Wij gaan over 3 weken naar de beroemde camping op Zp Le Serginan plage. Heen rijden wij in 1 keer. Terug willen we overnachten. Wie heeft er tips voor een overnachting op de terug weg? Het hoeft niet super de luxe te zijn , maar wel schoon en een goed ontbijt.
Ahhhh leuk! Wij zijn er de afgelopen 3 jaar geweest, topcamping. Plek aan het strand, heerlijk!! Hoe reis je, met caravan of auto? Zoek je een hotel of een sta plek?
Geen idee Boommm dat kom ik je vertellen als ik geweest ben Het lijkt mij wel een super leuke camping. Zelf zijn wij nooit in Frankrijk geweest (alleen op doorreis naar Spanje). Ik ben dus heel benieuwd. Voel mij wel heel burgerlijk met het gezin in een stacaravan naar Zuid Frankrijk haha. Maar heb er super veel zin in !
Wij gaan met de auto huren een stacaravan daar. Dus ik zoek een hotel Ik ben zo benieuwd! Lees er hier altijd veel positieve ervaringen over. Hoop dat het voor alle 3 de kinderen leuk is zowel voor onze mini puber van 11 en onze twee jongens (bijna 3 en 1 jaar oud). Al vermaken de jongens zich overal daar ben ik niet zo heel bang voor. Is er in de avond ook nog wat te beleven op de camping?
Wij reizen zelf met de camper dus dan is het overnachten al anders natuurlijk, wij pakken geen hotel Vorig jaar is onze oudste dochter niet mee geweest en waren wij met zoon van 5 en 13 en die hebben zich alle jaren prima vermaakt. Onze oudste zoon ging nog maar wat graag met z'n jongere broertje mee het water speelpark in Wij gaan dit jaar weer eens naar de Atlantische Oceaan, de hoge golven opzoeken. Serignan Plage heeft echt een heerlijk strand, wij liepen altijd bij het camping gedeelte tegenover onze plek zo de oploop van het strand op. Het strand is daar heel diep, altijd zeeën van ruimte, ook in het hoogseizoen. Heerlijk helder water, wat heel langzaam afloopt. Altijd heerlijk gehad daar! S'avonds is er altijd van alles georganiseerd,muziek optreden oid. Als je daar van houd. Wij gingen altijd wel even voor wat drinken en een ijsje eten ofzo, gezellig sfeertje. Ik zou zo weer terug gaan! Maarja we gaan nu weer terug naar een heerlijke plek waar we 4 jaar geleden ook waren. Heel veel plezier daar, en genieten!!
Is heerlijk daar! Mooie plekken! Vooral die nieuwe plekken met mobile homes. Kan je boeken via yellow village (wel behoorlijk prijzig). Wij zijn in 2014 geweest en stonden die plekken er geloof ik net. Meteen aan het strand. Zwembad is top voor die kleintjes. Wij waren er wel begin juni. Toen was er niet zoveel te doen. Wel centraal speeltuintje. Maar geen muziek nog buiten. Wel binnen soms wat. Wel kregen wij 3 opties om gratis activiteiten te doen (kon kiezen uit meerdere) en fietsen en wifi zaten bij de huur in. Heerlijke boulangerie ook daar!! Prima winkeltje ook. Wij gaan mogelijk volgend jaar terug. Wij zijn door frankrijk gereden via parijs. Dus ongeveer 200km onder parijs een basic hotel genomen. Eerste week serignan plage, 2de week in spanje (cambrills park) en 3de week in de ardeche. En route soleil in 1x terug. Doordat we al bij ardeche waren was nog maar kleine 9u rijden. Gaan rijden tegen 16u dus. Rond middernacht thuis gekomen.
@siriel Oh klinkt allemaal echt heel erg goed. Heb er ook zo zin in! Goed om te horen dat je oudste zich ook goed heeft vermaakt , dan moet dat hier ook wel lukken. Twee jaar terug waren we in Italië , de oudste had toen zo vriendinnetjes gemaakt. Echt een leuke vakantie was dat ook. Ik ben alleen bang om dat deze camping een stuk groter is , dat het contact maken wat lastiger is. Maar we zien het wel komt vast wel goed. En wij houden wel van wat entertaiment in de avond. Naja in iedergeval dat er wel wat te doen is idd even wat drinken en een ijsje eten. Oh wat lekker een camper , staat ook echt op ons lijstje om voor te sparen. Dat lijkt mij zo fijn! Volgend jaar willen we een camper huren om te zien of het bevalt. Jullie ook heel veel plezier Trouwens hebben ze muggen in Frankrijk ja natuurlijk maar ik bedoel hele plagen zoals aan de adriatische kust in Italië ? Of viel het mee. @Ladylola Ik zag dat inderdaad wij hebben een stacaravan geboekt via vacanselect geloof ik. Hebben vaker wat geboekt via hun en is meestal gewoon prima. We hebben niet veel nodig je leeft echt buiten. Maar dit was ook niet goedkoop hoor , ik vind €3000 euro voor 2 weken best aan de prijs aangezien alles er nog bij komt (reis , eten , uitjes etc). Maar wij hebben het er graag voor over Ik denk dat als ik het zo zie , wij ook door Parijs/ langs parijs rijden. Ik ga daar in de buurt eens kijken voor een hotel voor de terug weg. Wellicht nog 1/2 dagen Disney mee pakken. Ik vind het ook zo leuk dat iedereen die ik spreek altijd zo positief over deze camping in. Ben echt heel benieuwd!
@Pluisjee Muggen hebben wij totaal geen last van gehad, nog nooit daar trouwens, terwijl wij vrij gemakkelijk gestoken worden altijd. Camper kan ik je echt aanraden!! Mijn schoonouders kochten een paar jaar terug een luxe camper met alles er op en er aan. Helaas heeft mijn schoonmoeder er maar 1 of 2 keer van kunnen genieten omdat ze plots overleed aan kanker in heel korte tijd. Mijn schoonvader gebruikt hem zelf niet voor hem alleen. Maar heeft hem gehouden zodat wij, en zijn andere zoon en gezin er plezier van hebben. Het reist ideaal alles kan je meenemen, jurken netjes opgehangen in de kast Kinderen kunnen heerlijk aan tafel spelletjes doen, kleuren, film kijken, knutselen etc ( in de gordel) Broodje smeren onderweg of koffie zetten, ff plassen zonder te stoppen, ik zou niet meer zonder kunnen. Wij hebben ook een grote voortent met extra slaapcabine erbij gekocht. Zo één die tegen de camper aan staat maar wel een achterwand heeft, dus je kunt als je wilt de camper zo wegrijden, dan is je tent gewoon gesloten. Heerlijk extra ruimte mocht het savonds wat afkoelen. En weekendjes weg,pak je hem zo, want alles zit er in,wij gaan in het voor- en naseizoen echt heel vaak ff van vrijdag TM zondag weg. Sta plekken zijn qua prijs veel goedkoper dan een huisje. 80 euro weekendje Landal Rabbit hill bijvoorbeeld Maargoed ik dwaal af een aanrader dus! Alleen maar voordelen! De eerste keer dat wij op Serignan Plage kwamen en naar onze plek reden dacht ik echt...moet ik hier 3,5 week blijven Het leek mij heel massaal.. Maar totaal niet, s'ochtends lekker naar de zee, lekker rustig, en wij gingen meestal om een uur of 15 naar het zwembad, en hadden altijd 4 of 5 bedjes naast elkaar. Of direct om 10 uur gaan zwemmen is ook lekker rustig. Balneo is ook heerlijk is voor 16+ maar wij hadden de mazzel dat onze dochter van toen 17 dan mooi ff op de jongens kon oppassen, en wij een uurtje daar heen konden zwemmen en relaxen. Heerlijke verse broodjes, en elke dag marktkraampjes waar je trouwens heerlijke verse tapenade kan halen Ik weet niet of je van lezen houd, zelf neem ik altijd minstens 20 boeken mee. Maar ze hebben daar een kast buiten staan ( in het middengedeelte waar de restaurants zijn en het informatie punt) en daar kan je gelezen boeken inzetten/omruilen. Of een boek uit halen en dan 1 of 2 euro ingooien en een boek meenemen. Ik heb er heel leuke boeken uitgehaald, toen ik mijn eigen boek uit had Heerlijk lezen op het strand OK.. ik stop nu met m'n enthousiastme
Ja dat heb ik inderdaad gehoord maar nagevraagd omdat je om Parijs heen rijdt heb je hem niet nodig. Sowieso passeren wij Parijs later op de avond. Maar thanks voor de tip!
@siriel Gelukkig!! Wij (dochter en ik ) worden altijd lek geprikt. Maar wij hadden ook wel steeds plekken gezocht waar het bekend stond. Ik wist totaal niet hoe dit in Frankrijk was. WoW "geluk" bij een ongeluk eigenlijk. Al snap ik dat jullie liever jullie (schoon) moeder nog bij jullie hadden. Maar wel super luxe en fijn zo! Wij zitten er echt over te twijfelen. Plek voor de stalling hebben we sowieso gratis ( mijn vader woont heel groot en heeft een hele grote loods waar die sowieso bij kan) onderhoud kan mijn vader ook want hij heeft een auto bedrijf maar eerst een keertje huren en kijken of het echt wel bevalt. Ik ben gek op lezen , heerlijk. Klinkt dus echt heel erg goed sowieso neem ik wat boeken mee maar ik lees vrij snel dus ben er altijd zo doorheen. Wij zijn altijd vroege vogels (mede door de kinderen haha) dus we zullen wel vroeg op pad gaan. Dus vroeg bij het zwembad is geen probleem. Maar strand is ook echt heerlijk vooral juist in de ochtend. De middag slapen beide jongens nog. Kan je zo het strand op lopen ? Ja toch? En is het erg " hand doekje leggen " bij het zwembad ? Vooral bij het minder gedeelte gaat het mij om? Gaat het zwembad om 10 uur open? Het ouder gedeelte wordt voor ons niks tegelijk , over een paar jaar kan dat wel haha. En ik ben gek op lekkere broodjes , tapenade etc. Dus ik zit denk ik helemaal op mijn plekje daar. Oh nu ik toch bezig ben met vragen haha. Ik hoor van mensen dat Frankrijk schreeuwend duur is qua boodschappen? Is dat zo? Ik heb er zo veel zin in.
Ja huren is dan een goede optie, eerst lekker uitproberen of het echt bevalt. Je loopt inderdaad zo het strand op, afhankelijk van waar je plek is natuurlijk. Maar voor ons was het hooguit 10 meter en we stonden bij de oploop van het strand! Ja er zijn altijd mensen die handoekje leggen,en die je 4 uur later weer terug ziet komen. Belachelijk.. en zielig vooral.. Zwembad gaat om 10 uur open, maar om het kinder gedeelte heen staan heel veel bedjes. Meteen om 10 uur heb je zeker plek, en anders lekker wat later op de middag. En qua boodschappen, op het park zelf is het iets duurder natuurlijk, maar op 10 minuten rijden zit een heel grote Carrefour. Die is echt niet duurder dan de Jumbo ofzo. En heel heel groot! Dit is waar wij stonden (met de rug naar onze plek) die houten vlonders loop je zo het strand op! Hier zaten we om 930 aan zee, lekker diep strand, en nog heel rustig
Wij zijn in 2015 en in 2016 geweest! Dit jaar gaan we niet Maar super leuke camping! Ik denk vooral om het zwembad die is zo ontzettend leuk voor de kinderen! Wij in 2015 overnacht in een b&b hotel (was echt niets) en vorig jaar via deze site een hotel gekozen: http://www.chambresdhoteswijzer.nl/ Die wij hadden vonden we tegenvallen maar ik denk gewoon pech hebben. Muggen in 2015 beetje last van gehad en in 2016 niets. Maar dat komt omdat ze door de hele camping iets spuiten.. weet ff niet meer wat. Maar vroeg dat gelijk toen we aankwamen omdat ik dus ook altijd wordt lek geprikt! Wij hadden in 2015 een huisje via de camping zelf en vorig jaar stacaravan via roan. Beide erg goed! Alvast heel veel plezier!
@siriel Oh die foto's ik heb er zo zin in zaterdag over 2 weken vertrekken wij Vandaag even zwemluiers inslaan waren in de aanbieding , dus beetje bij beetje begint de vakantie pret (en stress haha) te komen. Dat handoekje leggen is altijd zo naar vind ik. Tot nu toe is dat overal waar ik ben geweest , ene wat erger als de andere. Ik denk dat wij lekker in de ochtend naar het strand gaan , middag slaapje & daarna zwembad of juist andersom. Wij vinden de middag rond 15/15.30 toch ook wel erg fijn om aan het strand te zitten. Vaak lekker met een windje Kan je er bedjes huren met parasols ? @aardbei1707 Ik ga eens neuzen op die website. Bedankt. Echt leuk dat iedereen die ik spreek de camping een aanrader vindt. Zowel hier op zp als in het echte leven Ik heb er ook zo veel zin in nog 2 weken werken.
Wij zijn er in 2015 geweest en willen zeker nog eens terug! Wij zaten toen in een huisje via de camping zelf, super tevreden over. We willen een keer terug met onze caravan die we sinds dit jaar hebben. Heel veel plezier!
Oh dan neem ik een parasol mee haha. Maar ik hou niet zo van strand liggen zonder bedjes haha. ja heb daar veel over gehoord , die zonnebrand. Ik ga denk ik die eens proberen op mijn jongste (heftig eczeem) Vandaag zwemluiers en luiers voor vakantie gekocht, zwemluiers waren in de aanbieding bij de kruidvat 1+1 dus lekker ingeslagen voor weinig. Van weekend even nieuwe bikini kopen. Zo kan de voorpret beginnen. Oh schiet ook op lekker hoor
Wij zijn vorig jaar geweest. Leuke vakantie gehad. Geen last van muggen gehad. Wij hadden altijd plek bij het zwembad, hoe laat we ook gingen er waren altijd wel 1 of 2 stoelen vrij. Genoeg vermaak qua recreatie overdag en savonds meestal een grote show, wel laat vanaf uur of 9 savonds. Maar echt mooie shows, musical, dansen en vorig jaar een grote crosfietsshow met grote sprongen de lucht in via een schans enz. Echt ontzettend leuk. Carrefour is idd erg groot en qua prijs niet erg duur.