kleertjes etc wassen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door moon30, 28 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    help!!! ben zo bag dat ik de baby-was verpest..

wit uiteraard bij wit..
    totaal roze/blauw bij de gekleurde was.
    maar hoe zit t dan met wit+roze/blauw??? waar moet dat dan bij? of moet dat ook weer apart??

NIET LACHEN HE!!! wil t gewoon echt niet verknallen.;)

2. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    haha, dat probleem had ik ook met kleertjes.
    Heb het uit voorzorg maar gewoon met de witte was mee gedaan en er is gelukkig niets verkleurd.

3. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik zou echt roze bij roze doen en blauw bij blauw. Ik heb eens gehad dat ik iets blauws bij een roze was had gedaan en dat had afgegeven.

Hier is dus wit bij wit, roze bij roze en donker bij donker.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik heb lichte was daar kan ook lichtblauw bij, ecru, lichtroze, andere lichte dingen waarvan ik weet dat het niet afgeeft. Andere donker/felroze dingen doe ik bij rood, vaak geeft deze kleur wel af. Turquoise is ook zo`n afgeefkleurdat blijft afgeven en was ik als ik een trommel heb en anders weleens op de hand. Geel kan ook zo af blijven geven.

Donker of knalroze met wit was ik atijd een keertje op de hand om te zien wat er gebeurd. Geeft het niet af dan kan het bij de lichte was en anders bij de donkerroze/rode was. Als het heel speciaal is was ik het ook weleens op de hand. Bij Turquoise met wit doe ik hetzelfde.

5. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    oke bedankt!!

6. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik heb alles een keer op de hand gewassen om te kijken of het afgeeft. Daarna in de wasmachine met zo'n colour catcherdoekje. (voor de zekerheid).

Ik had 1 vestje rood met wit waarvan het wit, roze is geworden met de handwas. Jammer dan.

7. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Goed dat je het zegt.. ik had daar nog niet over nagedacht. Was ook nog niet zo ver, volgende week als ik verlof heb ga ik alles pas wassen. Denk dat ik de kleertjes waarvan ik het vermoeden heb dat ze afgeven (rood broekje, gestreept blauw-wit en andere felle kleuren) in ieder geval op de hand was. En de lakentjes en hydrofielen enzo allemaal met de witte was zodat die in ieder geval mooi wit blijven.

8. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Hmmm ja vind het ook moeilijk...
    en ben ook zo bang dat ze krimpen. Ik bedoel, de kleertjes zijn al zo klein ;) Of dat ze niet meer zo mooi zijn als voordat ik ze in de was deed ... Pffff.

9. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat laatste ben ik ook bang voor.. het ziet er nu allemaal zo schattig uit en het voelt zo lekker zacht aan... ik ben ook erg benieuwd hoe ze uit de was komen...

10. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland
    ik heb echt creme bij creme, wit bij wit, roze bij roze, donker bij donker echt dezelfde kleuren zo veel mogelijk bij elkaar.

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Daar ben ik dan weer heel makkelijk in. Als ik de kleertjes verpest moet ik gewoon nieuwe kopen haha.

Hier gaat iig wit bij wit
    en verder gaat alles in de bonte was. Dus ook wit met kleurtjes.

12. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    nou heb alles gewassen..
    erg vroeg ik weet t maar ik moet t echt hebben van me goeie dagen, en die had ik toevallig de afgelopen 2 dagen.
    niks verpest, en alles netjes gestreken behalve de hydrofiele luiers.. wat een strijkwerk pff...

Deel Deze Pagina