Hond en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MammaMaaike, 11 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MammaMaaike

MammaMaaike Actief lid

1 feb 2008
    234
    0
    0
    Hoi,

Vraagje aan alle hondenbezitsters. Was jullie hond aan het einde van je zwangerschap ook de hele dag om je heen aan het drentelen?
    Ik ben nu 35 weken zwanger, en de hond is niet bij me weg te slaan, ik wordt er helemaal supernerveus van!
    Het lijkt wel alsof ze nog meer doorheeft, als dat ik heb.
    Begin steeds sneller alles schoon te maken en op te ruimen! Je weet maar nooit!

Groetjes Maaike

2. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ze hebben al meer belangstelling sinds ik zwanger ben. Kan er normaal goed tegen als ze even om extra aandacht vragen, maar effe niet wanneer ik zwanger ben. Ik stuur ze dan ook gewoon weg.

3. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Mijn hond is helemaal geen knuffelhondje, ze heeft daar nooit zin in haha, maar toen ik zwanger was van demi was ze niet bij me weg te slaan en wilde ze als ik even op de bank ging liggen telkens bij mij op mijn buik liggen..

4. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    heel herkenbaar heb ik ook met ons hondje. die wist volgens mij al eerder dan ik dat ik zwanger was. hij wilde steeds op schoot liggen en snuffelde aan m'n tepels. nu is het gelukkig wel minder want werd er ook kriegel van. ik heb hem vaker in zijn mand laten liggen en de deuren dichtdoen als ik naar de keuken of iets ga.
    maar hij ligt nog steeds het liefste op schoot of tegen me aan en dan echt het liefste kruipt hij in me volgens mij zo dicht kruipt hij tegen me aan.

5. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Wij hebben 3 honden. 2 franse bulldoggen, die hebben niet echt door dat ik zwanger ben volgens mij. Maar de andere hond, kruising malteser met kooiker voelt het wel aan en komt ook geregeld bij me liggen en legt dan z'n koppie op m'n buik.. Maar ze drentelen (nog) niet om me heen...

6. mona75

mona75 Actief lid

29 jun 2008
    179
    0
    0
    Onze bouvier Mike wist al eerder dat ik zwanger was dan ik haha... Ik zei nog tegen me vriend wat doet tie toch raar dat gehang op me en gesnuffel haha nu kan ik er wel om lachen, hij is niet meer bij me weg te slaan! De katten trouwens ook die mauwen en rollen wat meer dan voorheen..

7. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    onze berner sennen is nu niet weg te krijgen bij mij! Voelt echt dat er elk moment wat kan gaan beuren, daarvoor had ze niet echt iets door geloof ik.

8. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ik heb geen hond wel 3 katten en die zijn ook de hele dag niet bij me weg te slaan. Trouwens de hond van m'n s-ouders is voor iedereen heel druk en springt tegen ze op maar voor mij issie heel rustig :D denk echt wel dat ze het aanvoelen

9. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    Wij hebben ook een hond, maar daar merk ik nu in ieder geval nog niets anders aan.

10. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik heb ook geen hond maar 2 katten, ik merk wel dat één van onze kat (het vrouwtje) constant op mijn buik gaat liggen. Het mannetje is ook iets aanhankelijker geworden, maar gaat niet op schoot liggen.

11. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    onze hond heeft de hele zwangerschap niet heel anders gereageerd maar is de laatste week wel veel meer om me heen, zou hij iets doorhebben of vind hij mij gewoon heel aardig, hihi

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik merk nog niets aan onze hond. Maar ik heb wel een ander vraagje: hoe gaan jullie om met eventuele jaloezie van de hond als de kind er is? Mensen die hier al ervaring mee hebben?

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

mijn beesten doen nu al raar! een dan de beeste een hond beschermd me heel erg.

jaloerheid bij honden is erg moeilijk en is moeilijk af te leren.als de hond jaloers is aan gelegd heb je heel veel kans dat ze ook jaloers worden tegenover de baby.maar dit kan ook uit het niets komen.tips zijn dat je kind nooit alleen laten in de box ook niet als de hond erbij is.je kind niet met de hond laten spelen en zorgen dat de baby niet bij het voer kan.

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik heb geen idee of onze hond jaloers zal zijn eigenlijk. Het is een ontzettend aanhankelijk beestje en speelt echt de hele dag door en gromt en knort dan wel eens om aandacht enzo. Dat is heel aandoenelijk, maar ik kan me voorstellen dat wij met een kind erbij wat minder oog voor hem zullen hebben. Ik denk niet dat ie daar geweldadig van gaat worden ofzo, maar ik ben bang dat ie zich dan wat minder gelukkig gaat voelen :) Ben wel benieuwd hoe dat bij anderen is gegaan.

15. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Onze hond (franse bulldog) is ook echt niet meer bij me weg te slaan. Als ik op de stoel zit ligt hij eronder. Als ik op de bank zit litgt hij ernaast of bij mn voeten op de grond.
    We hebben een paar keer op mn buurmeisje gepast (ze was toen 7 wk, 9 wk en 10 wk) en hij was echt niet bij haar weg te slaan. Ging onder de box liggen als zij erin lag. Als we haar beet hadden dan bleef hij bij ons liggen... En als hij haar ziet wordt hij helemaal happy. Ben benieuwd hoe hij reageert als hij straks 2 hummeltjes van ons in de box ziet liggen!

16. girlpower mama

girlpower mama Actief lid

6 dec 2006
    258
    0
    0
    Assistent filiaal manager
    Amersfoort
    Wij hebben een jack russel van 6 maanden. maar die is ook niet weg te slaan bij me vooral s'avonds. en hij verhaard nu behoorlijk. ik wordt er helemaal gek van.

17. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    Geen ervaring mee, maar ik voorzie dat onze hond ook jaloers zal zijn. Gewoon puur omdat hij nu nog alle aandacht krijgt, ook van visite, en straks zal alle aandacht naar ons kindje gaan.
    We hebben afgesproken dat we hem bewust aandacht blijven geven, en laten iedereen die op (kraam)visite komt, hem iets lekkers geven of even met hem spelen. Zo voelt hij zich niet verwaarloosd en moet het goed gaan lijkt me.

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ah dat van dat lekkers geven is wel een goeie! Die ga ik onthouden!

19. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik kreeg een tip om de hond (en andere huisdieren) ook alvast te laten wennen aan baby geluiden. Dus huilen en lachen etc. laten horen, zodat hij dat geluid al kent. En laat ze maar ruiken aan die poepluiers, vinden ze ook leuk! Wel uitkijken dat ie 't niet opeet... ;)

20. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Ikheb een engelse bulldog zo lomp als het maar kan zijn maar ze heeft me de hele zwangerschap wel met rust gelaten of heel voorzichtig geweest

Deel Deze Pagina