Heerlijk om te lezen dat ik niet alleen ben met van die gekke moeders om me heen... Onze zoon is nu 10 maanden en heeft ook heel lang alleen maar stil gezeten .. Kon niet kruipen of tijgeren .. Hj zat gewoon midden in de woon kamer beetje om zich heen te kijken.. En toen kreeg ik ook van , o dan zal er wel iets zijn met zijn beentjes .. Nou na een paar weken is alles goed gekomen en in plaats van kruipen( nog steeds niet gedaan) loopt hij nu op handen en voeten door de woonkamer...
Hier zit een grap in.... Kan ze al springen? Nee. 2 weken later: kan ze al springen? Nee. (oefenen, oefenen, oefenen....) 2 weken later: kan ze al springen? Ja, kijk maar! Dat moet je haar nog niet laten doen hoor, is slecht voor haar knietjes... TS: ik vind het wel leuk, mensen die zó trots zijn. Ik ben ook trots op mijn superkinderen. Die doen ook dingen die je niet voor mogelijk houdt. Ik geniet er van en vertel er graag over. Vinden anderen vast irritant. Nou ja, ene oor in, andere oor uit, vind ik niet erg als je dat doet. Ik snap ook wel dat een andere moeder haar kind liever, leuker en interessanter vindt dan het mijne.
En dat ik nu precies de reden waarom in van Hyves ben afgegaan. Wat een overdreven gedoe zeg! Ik was de laatste keer tegelijk zwanger met nog een paar vriendinnen en wat zag hun Hyves er overdreven uit zeg! Allemaal sterke verhalen ook nog erbij. Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.
In onze vriendengroep zijn aantal kindjes geboren in hetzelfde jaar! Nou er wordt wat vergeleken zeg! Ik heb al geopperd om een site a la kieskeurig te maken van de kindjes dan houden we beetje overzicht Doet die van jou dit nog niet, o die van mij wel! O doet die van jou dat al? Dan ga ik oefenen.. Hoe zwaar is die van jou? o das zwaar. *hele diepe zucht* Je mag trots zijn op je kindje en mag dat laten merken maar er is een grens (vind ik)..
Ieder kindje leert dingen in zijn eigen tempo en als moeder ben je blij met iedere mijlpaal die bereikt wordt (ik tenminste wel). En natuurlijk ben je trots en wil je dit uiten, maar als het even kan wel met mate. En ik vind het wel erg vervelend als ouders hun kids vergelijken met die van een ander, in de trant van: Kan die van jou dat dan nog niet? Het ene kindje loopt eerder, de andere praat eerder, zo kunnen ze allemaal wel iets, en zo niet, ook goed...
ik snap 'm hoewel ik mezelf er ook wel eens op betrap om als mijn meisje weer iets nieuws het niet gelijk op FB te zetten een vriendin van me deed dat heel goed, heel af en toe een fotootje en toen met 9 maanden erop zetten wat ze allemaal kon haha heb wel bewondering voor haar... ik deel dat veel sneller. Wel probeer ik overal een foto/filmpje + datum van te maken want als ik aan mijn moeder vraag wanneer ik wat kon weet ze het niet meer precies dus kan mn voorstellen als mijn meisje ooit kindjes krijgt zij het wel leuk vindt om te weten