Hallo allemaal Begin deze week heb ik ontdekt dat ik zwanger ben. Had al een vermoeden omdat ik de laatste weken almaar meer en meer kleine zwangerschapskwaaltjes begon te ontdekken (snel misselijk 's ochtends, borsten zijn wat dikker geworden, ...). Ik denk nu ongeveer een week of 6 zwanger te zijn maar de laatste 4 dagen voel ik me enorm ellendig. Niet mentaal want ik ben blij met de zwangerschap en kijk er enorm naar uit! Fysiek ben ik echt "op". Ik ben de godganse dag steenmoe en continue misselijk. Alles wat ik eet ligt er even later terug uit. Vandaag gaat dit ook gepaard met serieuze hoofdpijn wat het er niet aangenamer op maakt. De zin om dingen in het huishouden en voor het werk te doen heb ik ook al helemaal niet meer. Ik heb het gevoel dat ik de hele tijd lig te klagen en zagen tegen mijn vriend over hoe slecht ik me wel voel. Vandaag in tranen uitgebarst omdat ik echt het gevoel heb "op" te zijn... Het is nog maar het begin?
Ik zou even de huisarts bellen, tegen misselijkheid kun je namelijk medicatie krijgen (emesafene of primperan). Kun je nog wel drinken?
Veel overgeven + hoofdpijn is wel echt een reden om even je urine te laten checken, kijken of je niet aan het uitdrogen bent. Zwangerschapsmisselijkheid is heel naar, maar daarbij uitdroging maakt je nóg veel beroerder, dus echt even je urine laten checken! Hier werkte Emesafene goed genoeg tegen de misselijkheid, ma een dag of 3 a 4 merkte ik dat het werkte. Zeker aan je ha vragen hoor!
Hee TS Weet je dat ik hier ook vreselijke last van heb, ik lig ook rustig tot 12 uur in bed terwijl ik daar hartstikke van baal. Ik ben gewoon simpelweg te ziek en te uitgeput om iets te doen. Ik haal s ochtends mijn dochtertje uit bed en daarna geef ik haar de fles om vervolgens weer verder te slapen. Gelukkig is mijn kleine meid ook nog een beetje lui dus die knapt rustig met mij nig een uiltje maar zelfs daarna heb ik geen zin om nog iets te doen. De was stapelt zich hier torenhoog op en ik heb al in geen dagen meer gekookt. Ik wil zo graag effe huilen nu ik voel me vreselijk. Ik heb vandaag alleen maar de fles aan mijn kleintje kunnen geven omdat ik noet eens de kracht had om haar een potje te geven. Echt ik was bijna vergeten hoe vreselijk het was om zwanger te zijn. Sorry alle lieve meiden da ik zo verwend en ondankbaar ben, naar zo is het echt niet bedoeld. Ik zit er gewoon even helemaal door heen en dan ook nog eens dat vreselijke warme weer, dat maakt het me helemaal moeilijk om een stap te zetten. Iemand tips. Laten we alsjeblieft hopen dat de 12 weken snel voorbij zijn, al wil dat ook niet alles zeggen van me ukkie ben ik ruim 16 weken strontziek geweest Ik heb een hart onder de riem nodig denk ik
Voel me net zo ellendig en dan kan je inderdaad wel janken!! Ik ben ook continue misselijk en een hongergevoel (zonder echte trek) Ik heb nog een kleine man rond rennen dus dat maakt het er ook niet beter op... voel me zo nutteloos ook.. Ik heb gister met pijn en moeite de was opgehangen en was hondsmoe erna... Mijn eerste zwangerschap was echt een makkie, dus valt deze me enorm tegen!!! als ik dit nog (ruim) 6 weken moet gaan volhouden...Bah!! weet hoe je je voelt. Maar is voor een goed doel ...nog ff volhouden! sterkte