Mijn dochter is 14 maanden en wij hebben zowel het ledikant als de box nog op de hoogste stand staan. Ze kan nog geen gewicht op haar voeten zetten, ook niet als wij haar helpen. Sinds kort kruipt ze en kan ze zelf gaan zitten. En nu begint ze heel af en toe op haar knieen te "staan", als een soort stokstaartje zeg maar Ze trekt zich nog niet omhoog aan dingen. Maar mijn man en ik denken er nu aan om maar alvast haar bedje en box omlaag te gaan zetten, voor de zekerheid. Voor mijn gevoel zijn we hier best laat mee, met 14 maanden. Maar ja, als ze nog niet eens gewicht op haar voeten kan zetten, zelfs niet met hulp... Wanneer ging bij jullie het ledikant/box omlaag? Wat was voor jullie de doorslag?
Nu lijkt me bij jullie wel een goed idee Ik denk dat als ze echt gaan kruipen enzo, dat het dan een kwestie van tijd is voordat ze zich overeind gaan trekken er wellicht per ongeluk over heen kunnen vallen ofzo?
Van de hoogste naar de middenstand op 4 maand, toen ze kon rollen. Dan zat ze soms met haar voeten al over de rand. Van de middelste naar de laagste stand op 6 maand, toen ze zich begon op te trekken. Op 14 maand op de hoogste stand kan ik me eerlijk gezegd niet inbeelden. Maar sowieso: je kind voor zijn. Want opeens kunnen ze het.
zodra ze zelf kon gaan zitten. Dit was met een maand of 10. als ik jullie was zou ik hem naar beneden zetten. liever te vroeg dan te laat..
Zodra ze zelf konden gaan zitten. Dochter rond 9 maand. Zoontje iets eerder en die deed ook meteen pogingen om over de rand te klauteren... Zou er niet te lang meer mee wachten!
Zou het nu doen. Ik deed t toen ze kon kruipen en ineens begon te strekken rochting de rand van het bedje. Eenmaal lager gezet, ging ze uit zichzelf ook staan in bed. Nu denk 1 a 2 maanden terug, hij staat nu nog steeds op de middelste stand, als ze weer een stukje is gegroeid gaat ie helemaal laag.
Wij zodra ze zelfstandig kon zitten. Ze trok zich toen ook meteen al op aan dingen en de stap naar ergens overheen kukelen was vrij klein.
Ik dacht ook dat mijne nog niks kon, tot ik een keiharde knal hoorde en hij er dus uitgevallen was. Dus ik zou het gewoon naar beneden doen, zeker als ze al op haar knieeen gaat staan.
Oei... ik had hem denk ik toch al wat eerder naar beneden gedaan. Hier naar de middelste stand gedaan toen hij op z'n buik rolde en zich toen aan de rand van de box naar voren trok en er vervolgens dus met z'n armpjes overheen hing. Naar de laagste stand met 9 maanden toen hij ging staan.
Hier maandje geleden dus met 15 maanden toen bleek ze met haar handjes bij de rand te kunnen als ze op haar knuffel klom dus gelijk beide naar beneden gezet. Ze kan nog niet kruipen en toen ook nog niet gaan zitten dus eerder vond ik het nog niet nodig
Toen hij kon zitten, denk maandje of 7, naar de middelste stand. Met ongeveer 8 maanden ging hij optrekken, maar toen was hij nog niet zo lang dat middelste stand een probleem was. Bedje is denk ik met een maand of 11 helemaal laag gegaan (hij liep toen goed langs en is een kleine klimgeit) omdat ik inschatte dat hij staand op een prop deken wel zijn beentje over de rand kon gooien. Box gebruikte hij toen al niet meer.
Het bedje staat nu een maand naar beneden, zl kon bij de bovenrand en trok zich daar aan op. De box staat nog wel op de hoogste stand, die is hoger dan het bedje. Hij ligt er niet zoveel in en speelt vooral met zijn speelgoed en rolt heen en terug. Op de grond gaat hij wel in kruiphouding zitten, maar in de box niet. Maar we houden het goed in de gaten, want het zal niet lang meer duren voordat die ook naar beneden gaat. Het is een ondernemend ventje
Hier bij 10,5 maand de box en bed omlaag gedaan. Ik wou ook liever te vroeg dan te laat zijn. Ik hou er ook rekening mee dat hij niet in mijn bijzijn laat zien dat hij wat nieuws kan en dat ook net kan doen als ik net m'n rug naar hem toe gedraaid heb oid. Maar hier was ook zodra hij op z'n knieën kon staan het punt voor ons om te zeggen dat we het toen echt nu moesten gaan doen.
Wij hebben de box met 10 maanden weggedaan door verhuizing die stond toen nog omhoog. Maar bedje bij 8 maanden naar beneden toen hij veel bewoog en ging zitten etc.
Bedje en box gingen op halve hoogte toen ze zelf ging zitten (9 maanden). Toen ze zich op ging trekken helemaal naar beneden (11 maanden). Nu is de box weg want dat was bergplek. Voor het bed moeten we denk ik binnenkort de spijlen eruit halen. Ze heeft de rits van d'r slaapzak heeft ontdekt en doet de slaapzak uit. En dan gooit ze d'r beentje zo hoog dat ze op de rand met d'r voet zit. Nog even en ze klimt eruit..... TS, zet de boel alvast lager, kan opeens hard gaan, dat kan je maar beter voor zijn....
Ik heb deze week de box en het bedje helemaal omlaag gedaan. Sinds deze week gaat ze op de knietjes in bed zitten en wil ze graag staan. Dus werd het voor ons echt tijd om het omlaag te doen. Ze is nu 10 maanden.
Wow, met 14 maanden nog op zn hoogste stand! Dat vind ik inderdaad vrij laat. Als je kindje zelf kan gaan zitten lijkt het me wel veiliger om hem omlaag te doen. Mn oudste dochter was vrij langzaam met alles. Toch hebben we met een maand of 8 de box en het bedje omlaag gedaan onder het mom van liever te vroeg dan te laat. Onze jongste is met alles heel snel en bij haar hebben we het met 4 maanden al gedaan- ook weer om de echte actie voor te zijn. Ik zou het echt meteen doen als ik jou was!
Toen ze zich aan de spijlen ging optrekken en daardoor zelf ging zitten, dat was met 8 maanden. Toen ging ie op de middelste stand. Toen ze zelf ging staan ging ie helemaal naar beneden. Maand of 10 volgens mij. Met 14 maanden kon ze lopen en toen hebben we de box ook weggehaald omdat we hem nooit meer gebruikten.