Ik ben nu 36 weken zwanger en heb een blaasontsteking. Vorige week gestart met antibiotica en urine is op kweek gezet, ik verwacht vanmiddag de uitslag van de kweek. Toch heb ik het gevoel dat de antibiotica niets doet, overdag gaat het prima, hoef niet vaak naar de wc en voel af en toe aandrang. Ik voel wel druk op mijn blaas en af en toe wat licht urineverlies. Zodra ik 's avonds op de bank zit en daarna in bed ga liggen begint het. Ik heb continu hele erge aandrang om te plassen, als ik op de wc zit komt er ook elke keer wat. De ene keer redelijk veel, de andere keer een paar druppels. Het maakt eigenlijk niet uit of ik veel of weinig heb gedronken. Het lijkt wel alsof al het vocht van overdag er 's nachts pas uit komt? De aandrang gaat niet weg en ik voel erg veel druk op mijn blaas. Ga er 's nachts gemiddeld wel 10 keer uit en heb nu dus al een paar nachten maar 2 a 3 uur slaap. Wie herkent dit? Zal dit met de blaasontsteking te maken hebben of hoort het bij de zwangerschap? Als het niet de blaasontsteking is dan vraag ik me af hoe ik dit de komende weken nog vol ga houden! Ik ben echt gesloopt. Volgens de verloskundige is het abnormaal dat ik 's nachts zoveel aandrang heb.
Ik heb (en had voor ik zwanger werd dat ook al) juist dat als ik ga slapen in bed (ook overdag) dat ik juist vaak moet plassen. MIsschien omdat je ligt? En missschien ligt je kleintje nu dan ook nog meer erop? Heb nu ook blaasontsteking, maar merk het meer aan veel buikpijn, moet ook wel vaak plassen maar ja dat hoort er ook wel beetje bij bij het zwanger zijn (leek mij...dus hoe weet je idd dat het door je blaas komt of dat het erbij hoort?). Overigens houden beiden me wel flink wakker 's nachts, dus hoop toch wel dat kuurtje nu eindelijk wat gaat doen..
Misschien heb je overdag meer afleiding waardoor je er minder erg in hebt? Of is, net als bij mij, je kindje heel erg bezig en drukt op je blaas? Wel super vervelend. Misschien dat cranberry sap je kan ondersteunen, houd er erg in dat je absoluut geen cranberry tabletten mag gebruiken in je zwangerschap maar waarschijnlijk is dat je wel bekend.