De titel zegt het al, moet ik de nachtfles eerst afbouwen of in een keer ermee stoppen? Heeft iemand er ervaring mee? Wij geven nog steeds elke avond een nachtfles om half 11, ook al slapen ze sinds ze 6 weken oud zijn van 1900 tot 0700. Ze worden altijd een klein beetje wakker, maar vallen na een paar slokken alweer in slaap om vervolgens wel hun fles helemaal leeg te drinken. Nu gaat dit flesje bij een van mijn dochters de laatste paar dagen pas na een hoop protest er in (lippen stijf op elkaar, kokhalzen etc). Als ze dan eenmaal drinkt, drinkt ze hem wel helemaal leeg. 'S ochtends wordt ze niet wakker met honger. Ik denk dat dit het teken is om er voor haar mee te stoppen. Maar hoe doe je dat? Bouw je het af, en zo ja, hoe? Of stop je er in een keer mee? Ze is trouwens 6 kilo, 3,5 maand oud en ze drinkt 5x 150/5. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!
Als ze het zelf aangeeft kan je gewooj in 1x stoppen hoor.. Gewoon niet meer wakker maken/geven en dan zie je wel of ze snachts wakker word of niet
ik zou ook aankijken hoe ze slapen als je ze niet wakker maakt voor die laatste fles , probeerde zulke dingen wel in het weekend uit , als ik niet hoef te werken stel dat ze toch halverwege de nacht wakker zou worden
Ja hoor, gewoon in een keer stoppen . Ging bij m'n zoontje precies zo, moest altijd wakker gemaakt worden voor de fles van 23.00 uur en kreeg de fles van rond 08.00 uur er niet meer in: wegduwen, kokhalzen etc. Toen die late avondfles er vanaf ging sliep hij gewoon door en dronk hij 's ochtends weer probleemloos. Hij was toen net geen 4 maanden. Wel de eerste paar dagen in de gaten houden of ze niet suf wakker wordt ivm de bloedsuikerspiegel.
Hier ook in 1x gestopt. Op een gegeven moment sliep ze van 08.00 uur tot 23.00 uur en moest ik haar inderdaad wakker maken. Als ik haar wakker maakte kwam ze 's nachts om 04.00 uur en toen ik haar een keer liet slapen om 23.00 uur kwam ze ook om 04.00 uur dus heb ik het zo gelaten. Inmiddels ligt haar schema een klein beetje in de war en komt ze zelf weer om 23.00 uur voor een fles.. slaapt vervolgens tot 02.30, nachtvoedingen zijn dus weer helemaal terug..... ach, ze zal het nodig hebben, maak me er niet zo druk om
Dankjulliewel voor alle reacties! Ik ga het morgen maar eens uitproberen, in 1x stoppen. Toch altijd spannend, het is zo heerlijk dat ze doorslapen! Ben benieuwd...
Wij maakten onze zoon ook niet wakker. Hij kreeg rond 11.00 nog een fles van ons als we gingen slapen en daarna maakte hij ons wel wakker. Van een op andere dag kwam hij snachts niet meer. Nadat hij ziek geweest was en snachts toen weer voeding nodig had hebben we wel afgebouwd. Om de dag 20 cc minder in z'n fles.
Gewoon niet meer wakker maken en kijken hoe het gaat. Slapen ze door tot 07.00u, dan is het prima komen ze (of één) vervolgens 's nachts, dan weet je dat ze die fles nog nodig hebben