In maart gestopt met de pil, 21 mei 1e dag van mijn laatste mentruatie na cyclus 33 dagen en sinds vorige week melk uit beide borsten! Testen blijven negatief, vandaag toch even naar de huisarts geweest en het is geen ontsteking oid. Het kán iets hormonaals zijn dat op een evt. zwangerschap wijst. Maar ja, die witte testen dan... ? Iemand hier ervaring mee?
Ik heb het al een aantal keer gehad helaas telkens ongesteld geworden. Hopelijk snel een positieve test voor je.
Ik had in mijn jeugd iedere x ik ongesteld moest worden verlies van melk uit beide borsten. Na een goei jaar is gestopt. Nooit geen oorzaak gevonden hiervoor,
Heeft je huisarts ook getest op een te hoog prolactinegehalte? Dat is iets hormonaals wat het zwanger worden helaas kan bemoeilijken. Hier kwam bij beide zwangerschappen de melkstroom trouwens pas laat in de zwangerschap op gang.
Als het over een aantal weken nog zo is gaan ze me daar inderdaad op testen. Ik ben er ook van overtuigd dat ik niet zwanger ben, maar dit verschijnsel na stoppen met anticonceptie kende ik nog niet... Vind het nogal genant
Oh, wat vervelend! Tenminste, als het loos alarm is natuurlijk Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik kan me voorstellen dat als je net met de pil gestopt bent dat je lichaam een beetje overstuur kan zijn van alle hormonen die weer los mogen?
Ik ben bang dat je prolactine-waarde te hoog is, wat kan resulteren in melk/vochtverlies uit je borsten. Prolactine heeft echter niks met een zwangerschap te maken. Het is te wijten aan verstoorde hormoonwaardes door bijvoorbeeld het stoppen met de pil.
Hahaha zeker Neve, hele speeltuin vanbinnen! Maar geen ervaringsdeskundigen hier? Iemand bij wie het vanzelf weer is gestopt na een tijdje?
Ik had het ook (zie onderschrift) en bleek een prolactinoom te hebben (een goed aardige hypofysetumor) Die maakt dus al borstvoeding aan, terwijl je niet zwanger bent. Ik kreeg geen cyclus, maar sommige meiden hebben wel een cyclus, terwijl ze wel een verhoogd prolactine hebben. Zou hier toch even op laten prikken als ik jou was! En nog een tip: blijf niet checken of je het nog steeds hebt. Op die manier stimuleer je het alleen maar en dat wil je natuurlijk ook niet! Succes!
Voor meer info: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/368067-wie-prolactine-waarde-hoog.html
Thanx Billie. Ik blijf er ook braaf vanaf Is nu al aandringen op een bloedtest aan te raden denk je? Ben pas een aantal maandjes gestopt met AC en sindsdien een cyclus gehad van 17-33-36 & counting.. Huisarts wilde het ook afwachten, twijfel nu een beetje wat te doen.
Ik ben na 5 maanden getest, omdat mijn mentruatie uitbleef. Jij kan dus zeker ook al wel testen. En je kan maar beter iets uitsluiten dan dat je er over blijft twijfelen!! En het is alleen maar bloedprikken en uitslag met een paar dagen. Dus dat is verder niet ingrijpend! Succes!