Ik zoek naar tips en adviezen over wat aan te schaffen voor onze 2e. Onze dochter is dan rond de 22 maanden oud, dus die kan ook nog niet alles en heeft sommige spullen nog nodig die de baby anders over zou kunnen nemen. We hebben al besloten om in ieder geval een kledingkast en extra ledikant te kopen (waarvan de zijkant er ook af kan) voor onze dochter, de kleine kan dan 'haar' babykamer overnemen. Een 2e commode leek mij niet nodig, ik verschoon nu ook regelmatig beneden op het bureau. Ik gebruik de commode op haar kamer nu vaak alleen 's ochtends bij het aankleden... Ik zit nog te twijfelen tussen een duowagen of een meerijdplankje. Iemand ervaring hiermee? En ik denk dat een 2e babyfoon wel handig is, ik hoor mijn dochter erg slecht in huis en gebruik dus de babyfoon geregeld. Maar waar moet je op letten bij een 2e babyfoon? We hebben nu een Avent SCD525 die goed bevalt. Kunnen we hiervan nog een 2e aanschaffen of kun je beter een ander merk kiezen? Hoe zit het met storingen? Pfff, meer vragen dan ik dacht... En zo zullen er nog wel veel meer dingen zijn. Dus: Wat raden jullie nog meer aan? Waar moeten we aan denken?
ik zou eerder gaan voor een meegroeibed dan een ledikant. zl lag hier al met 18 maanden in een groter bed. je hebt ook babyfoons met meerdere zenders zeg maar. weet alleen geen merken. zou voor een meerijdplankje gaan en geen duo wagen aanschaffen. die van mij liep met 2 jaar echt al hele stukken.
Is een meegroeibed beter dan een ledikant waarvan de zijkant eraf kan? Een meegroeibed is toch duurder in aanschaf en moet je daar niet meerdere matrassen bij kopen? Mijn dochter is vrij klein, dus ze kan nog wel een hele tijd in een ledikant slapen dacht ik. Ik zag bij de Ikea een ledikant waarbij je 1 zijkant er helemaal af kunt halen en evt een rekje bij kan kopen tegen het uit bed vallen. Hoeveel verschilt een meegroeibed van zo'n ledikant?
Mijn dochter was 20 maanden toen haar broertje kwam. Wij hebben een 2e babykamer aangeschaft. Mn dochter nu 2 jaar en 7 maanden slaapt nog steeds in haar ledikantje. Wij hebben een duowagen aangeschaft. Ben er heel blij mee. Maar bedenk zelf even hoeveel je nu loopt. Wat doe je allemaal lopend en hoe ver is dat. 2e babyfoon was hier niet nodig. Verder kan ik eigenlijk niets bedenken.
Heb je geen wiegje die je kan lenen? Als je jongste een paar maanden in de wieg kan, kan je oudste met 2 wel in een groter bedje. Hier sliep de oudste met 1,5 in een meegroei bed. De jongste nu ( 2 jaar 3 maanden ) ook want hij begon te klimmen uit zn ledikant. Ik zou met 22 maanden geen extra ledikant kopen. Wel een 2e babyfoon. Ook geen duo wagen eigenlijk, tenzij je echt heel veel loopt in je eentje, maar de baby in de draagdoek en de oudste in de wagen is een handige oplossing met dat leeftijds verschil ( 20 maanden bij ons )
Hier een gewoon bed gekocht en dat gaat prima. Eventueel zijn er bedrekjes te koop. Je kunt ook een meegroeibed aanschaffen maar dat is korter te gebruiken. Een nieuw ledikant zou ik niet doen. Dat gebruiken ze nog maar kort en je moet ook nieuw beddengoed aanschaffen voor zo'n korte periode. Een 2e commode zou ik ook niet doen. Duowagen zou ik ook niet doen. Een meerijplankje en draagzak is voldoende. Duowgens zijn duur, onhandig en zwaar. En een kind van (bijna) 2 kan en wil meestal graag lopen.
De stukken die ik loop zijn meestal 2-2,5 km (enkele reis). Is dat niet teveel voor een kind van (bijna) 2? En we wilden een 2ehands ledikant kopen...
mijn zoontje is straks net 2 jaar als zijn zusje komt hier ook een gewoon bed vind die peuterbedden echt onzin hij slaapt soms al in het grote bed en gaat prima. ik ga ook geen duo wagen halen maar alleen een plankje om te staan nu lopen wij ook geen grote afstanden hooguit naar de supermarkt rondje park etc
Tussen mijn kindjes zat 2.5 jaar. Ik heb spijt dat we geen duo wagen hadden, ondanks dat we hem maar paar maanden hadden gebruikt. Ik had een plankje maar DL vond dat enorm eng en heeft het dus bijna niet gebruikt. Ik gebruikte dan maar de draagdoek voor de baby en oudste in de wandelwagen, maar als we naar het shopping center gingen vond ik dat erg onhandig. Ik kon niets passen, mijn jas aan en uit doen ging ook niet of ik moest de baby ergens kunnen leggen. ik ben s middags verschillende keren over en weer naar school gestapt met baby in de draagmand en kleuter in de drager op mijn rug. Omdat ik baby niet wou wakker maken als ze net sliep Ledikantje hebben wij niet extra gekocht, oudste dochter sliep vanaf haar 2de verjaardag in een groot bed.
Ik persoonlijk vind kindjes van die leeftijd echt nog te klein voor een heel groot bed. Mijn dochter hebben we met 2 jaar en 11 maanden ofzo over gedaan in een peuterbedje (70 bij 150 ofzo??) Ik zou dus ook in jouw geval een extra ledikantje gekocht. Helemaal als tweedehands een optie is. Naw zal je kindje daar mog meer dan een jaar gebruik van kunnen maken. Duo wagen: als je de ruimte in huis hebt is het denk ik wel handig. Hoe graag een kindje van bijna twee jaar ook wil lopen: soms wil je gewoon dat het ff opschiet en dan is het wel makkelijk om je kindje in de wagen te kunnen zetten. Mijn kindje is nu 3.5 en ik gebruik mijn wagen nog steeds zo nu en dan. Anders zou je het wellicht ook met een draagdoek of een ergonomische drager voor de baby afkunnen (geen baby Björn geval!!) Babyfoon geen idee.
Ons zoontje is straks 18 maanden als de tweede komt. mijn vriend heeft een nieuw bed gemaakt (a la saartje prum) Af en toe gaan we met hem oefenen op het grote bed. De baby komt eerst zo lang mogelijk in een wieg te liggen (gaan we lenen) We lenen ook een buikdrager en schaffen een meerijdplankje aan. Geen duowagen. Babyfoon gebruiken we alleen voor temperatuurcontrole op de kamer. Maar is het geen idee om de babyfoon op de overloop te zetten? Ben je geen tweede nodig.
Ik heb een draagdoek en een mei tai, een baby bjorn komt er hier niet in hoor! Maar met boodschappen doen vind ik het nog niet altijd handig om zo'n kleintje op mijn buik te hebben... Ik vind het nog iets te vroeg om haar in een gewoon bed te leggen, ze gaat nu ook nog het hele ledikant door en ligt regelmatig tegen de spijlen aan. Ik denk dat ze anders regelmatig uit bed valt... Misschien is dat over een half jaar wel anders, maar vind dit wel een fijn idee. Maar de dingen waar we dus over na moeten denken: - bed/ledikant - duowagen/meerijdplankje - babyfoon Zijn er nog meer dingen wat ik ben vergeten?
PEUTERBED AANBIEDING - Alles moet eruit - goedkoop houten peuterbed vanaf = 169,95 euro (TIP)! wij hebben deze, eerst heeft dochter er 2 jaar in geslapen en nu zoon. Als hij een jaar of 5 is, dan kan hopelijk ons 3e kindje erin dus zo zonde van het geld vind ik het niet
Dl is 24m als de tweeling komt. Tot nu toe ligt ze echt nog heerlijk in haar ledikantje dus waarom zou ik dat veranderen? Misschien van de zomer als ze erv aan toe is. Wij hebben er dus twee ledikantjes bijgekocht. Duowagen is maar net wat je handig vindt. Voor de afstand hoef je het niet perse te doen. Dat loopt een kleintje wel. Die van mij wil al maanden niet meer in de wagen en loopt alles zelf. Hier op het dorp is dat best te doen. Op onze tweelinwagen past ook geen meerijdplankje helaas. Heb een buggy staan voor als we bijv dagje weg gaan waarbij veel gelopen wordt en dan kan ml dochter in de buggy duwen.
Kijk als je een mnd of 6 bent wat je fijn vind qua bed voor je dochter. En volg je gevoel. Ik zou wel kiezen voor een duowagen. Wij hadden toen eigenlijk alles hahaha. Bugaboo en buggy voor als we samen weg waren en 2e hands urban jungle in de schuur. De donkey was er toen niet anders had ik daarvoor gekozen. Je dochter zal dan ook minder slapen. Of je dan nog een babyfoon nodig hebt zou ik ook DAN kijken.
@suusjeuh, bedankt voor de libk, zal er eens naar kijken. @cherie, inderdaad wel handiger om dan pas te beslissen... Ik hoop niet dat ze tegen die tijd nog minder slaapt, ze slaapt nu alleen tussen de middag 2-3 uur, dat doet ze al sinds ze 10,5 maand oud is!
Onze zoon is 22 maanden en onze dochter 2 weken. 2 maanden geleden is zijn ledikant naar de babykamer gegaan en zijn we gaan oefenen met een groot bed met bedhekje (met de gedachte dat als het niet ging we alsnog een tweede ledikant zouden kopen), maar dit ging super goed! Hij blijft alleen (nog) niet onder de dekens liggen (deed ie in de ledikant ook niet trouwens). Wij hebben wel een tweede babyfoon aangeschaft, de D-Link EyeOn, erg fijne babyfoon, zonder storingen, ook handig voor op vakantie. Wij twijfelen ook sterk tussen een meerijdplankje en een duowagen, dus daar kan ik niks over adviseren. Ik ben bang dat hij niet op het plankje wil blijven staan dus dat moeten we even gaan testen in de winkel ofzo.
Bij ons zit er 16 maanden tussen, We hebben eigenlijk niet zoveel aangeschaft. De oudste loopt goed, bij langere stukken gaat hij in de buggy of kinderwagen en de jongste in de doek. Dit werkt voor ons prima! Ze liggen bij elkaar op de kamer en wanneer ze niet bij elkaar lagen was het huis gehorig genoeg met deuren open. Dus geen extra babyfoon. De oudste is met 20 maanden overgegaan naar een peuterbedje. Jongste ging toen in het ledikantje. We hebben wel een extra commode ingericht in de badkamer, daar ben ik erg blij mee!
Mijn zoontje zal 2 jaar en 3 maanden zijn als zijn broertje/zusje geboren zal worden. Wij hebben toch besloten om voor de duowagen van Bugaboo te gaan. Zodat we hem enkel en dubbel kunnen gebruiken. Ik heb nog een draagdoek en zak voor als ik de wagen in enkel stand wil gebruiken. Wij hebben nu al voor mijn zoontje een peuterbedje staan, hij is nu bijna 21 maanden. We gaan langzaam proberen om hem te laten wennen aan het peuterbedje. Een kinderstoel heb ik ook al een tweede aangeschaft van Tripp Trapp. Verder is het afwachten of het weer een jongetje is of een meisje. Mocht het een jongetje zijn dan hebben we alle beddengoed nog en anders zullen we nieuw (roze) beddengoed aanschaffen.