit de zon kunt blijven, om wat voor reden dan ook, is het logische gevolg dat je pigmentvlekken groter worden. Daar helpt niets tegen in het reguliere zon bescherming aanbod in Nederland. En als je even googelt is er ook prima op Amazon hele goede zon creme factor 100 te vinden van bijvoorbeeld la Roche Posay, Antehelios. Mar zoals al eerder gezegd, dat laat ook nog iets door.

suus1983 en Eppo82 vinden dit leuk.
  8. Ongeduldig90

Ongeduldig90 Bekend lid

25 okt 2019
    727
    752
    93
    Vrouw
    Ik heb zo'n plek op mijn voorhoofd en bovenlip, als ik niet goed smeer of bewust in de zon zit worden ze inderdaad donkerder. Ik heb ze redelijk weg gesmeerd gekregen door een exfoliant te gebruiken van Paula's Choice, maar zodra ik in de zon zit, komen ze weer tevoorschijn! Zeker nu in zwanger ben..

Veel mensen smeren vaak, maar het gaat er vooral om of je ook echt genoeg smeert.. Je hebt minstens een theelepel aan anti zonnebrand creme nodig om je gezicht te beschermen! Daarnaast wat al genoemd is, een hoed/pet o.i.d. Succes!

Oh en die exfoliant niet gebruiken met sterke UV straling! Dan wordt het alleen maar erger ;)

9. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.673
    6.568
    113
    Vrouw
    Mijn moeder haalde een hogere factor bij de apotheek. Misschien kan je daar eens informeren.

10. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Wat mij irriteert is dat je totaal niet reageert op mijn vraag, maar sugereert dat ik hele dagen in de zon lig te bakken en vindt dat ik maar met die vlekken moet leren leven.

En om dan in een ander topic te gaan spuien, zielig!! Reageer dan aub niet meer!

11. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.791
    493
    83
    Wat je ook nog zou kunnen proberen, is om met een vitamine c serum te gaan smeren. Dat helpt ook tegen pigmentvlekken. Ik zou er alleen dan even mee wachten tot na de zomer, want het kan je huid ook weer iets gevoeliger maken voor de zon in het begin.

Overigens heb ik na mijn eerste zwangerschap deze gebruikt, toen ik last kreeg van pigmentvlekken:

https://www.douglas.nl/Gezicht-Zonverzorging%20%26%20-bescherming-Zonbescherming-Lancaster-Sun-Perfect-Illuminating-Cream-SPF50_productbrand_3000078442.html

En nu gebruik ik dus die van Jetske ultee en daarover gebruik ik de tinted moisturizer van Laura Mercier (wel de oil free), en tot nu toe nergens last van gehad. Wel blijf ik met dit soort dagen waar mogelijk uit de zon.

Maar ik snap je frustratie hoor, want je kan niet altijd maar binnen blijven en als die plekken binnen no time tevoorschijn komen dan heb je gewoon goeie bescherming nodig

12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Mijn post met advies was bedoeld als advies en niet als aanval en zo lees ik hem ook niet, jouw ergernis is kinderachtig en onnodig.

Over dat andere topic, jij voelt je nogal snel aangesproken nietwaar? Dit topic was daar niet eens de directe aanleiding voor want zoals ik al zei gaat het ook meerdere tips over langere tijd. Ik hoef niet eens ergens te raden om je te weten hoor.

Maar als je dan toch graag wil dat ik alles op jou betrek: wat zielig voor je dat je pigmentvlekken hebt, hier heb je een schouder klopje en een knuffel, ik hoop dat het magisch verdwijnt zonder dat je hoeft te luisteren naar goed bedoelde adviezen van mensen die het ook hebben en je gewoon je eigen goddelijke gang kan gaan.

Succes ermee

suus1983 vindt dit leuk.
  13. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Bij mij gaat hij ook verder onder mijn oog. Net of ik mega wallen heb.
    Mijn omgeving zegt het niet te zien...
    Stel leugenaars !

Deel Deze Pagina