Zoontje 3,5 eindelijk plas/poep zindelijk, mijn ervaring, en hoe moet dit s avonds?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lemis, 18 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lemis

lemis Actief lid

12 mrt 2013
    122
    0
    16
    Amsterdam
    #1 lemis, 18 jul 2015
    Laatst bewerkt: 18 jul 2015
    Hoi mommies

Sinds woensdag ben ik als een gek intensief bezig geweest met het zindelijk krijgen van mn zoontje van 3,5
    Cars onderbroeken, cars stickers, en kinder suprise eieren in huis gehaald als beloning. (hij is gek op cars en kinder suprise eieren)
    Ben hiervoor 1 jaar bezig geweest om hem gewoon op de wc te krijgen omdat hij eerst bang was voor de wc, zo een groot gat met water was hij bang voor.
    Dus heb hem laten wennen met kleren aan en luier en gewoon soms op de wc zetten om te wennen.
    Woensdag had ik hem dus elk kwartier op de wc gezet met zo een 2 in 1 brilverkleiner en normale wc-bril Bemis, verkrijgbaar bij de Gamma

Na 6 keer had hij het door en gaf hij zelf aan naar de wc te willen en ging nu gewoon plassen in de wc YES!!! OVERWINNING!! Bij elk plasje kreeg hij een cars stickervel
    (maar nog steeds poepen in zn broek, omdat hij bang was om te poepen in de wc omdat hij dan iets van zichzelf kwijtraakte)

Vrijdag heb ik hem het verhaaltje Joep moet poepen voorgelezen (staat gewoon op internet) Daardoor kreeg hij een beter beeld wat er nou precies gebeurde. En hem beloofd dat hij een kindersurprise krijg als hij in de wc zou poepen, en nog erbij verteld, dat poep in de wc hoort en dat de poepjes dan samen gaan zwemmen met de poepjes van papa en mama dat vond hij wel leuk.
    En ja hoor meteen gepoept!! Hij zei ook meteen daahaag drol daghaag!! en drukte op de wc knop lol

Nu vraag ik me af hoe maak je ook snachts zindelijk?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je "maakt" ze s nachts niet zindelijk dat moeten ze zelf doen. Dat is een kwestie van hormonen en elk kind is daar op z'n eigen tijd klaar voor. Tussen 2-7 ongeveer.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik vind dat hij eerst moet goed overdag zindelijk worden. Nu belon je hem en blijkbaar gaat hij alleen thuis nog op wc? Als je hele dag weg gaat met hem gaat hij ook probleemloos plas/poep op andere wc?

Snachts is kind meestaal pas later zindelijk als overdag goed gaat.
    Kind moet wel kunnen plas ophouden lang. Als je tuurlijk elk 15 min erop zet dan helpt dat niet.

Gewoon eerst overdag het erg goed hebben en ik gok dat hij zelf dan aangeeft dat hij toe aan nacht zonder luier. Dan luier uit en kijken war gebeurt.

Dochter hier overdag zindelijk maar snachts doe ik luier om ook al vind ze vreselijk in luier plassen ze roept wc of wil nieuwe luier etc. Maar ik hou dat nog even zo liever even en kijk over paar maandjes hoe en wat (maar ze is nog vrij jong )
    Belonen is niet mijn "ding" dat hebben we bewust nooit gedaan hier

4. lemis

lemis Actief lid

12 mrt 2013
    122
    0
    16
    Amsterdam
    Dan is het ff afwachten dan maar :)

5. lemis

lemis Actief lid

12 mrt 2013
    122
    0
    16
    Amsterdam

Hij gaat nu zelf uit zichzelf naar de wc zowel thuis als buiten.
    Ik houd de luiers dan ook aan totdat ze droog blijven.

Deel Deze Pagina