super eigenwijs kindje!

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by salsera78, Jun 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. salsera78

salsera78 Actief lid

Dec 23, 2007
    377
    0
    0
    17 juli ben ik 21 weken en dan heb ik de 20 weken echo, maar nieuwsgieirg als ik ben kon ik natuurlijk niet wachten. Vorige week een afspraak gemaakt voor een geslachtbepaling en ik kon er vandaag terecht.

Nou de kleine heeft er echt alles aan gedaan om het geslacht niet prijs te geven. Met het handje ervoor, de navelstreng, de voetjes en bij het bewegen direct een knietje ervoor.
    De echografiste bleef dus twijfelen. Even leek ze overtuigd van een jongentje. Ze dacht balletjes en een piemeltje te zien, maar de kleine bleef er onhandig bij liggen. Met het hoofdje naar mijn rug toe en in kleermakerszit precies met de voetjes voor het kruisje. Ik moest gaan plassen en springen en daarna nog een keer gekeken, maar ze bleef twijfelen want ze kon het gewoon niet goed zien. Ik moest daarna even een half uurtje wandelen en heb gelijk een zoet frisdrankje gedronken in de hoop dat de baby er wakker van zou worden, maar bij terugkomst lag de kleine schat nog steeds in de zelfde houding. We hebben wat afgeduwd en gepord ( zo hard dat ik er pijn in m'n buik aan overhield en zij pijn in haar pols :confused: ) Af en toe zag je het kontje en de beentjes een kleine beetje bewegen om opnieuw een lekker plekje te zoeken, maar die voetjes bleven stug voor het geslacht. Ineens zag de echografiste dat het piemeltje wat ze eerder dacht te zien de navelstreng was en ze begon dus nog meer te twijfelen. Het kon ineens ook weer helemaal een meisje zijn. En die kleermakerszit kwam volgens haar meer voor bij meisjes. Het kan dus nog beiden kanten op. Vrijdag moeten we terug voor de tweede poging, want ze heeft nog nooit eerder zo erg getwijfeld.
    Ik ben een klein beetje teleurgesteld want ik wilde flink gericht gaan shoppen, maar ergens kan ik er ook hartelijk om lachen. Nu al zo eigenwijs!
    Ik moest dit even delen met jullie.

2. Niet meer actief

Haha, wat een eigenwijsje inderdaad!
    Die van ons was juist het tegenovergestelde. Meneer liet alles graag zien en rolde netjes mee zodat we er mooie plaatjes van konden maken haha. Hij deed zelfs zn beentjes wijd haha, de echoscopiste moest er erg om lachen en was ook zeker van wat ze zag: een jochie (die blijkbaar trots was op wat ie allemaal al had haha) !

Hoop dat je de volgende keer wel goed beeld hebt en je weet wat het wordt!

3. salsera78

salsera78 Actief lid

Dec 23, 2007
    377
    0
    0
    Ja, ik had het hier nog met m'n vriendinnen over en zei nog je zal maar net een preuts kindje hebben, wat niets prijs geeft. en voila! Fijn dat jullie het wel al hebben kunnne zien en gefeliciteerd met jullie knul.

4. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    Dan wordt het vast een meid hahaahaha Hier ook een 20 weken echo gehaden mevrouw wildehet eentijdje geheim houden bleef maar met haar beentjes bij elkaar liggen. Mijn man zei nog het ligt zo met de benen bij elkaar dat kan alleen maar een meid zijn en fijn dat ze dan nu al leert haar been goed bij elkaar te houden. Jawel even draaide ze met het hoofdje naar beneden en hup haar beentjes wijt het was een echte meid. Hopen dat jullie kleintje vrijdag wat minder preuts is.

5. salsera78

salsera78 Actief lid

Dec 23, 2007
    377
    0
    0
    ja grappig hè? de echografiste zei ook dat een dergelijke houding vaker voorkomt bij meiden. we zullen het zien en ik laat het vrijdag zeker nog even weten.

groetjes

6. moorske

moorske Actief lid

Jan 4, 2008
    479
    0
    0
    leuk he al die eigenwijze kindjes! haha... :D
    met de 20 weken echo beentjes over elkaar, ook geduwd en gesprongen maar de beentjes bleven dicht!
    een weekje later had ik een echo op de hogeschool in eindhoven, heb er wel een uur gelegen, maar ook nu steeds de beentjes over elkaar!
    over 2 weekjes hebben we een pretecho, ga er maar niet meer vanuit dat we te weten komen wat het geslacht is.....al willen we het zo graag weten! :)
    ben benieuwd dan of het een meisje is dan, als dat vaker bij meisjes voorkomt!

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Och hier nog zo een haha, ALTIJD druk, hele dagen trappen, maar met de echo doodstil. Lag op de buik met de benen ervoor en niet weg te krijgen! Echt on-ge-lovelijk. Nu wete ik het, HOOP ik, vrijdag :D

8. salsera78

salsera78 Actief lid

Dec 23, 2007
    377
    0
    0
    @ Moorske: spannend. Laat jij het ook nog weten hier? Ben reuzebenieuwd of dit idd "meidengedrag" is.

9. salsera78

salsera78 Actief lid

Dec 23, 2007
    377
    0
    0
    Ja, haha ik kleine van mij is met 18 weken echt een druktemakertje. flikflak, salto, handstand overslag, ik weet zeker dat hij/zij dat allemaal al doet, maar bij de echo stokstijf!

10. moorske

moorske Actief lid

Jan 4, 2008
    479
    0
    0
    zal het laten weten!
    (bij beide echo's dachten ze ook dat het een meisje was, maar ze wisten het niet zeker)
    wij moeten dinsdag 15 juli, ben benieuwd!

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier is het nu ook woelen en trappen en slaan en weet ik veel wat, soms helemaal beurs van binnen. Be morgen 28 weken (banner doet niets meer en loopt dag achter) dus ben wel blij dat ik de beeb nu elke dag voel:D

12. salsera78

salsera78 Actief lid

Dec 23, 2007
    377
    0
    0
    ja daar gaat het eigenlijk ook om toch? heerlijke geuststelling dat er leven daarbinnen zit.

13. salsera78

salsera78 Actief lid

Dec 23, 2007
    377
    0
    0
    Hoi meiden, vandaag was die kleine minder preuts en liet het koffieboontje zien. Zooooo schattig! We zagen echt die mini-schaamlipjes met een spleetje ertussen. Geen twijfel meer. Een dochter! :D

14. salsera78

salsera78 Actief lid

Dec 23, 2007
    377
    0
    0
    Ik lees net m'n eigen verhaal terug en zie dat ik steeds echografiste schrijf. dat woord heb ik volgens mij helemaal zef verzonnen met m'n zwangere verstand haha :oops:

15. Niet meer actief

Ik vind dat je een heel mooi woord bedacht hebt! Mag van mij zo in de Van Dale. ;) Haha.
    Gefeliciteerd met jullie meisje!

16. Liekje22

Liekje22 Actief lid

Nov 20, 2007
    181
    0
    0
    Mama
    haarlem
    Gister liet mijn meisje het echt wel duidelijk zien dat ze een meid was hoor. Beentjes wijd een mee draaien zodat we het duidelijk konden zien.
    Had zelf natuurlijk al wel een voorgevoel maar zeker weten deed je het niet.

Nu is het 100 % zeker, dat t een meisje is!

17. salsera78

salsera78 Actief lid

Dec 23, 2007
    377
    0
    0
    @Liekje, had jij ook zo'n eigenwijze meid? Ik mocht vandaag gelukkig ook even tussen de beentjes kijken. Leuk hè? Gefeliciteerd! ben ook al gelijk gaan shoppen. Vreeeeeeeeeeeeeeeselijk hoor een dochter... ;)

18. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    wij gisteravond ook gekeken en na 2 priekjes in de buik deed ze haar beentjes open en 3 streepjes geen balletjes of zakje te bekenen dussss een meid!
    alleen vaders denkt nu dat als ie moeders 2 keer in dr buik priekt ook dr benen wel opengaan whahahhhahah

19. salsera78

salsera78 Actief lid

Dec 23, 2007
    377
    0
    0
    whuahahaha, grappig die kerel van jou....

20. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Haha heel herkenbaar, wij moesten afgelopen dinsdag voor de 20 wk echo en de verloskundige dacht eerst een jongen te zien maar bleek later de navelstreng. Maar madame had bij ons iedere keer een voetje/knie ervoor en ze kon dus echt niet zien wat het nu wel was. Na een korte pauze mochten we weer een poging doen en ze lag nog gewoon hetzelfde. Maar op een gegeven moment draaide ze zich en was het duidelijk een meid!

Share This Page