Pfff over 5 weken gaan we met onze kleien meid dan 8,5 maand naar zuid Frankrijk (langedoque) en ik beging u best wel een beetje de kriebles te krijgen op zich is ze een heel tevreden meisje maar ja je weet het nooit!! Ze heeft nog nooit in een ander bedje geslapen, nu hebben we een campingbedje geocht en nu wi ik haar daar binnenkort eens in laten slapen om te kijken of het wel gaat. Ook willen we s'nachts gaan rijden maar we mogen pas om 16 uur de camping op dus hoe we dat gaan doen moeten we nog maar even bekijken.
Wij gaan in de nacht van 4 of 5 september naar Spanje met onze zoon van dan bijna 13 maanden. Ik vind het ook wel spannend hoe het allemaal zal gaan. K. vindt slapen in een campingbed in ieder geval prima (goed idee om van te voren een beetje te oefenen) dus dat zie ik wel zitten maar verder met de reis? We zien het allemaal wel. Wij hebben in ieder geval afgesproken ons niet druk te maken en gewoon te kijken hoe de reis verloopt. Moeten we stoppen, dan stoppen we. Moet K eten / verschoond worden / spelen nou dan doen we dat. We zien het allemaal wel. We hopen dat hij zijn gewone nacht maakt (20:00 - 7:30) en dan proberen we tijdens die uren een flinke ruk te maken! Belangrijkste.. go with the flow!
Spannend... Wij gaan volgende week naar zuid Frankrijk, ook kamperen. Wij hebben met de pinksteren al 'proef' gekampeerd en dat ging heel goed gelukkig. Het is idd wel een goed idee om je dochter te laten wennen aan het campingbedje, want dan komt het bij haar niet meer zo vreemd over als je op vakantie bent. Misschien een idee om haar eigen matrasje mee te nemen? (als dat nog in de auto mee kan ) dat geeft haar een nog vertrouwder gevoel. Wij gaan overdag rijden (vertrekken heel vroeg) en overnachten 1x. 's nachts rijden hebben we slechte ervaring mee. Vergeet je niet te genieten?
Wij gaan over 2 weken kamperen, wel in een stacaravan in NL, maar toch...ik vind het spannend! Ook voor het eerst in een campingbedje, maar hij heeft nog nooit ergens anders geslapen. Verder vind ik het behoorlijk spannend hoe hij alle nieuwe prikkels en onregelmatigheid gaat ervaren. Ik wil wel proberen zoveel mogelijk zijn ritme aan te houden wat betreft slapen. Want hij vind het lastig om ergens anders dan in zn bed te slapen (is niet gewend aan slapen id kinderwagen of ergens in de box ofzo...), maar we willlen ook niet de hele dag voor de caravan blijven zitten en eropuit trekken.... Kan er nu al tegenop zien, erg toch???
Wij gaan begin september met de auto naar Spanje. Wij rijden na de laatste fles (zal rond 20.00 uur zijn) en hopen dat ze lekker gaat slapen. Wij kunnen geloof ik om 15.00 in de stacaravan. Ook wil ik gewoon het ritme aanhouden van thuis, dus half 9 in bed. Ik heb als campingbedje een travelcot gehaald (zon tentje) en hopelijk gaat ze hierin slapen. Nu is het alleen maar keten in dat ding. Nou we zullen zien hoe het gaat, nog 3 weekjes te gaan!!
Ik neem mijn eigen campingbedje mee gewoon omdat ik dat hygienischer enzo vind heb er ook een extra matrasje bijgekocht dus hoop dat dat allemaal gaat lukken. We weten nog niet precies hoe we het gaan doen met de reis maar we gaan nu ook al veel met de auto en ze is verder heel lief en slaapt zowieso veel in de auto. En ja ik ga proberen te gneiten maar ja het is toch even allemaal anders.
toen wij vorig jaar naar de languedoc gingen was Jesse ook zo'n 8maanden... ging perfect!! 4 uur ;s morgens vertrokken. Hij viel gauw weer in slaap en heeft tot half 9 geslapen. Wij waren toen al bijna in Frankrijk. Daarna lekker flesje gegeven even uit de auto en toen verder gereden weer. Om de 3 uur ongeveer gestopt. Ging echt goed. Hij heeft toen veel geslapen. Volgende week gaan we weer en ik denk dat het vorig jaar makkelijker was hoor. Ook slapen in campingbed ging prima maar daar had ie al vaker in geslapen. Zou hem inderdaad ff een paar dagen laten wennen thuis op zijn eigen kamer... Welke camping gaan jullie?
We gaan naar Agde Camping Mer et Soleil we hebben een stacaravan van vacan soleil gehuurd, waar be njij geweest?