Ik weet niet of ik het zou doen... Een groter huis etc betekent nog niet altijd een fijn thuis.. Ik zou het goed overwegen, waar voel je je het fijnst? Ikzelf vind het veel belangrijker om mijn familie en vrienden dicht bij te hebben... En dan bedoel ik binnen 10 min. Maar dat is mijn mening natuurlijk. Ik weet niet hoe fijn je nu in je huidige huis woont
Vorige zomer hebben we daar 3 weken gelogeerd zodat mn vriend kon klussen e.d. schoonvader woonde toen al in Amsterdam. ik vjnd t huis geweldig en voelt ook goed dus dat is geen probleem.
Ik weet niet of deze vraag al gesteld is, hebben jullie ook al besproken wat sv doet als zijn relatie uitgaat? Niet dat hij ineens op de stoep staat.. Verder klinkt het super, en zou ik het zeker doen. Je gaat straks met school van je kleine ook genoeg contacten opbouwen, en dit zou de laatste verhuizing zijn.
Ik zou het zeker doen, en ook niet wachten tot jullie zoon op de basisschool zit. Het scheelt financieel gezien zoveel per maand, daar kun je geweldig leuke dingen van doen!
Precies dit is mijn eerste gedachten. Daar zou ik heel goede afspraken over maken. Als dat goed is afgesproken, zou ik het ook doen.
Heb je een rijbewijs en auto in bezit? Of anders is het goed te doen met openbaar vervoer naar je vrienden? Omdat je zegt dat je familie en vrienden heel belangrijk zijn zou het voor mij heel belangrijk zijn dan dat ze goed bereikbaar zijn altijd. 40 minuten lijkt niet veel, maar als je geen auto hebt en je veel meer tijd met openbaar vervoer kwijt bent is het toch moeilijk dit vaak te doen. Het huis voelt goed zeg je, dat is zeker positief. Je houdt meer over per maand nog een positief punt Je zit alleen evt met een baan zoeken begrijp ik? Omdat je dan daar nog niet woont? Zou ik toch die richting in zoeken als jullie het zeker weten. Moet je nu nog wel meer reizen maar dan niet meer en neem aan dat jullie daar dan lang blijven wonen. Je koet doen wat jouw gevoel zegt. Wij kunnen allemaal roepen doen of niet doen maar jij zal er moeten wonen. Vind je het een fijne plaats waar het huis staat? Is er een goede school? Speelplaatsen voor jullie kindje? Supermarkt goede ha enz? Zal ik ook naar kijken. Vooral de school. Dat kan ook doorslaggevend zijn om het juistwel of niet te doen. Succes met de beslissing.
Ik zou het ook doen. Ik zie meer voordelen dan nadelen. 40 minuten is ook niet het einde. En je kan denk ik beter nu nog een keer verhuizen en dat je dan gewoon voor jaren een vaste woning hebt. Zou alleen wel goede afspraken maken wat er gebeurd als de relatie van je sv op de klippen loopt.
Wat lief en fijn dat jullie zo goed meedenken. We zorgen idd dat alles goed op papier komt zodat geen van ons op straat komt te staan. School e.d. zit allemaal om de hoek. Goed idee alvast bij de school gaan kijken. Nu nog 1 auto maar er komt wel een tweede loop er nu al tegenaan dat ik thuis zit zonder auto.
Ik denk dat je (TS) meer rompslomp hebt van een verhuizing over 3 jaar wanneer je dan al een baan hebt, je kind op school zit en je eigen zaak al is gestart dan wanneer je dat nu doet, nu er nog niks "vast" staat. Het is misschien nu even een hectische periode, maar dan ben je wel in 1 keer klaar!
Ik vind het nog best lastig. Je schoonvader wordt je huurbaas, ik denk eigenlijk dat ik dat (als ik fatsoenlijke schoonouders zou hebben gehad) niet zou zien zitten ondanks de voordelen.
Ik denk ook dat het verstandiger is om het nu te doen voordat je zoontje naar school gaat. Ik zie ook meer voor als nadelen maar zoals meerdere zeggen,even goede afspraken maken met je schoonvader voor als zijn relatie misschien stuk loopt,wat doen jullie dan met de woning? Succes met jullie beslissing
Natuurlijk Is idd fijn dat je zo niks over het hoofd ziet en mooi alles op papier kan zetten en overleggen. Spannend meid!
Ik weet niet of het al genoemd is, maar om zn huis te verhuren zonder de leegstandswet moet hij toestemming hebben van de hypotheek verstrekkers. .. Zeer kleine kans dat ze dat gaan geven (lees bijna nihil). Dit ivm de huurbescherming. ..
Wat ik lees op internet is huis verhuren aan je kind best vaak mogelijk alleen even kijken naar hoe t belaastingtechnisch zit maar dat is niet voor ons dat mag die zelf uitzoeken
Als het op termijn zoveel financieel scheelt (600 euro tegen misschien volgend jaar 850 euro ofzo), zou ik wel verhuizen. En ik zou ook niet wachten tot je kind 6 is, want dan heeft hij net vriendjes. Als je op termijn de boel dan ook nog zou kunnen kopen ... Lijkt mij ideaal. Je schoonvader als huisbaas, dan zou ik wel zorgen dat alles waterdicht op papier staat. Dus ook alles rond herstellingen en dergelijke. Ik zou ook wel kijken naar vervoer. 40 minuten is niks, maar dan moet je wel een wagen hebben of degelijk openbaar vervoer. En niet telkens een halve dag onderweg zijn als je op bezoek wil bij je moeder. Ik woon ook 45 minuten met de wagen van mijn ouders en mijn beste vriendin ... maar met trein of bus ben ik 2 uur enkel onderweg als ik es een keer alleen wil / moet gaan. Ik sta nog altijd achter de keuze (mijn man is in deze stad opgegroeid, zijn moeder woont hier 5 km vandaan en we hebben hier gekocht), maar ik vloek er af en toe echt wel op. (Ik heb geen rijbewijs en zal dat om medische redenen nooit mogen halen.)
Mijn moeder werkt wel in de buurt van dat huis dus dat scheelt wel zal ze vaak vanuit dr werk even komen. . Ja waterdicht op papier is wel verstandig !
Soms heel soms ook al woon je ergens net.Heel soms moet je een gok kunnen wagen. Als jullie het beiden zien zitten en je hebt nog een verhuizing er voor over zou ik zeggen doen. Maar bekijk idd heel goed alle haken en ogen. Stel schoonvader overlijd. Heeft hij nog meer kinderen?? Die zouden dan kunnen eisen dat het huis verkocht moet worden voor hun kindsdeel ect ect.