Marktplaats... wat verwacht je van 'gebruikte spullen?

Discussion in 'De lounge' started by beauty2012, Feb 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

May 4, 2012
    3,184
    16
    38
    Hoi dames,

Ik erger me soms aan mensen die voor een paar euro denken dat ze iets geweldigs krijgen;)
    Had een stelletje van Noppies op marktplaats gezet. Mijn dochtertje heeft het vaak gedragen maar ik dacht 'misschien wil iemand het nog hebben.' De kleur is niet meer zo helder als wanneer je het pas hebt gekocht natuurlijk maar verder ziet het er prima uit.
    Had er bij gezet 'gebruikt'.

Kreeg ik een mailtje van iemand die het voor 5 euro wilde kopen.
    Ik zei "prima, de verzendkosten zijn voor jou".
    Stuurt ze terug dat ze de verzendkosten teveel vindt.
    Ik zei dat de verz.kosten toch voor haar waren.
    Stuurt ze: "ziet het er nog wel goed uit dan? niet verwassen e.d.?"
    Ik had een duidelijke foto geplaatst dus kan je zien dat het er goed uit ziet maar dat het wel gedragen is.
    Ik: "het is niet meer zo mooi als het was, vandaar dat het ook voor 5 euro weg mag".
    Toen wilde ze het niet meer hebben. ;)

Als ik iets zou kopen op marktplaats dat al 'gebruikt' is dan zou ik niet verwachten dat het er nog geweldig uitziet. Is toch logisch dat het dan minder mooi is dan wanneer het nieuw is??
    Koop dan iets dat 'z.g.a.n.' of 'nieuw' is en ga niet zeuren:x

Zo, dat is er uit;)

2. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Ik had er tot vandaag ook een hoop opstaan, het meeste als zgan maar ook wel dingetjes het kopje gebruikt gegeven, inderdaad omdat het nog wel mooi is maar wel vaker dan 1 of 2 x gedragen.

3. Silinde

Silinde Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    1,385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik vind dat het een beetje afhangt van wat voor spullen ook. Electronica (strijkijzer, diepvries, ...) verwacht ik van dat het op moment van aankoop nog prima functionneert maar de witte kleur van zoiets vergeelt natuurlijk wel na een tijdje dus daar kijk ik niet naar.
    Kleding die per stuk verkocht wordt (en dus duurder is), vlekvrij en vrij van kleine mankementjes als gaatjes; kleding in pakket, dan ga ik ervan uit dat het dingen met kleine mankementjes en vlekjes zijn (uiteraard geen grote scheuren o.d., wel draagbaar als speelkledij). Doet me eraan denken dat ik voor Meneer maar eens een pakket broekjes zou moeten aankopen, nu hij zelf erop aandringt om zonder pamp te lopen (eindelijk!).
    Van dingen die gratis of tegen verzendkosten aangeboden worden, verwacht ik niks, maar heb eigenlijk nog nooit zoiets te pakken gekregen, 1 keer toch moeten betalen (was eigenlijk wel een beetje boos, wij hadden redelijk ver gereden voor ophalen en dan is het ineens een vergissing dat het gratis stond, nu ja zeg, was wel een grote zak blokken maar ik had ze anders nooit gekocht denk ik) en anders altijd te laat geweest.

4. EnKay

EnKay Actief lid

Oct 3, 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp de koper enigszins wel, je kunt namelijk voor 5 euro ook nieuwe dingen kopen bij de H&M en de V&D. Dat is dan misschien geen merk zoals Noppies maar wel nieuw, en als het er gebruikt uit ziet zou ik er geen geld meer voor over hebben maar ik koop dan ook niets op marktplaats aan kinderkleding ;) als de koper in jouw geval duidelijk ziet dat het gebruikt is maar er geen verzendkosten voor wil betalen dan is dat haar keus, jammer dan, zou ik niet boos om worden.

5. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Als iets er verwassen uitziet, zet ik het niet eens op MP, geef het dan liever weg. Hoef er dan echt geen geld meer voor en via MP vind ik het vaak teveel 'gedoe'. Echt gebruikte dingen zet ik dus ook niet op MP, alleen z.g.a.n. of nieuwe spullen.

Vind het wel een beetje gezever van die vrouw trouwens, als je een duidelijke foto hebt gemaakt en erbij hebt gezet dat het gebruikt is, lijkt me dat duidelijk. Sinds ik hier vaker heb gelezen dat sommige kopers zo moeilijk doen over die verzendkosten, zet ik in mijn advertenties duidelijk dat de verzendkosten voor de koper zijn en 'graag bieden excl. verzendkosten'.

6. Jedine

Jedine Bekend lid

Oct 2, 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ik bestel vaker via marktplaats en meestal is het echt nog goed of zelfs ongebruikt maar gister kreeg ik dit binnen
    image.jpg

Ik heb teruggemaild dat ik het jammer vond dat ze niet vermeld had dat het kapot was. Zij reageerde netjes terug dat ze het niet gezien had maar eerlijk gezegd betwijfel ik dat. Ik zou zelf dan aangeven om tegemoet te komen dus ik wacht af hoe ze op foto reageerd

7. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    als er gebruikt staat bij een advertentie verwacht ik wel dat het er nog goed uit ziet, maar als er dan een duidelijke foto bij staat zoals bij jou het geval is dan moet diegene niet zeuren.

ik heb pas nog een spijkerbroek gekocht voor 10 euro van marktplaats, waarbij stond dat de broek er nog goed uitzag.. prima, gewoon verzendkosten betaald en alles.. kreeg ik m, waren de pijpen aan de onderkant een stukje opengeknipt :( ik mailen, zegt de verkoper dat dat duidelijk in de advertentie stond, maar ik kon me toch echt niet herinneren dat dat zo was.. maargoed, ik wil er toch shorts van maken dus geen probleem maar het is wel vervelend! ik ga dus voortaan wel vragen of alles nog in 1 stuk is, ook al staat er een foto bij :p

8. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

May 4, 2012
    3,184
    16
    38
    Idd ik had het er duidelijk bij gezet. Omdat het een merkstelletje is dacht ik 'kan het proberen.'
    Komt er geen reactie op dan gooi ik het weg of breng het naar een kringloopwinkel.
    Het is niet zo dat je het niet meer kan dragen hoor! kan nog prima! Alleen de kleur is minder mooi dan het was omdat het best vaak gedragen is.

Ik koop zelf nooit kleding dat 'gebruikt' is omdat ik daar niet van hou.
    Maar ik weet dat er mensen zijn die het wel kopen, mijn schoonmoeder koopt ook gebruikte kleding. Als er maar geen vlekken of beschadigingen in zitten.
    Dat is bij dit noppies stelletje ook niet het geval. Kan nog prima een tijdje gedragen worden.
    Maar dan nog.. ik zou voor 5 euro niet zeuren.

9. EnKay

EnKay Actief lid

Oct 3, 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat aso!

10. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    ohh serieus? kan toch niet dat ze dat niet gezien heeft? ;)

11. Josie88

Josie88 Niet meer actief

:$ Wow, als de verkoopster dat niet heeft gezien, is ze stekeblind.
    Benieuwd of en hoe ze reageert!

12. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

May 4, 2012
    3,184
    16
    38
    oooh dat is echt niet leuk:x helemaal als het totaal niet vermeld is in de advertentie.
    Ik vind dat als er een beschadiging op zit je daar een foto van moet plaatsen want anders vind ik het oplichterij.

13. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

May 25, 2008
    1,881
    448
    83
    Als het in gebruikte staat is zou ik toch ook geen 5E excl verzenden betalen. Ms had je wat kunnen zakken in de prijs.

14. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

May 25, 2008
    1,881
    448
    83
    Dit is echt asociaal zeg. Ik zou proberen een tegemoetkoming te krijgen. Zou het nog te maken zijn?

15. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

May 4, 2012
    3,184
    16
    38
    Voor een tuniekje met een vestje vind ik dat niet veel. Behalve als het er slecht uitzag.
    Ze bood zelf trouwens 5 euro. Had er geen bedrag bij gezet.

16. meid

meid Fanatiek lid

Oct 14, 2010
    1,259
    0
    0
    als ik iets op marktplaats zet, is het netje, schoon en zeker niet kapot.
    anders kan ik het net zo goed weggooien toch..?

en eerlijk gezegd verwacht ik dat ook van degene van wie ik wat koop, dat het schoon, netjes is en niet kapot.

koop erg weinig van marktplaats maar de dingen die ik gekocht had, heb ik altijd opgehaald en zag er prima uit.

{overigens geen kleding..}

17. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,034
    1,853
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb deze week een nieuw jurkje van doerak gekocht...althans...het zou van doerak moeten zijn.
    Kreeg ik het binnen is het van dj dutchjeans. Heel wat anders dan doerak. Dj dutchjeans is van dirkje...en ik vind de kwaliteit niet geweldig.

Dus ik mailen, erkent ze dat ze een fout heeft gemaakt.
    Ik mocht hem terug sturen...maar de verzendkosten zijn dan wel voor mij.
    Ja daaaaaag wie maakt hier nou de fout.
    Tis dat mijn dochter hem wel leuk vind, dus ik hou hem maar.

18. Amezen

Amezen Fanatiek lid

Aug 13, 2012
    1,421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ik kocht laatst een setje op MP met de beschrijving "zo goed als nieuw" en op de foto zag het er ook echt goed uit. Krijg ik het binnen, is het meer vlek dan schoon. Echt overal vlekjes die er niet meer uit gaan.
    Ook gemaild en dan zo'n triest antwoord als "dat wist ik niet".
    Zo neu, ik snap niet hoe mensen zo kunnen zijn. Ik zou dat never nooit kunnen.

19. Onje

Onje Niet meer actief

5 euro voor een gebruikt setje van noppies vind ik persoonlijk teveel noppies is niet bepaald een heel duur merk

20. Tommo

Tommo Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou nooit 5 exclusief betalen voor een setje van noppies, laat staan als het goed gebruikt is. Om eerlijk te zijn vind ik 5 inclusief al aan de hoge kant.

Share This Page