Weet iemand uit welke fabriek etos opvolgmelk komt?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Twinkle81, 25 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Tot nu toe hebben we voor de opvolgmelk Hero standaard 1 gebruikt en dat gaat prima. Nu wordt het tijd om op nummer 2 over te stappen, maar het viel mij op dat Etos verpakkingen heel erg op die van Hero lijken. Verder wordt Etos opvolgmelk in Zwitserland geproduceerd. De fabrikanten van Hero en Nestle komen ook uit Zwitserland.
    Ik kan echter nergens vinden in welke fabriek Etos wordt geproduceerd! De overeenkomsten zijn wel heel opvallend vind ik.

Nog zoiets opvallends is dat bijvoorbeeld de hulplijn van Kruidvat opvolgmelk bij Nutricia uitkomt.

Heb ik nu echt 4maanden (eerste 2maanden waren borstvoeding) teveel betaald terwijl precies hetzelfde product ook onder een andere naam wordt uitgegeven of valt dit wel mee en heb ik voor een goed verkrijgbaar merk gekozen?

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Tja, het verschil tussen verschillende merken kunstvoeding is ivm de wetgeving in NL zo minimaal dat je naar mijn mening inderdaad teveel hebt betaald.
    Ik heb overigens na de bv ook Etos gegeven en beviel prima!

3. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb heel bewust voor een merk gekozen dat overal verkrijgbaar is omdat er toch kleine verschillen inzitten. Je hoort van baby's die op het ene merk goed reageren en een ander niet en aangezien ik zelf gevoelige darmen heb, wilde ik geen risico nemen dat een merk opeens niet verkrijgbaar was. Maar ik heb er nooit bij nagedacht dat huismerk waarschijnlijk geproduceerd wordt door een grotere fabrikant, maar welke is maar de vraag.

Ik heb al wel besloten niet te gaan overstappen op Nutrasense. Wat is dat spul belachelijk duur zeg. En het is nog maar net op de markt, dus de baby's die dat nu gaan krijgen zijn gewoon proefpersonen (ook al is er waarschijnlijk wel uitgebreid onderzoek naar geweest)

4. Riemke

Riemke Lid

24 jul 2014
    25
    3
    3
    NULL
    NULL
    Het grootste deel van de voeding is hetzelfde, slechts een klein deel kan en mag variëren.

Als je wilt zien uit welke fabriek de voeding komt, moet je op de verpakking kijken. Er staat een ovaaltje op met een EG code erin. Dit is de registratiecode van de fabriek. Als deze hetzelfde is op de verschillende merken, kun je ervan uitgaan dat de fabriek hetzelfde is (maar dat wil niet zeggen dat de receptuur hetzelfde is, het kan wel).

Kruidvat voeding wordt niet door Nutricia gemaakt, het kan wel zijn dat ze dezelfde hulplijn service gebruiken.

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Maar de ingrediënten zijn wel exact hetzelfde dacht ik.

6. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Dat is een goede tip! Weer wat geleerd :D. Dank je

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In hoeverre de voedingsmerken gelijk zijn kun je hier zien:
    Babyvoedingchecker

Etos en AH zijn precies hetzelfde, Kruidvat en Jumbo ook. Bonbebe was eerst zelfde als Jumbo, maar weet niet of dat nog zo is.

8. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Etos en AH zijn inderdaad exact hetzelfde. Dus als de ene uitverkocht is, neem je gewoon de andere. AH is iets duurder dan Etos

9. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Kan idd kloppen.
    Ik weet dat het bij bijvoorbeeld spinazie/rodekool/ sommige fruit(diepvries) ook is😁 zelfde product, andere verpakking en verschillende prijzen

10. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Klopt.
    En vooral met babyvoeding wordt er door sommige merken op je gevoel gespeeld, want je wilt toch het beste (lees duurste) voor je baby ;)

11. Riemke

Riemke Lid

24 jul 2014
    25
    3
    3
    NULL
    NULL
    Kruidvat en Jumbo voeding is niet (meer) hetzelfde, de informatie op de site hierboven is niet actueel meer (altijd opletten als de info niet van de fabrikant zelf komt). Je kunt beter op de websites van de supermarkten zelf kijken, als je de producten online verkoopt ben je namelijk tegenwoordig verplicht om alle info op de verpakking ook in de webwinkels te publiceren.

Qua babyvoeding moet iedereen, a-merk of huismerk zich aan dezelfde regels houden inderdaad, dus dat maakt niet uit, ja wel qua prijs :cool:

Deel Deze Pagina