huurtoeslag/zorgtoeslag

Discussion in 'Baby en dreumes' started by aamm, Oct 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aamm

aamm Lid

May 9, 2009
    55
    0
    0
    Even een vraag....
    Moet je de geboorte van je kind doorgeven aan de belastingdienst?
    Ik meen ergens gelezen te hebben dat dat automatish gaat bij de aangifte bij de gemeente. Maar nu ben ik toch aan het twijfelen....

Groetjes!

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Gaat automatisch...

3. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Jep als je kindje is aangegeven bij de gemeente (wat ik wel aanneem) gaat de rest vanzelf, kinderbijslag ed.

kinderopvangtoeslag daarentegen moet je wel zelf regelen!

4. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Ik werk bij de belastingdienst, maar een geboorte hoef je niet op te geven bij de belastingdienst gaat via de gemeente. Heeft verder geen gevolgen voor huur en zorgtoeslag. Kinderopvangtoeslag moet je zelg aanvragen en Kindgebondenbudget gaat automatisch (niet altijd dus hou het in de gaten) Maar zodra de kinderbijslag gaat lopen krijgt de belastingdienst een seintje van hun door en dan gaat het kindgebondenbudget ook lopen, alleen 1 tip let op het toetsingsinkomen op de beschikking die je krijgt dan, staat die te laag dus lager dan dat je daadwerkelijk verdiend loop je risico terug te moeten betalen. Dus staat het inkomen te laag? direct even bellen en kan het telefonisch worden aangepast... je kan het beter wat te hoog doorgeven dan krijg je weer terug van de belastingdienst aan het einde vh jaar, das altijd beter dan betalen ;)

5. inge1983

inge1983 Bekend lid

Jul 27, 2006
    675
    0
    0
    Is idd een goede om even op het toestsingsinkomen te letten!! Bij ons werd bij allebei de kinderen alleen met mijn salaris gerekend, terwijl we gewoon toeslagpartner zijn.
    Het loopt allemaal een beetje langs elkaar af.

6. aamm

aamm Lid

May 9, 2009
    55
    0
    0
    dankjewel voor de reacties.... begon een beetje te twijfelen ;)

Share This Page