Problemen (bevruchting) met icsi, ervaringen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Linde86, 10 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linde86

Linde86 Lid

14 mrt 2014
    44
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Beste allemaal,

Wij hebben afgelopen weken onze eerste icsi behandeling achter de rug in Gent. Helaas is deze poging geëindigd in een "worst case" scenario. Ik had na de punctie 10 eicellen, waarvan 6 goed/rijp. Echter is er maar 1 goede bevruchting opgetreden en die blijkt niet goed doorgedeelt te zijn. De terugplaatsing is gecanceld, erg verdrietig.

We gaan binnenkort in gesprek met onze behandelend arts om de oorzaak of oplossingen door te kunnen spreken. Vanuit het ziekenhuis is het eerste vermoeden dat het gewone dikke vette pech is (momentopname) of dat mijn eicelkwaliteit niet goed is.

Inmiddels heb ik Google "uit" en ben een beetje op de hoogte wat er allemaal mogelijk is om de kansen te kunnen vergroten. Oftewel een vragenlijstje voor de volgende afspraak. Wie herkent onze situatie en heeft aanvullende tips!?

2. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik herken het wel maar tips heb ik verder ook niet helaas. Onze 1e icsi voor 2e kindje was afgelopen april ik had 24 eicellen en daarvan 5 bevrucht en op dag 5 nog 2 over die allebei een dag achterliepen wel tp gehad van deze 2 maar niet zwanger. Ik start volgende week met icsi 2.
    De oorzaak.....of eicelkwalitweit was minder Door de hoeveelheid, of micro tese zaadcellen was net een slecht rietje wat erg aannemelijk is of dikke pech

3. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @Linde86 : wat een ontzettend grote teleurstelling. Helaas herkenbaar. Ook ik heb deze week punctie gehad in Gent, van onze 5e poging ICSI. 12 eicellen gevonden, 9 rijp, maar 3 bevrucht en vandaag gebeld dat we geen terugplaatsing hebben morgen omdat ze niet verder als dag 2 ontwikkeld waren... bij eerdere pogingen ook niet veel embryo's gehad, maar wel een keer een morula (cryo in NL) en een vroege blastocyst (verse in Düsseldorf). We zijn ook erg benieuwd wat de arts in Gent hierover te zeggen heeft en of er nog mogelijkheden zijn...
    Ik heb geen extra tips voor je, maar ben wel benieuwd wat jij tot nu toe gevonden hebt? Er is trouwens wel een topic over 'geen bevruchting en celdeling bij ICSI', mogelijk kun je daar je vraag kwijt?

4. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Het kan een momentopname zijn.
    Wij hadden vorige icsi 9 eicellen, en daaruit maar 1 matig embryo.
    Deze poging 12 eicellen en 10 embryo's. Er zijn er 3 ingevroren.

5. Cassie21

Cassie21 Actief lid

1 okt 2016
    264
    55
    28
    Aagh nee @Jolandadjk :(
    Veel sterkte en een dikke digi knuf

6. Alexiatr

Alexiatr Lid

27 sep 2017
    35
    1
    8
    Vrouw
    Sterkte meid. Dikke Knuffel! Dat is een hele grote teleurstelling. Ik heb 6 eicellen na de punctie, 3 goed en 1 bevruchting. Nu wachten op tp dag 5. Ook bang dat mijn emmy niet goed doorgroeit en tp gecanceld zou worden :( . Heb je al een gesprek gehad met de arts?

Aan de kwaliteit van eicel en sperma kan je deels wel wat aan gaan doen, had ik begrepen. Ik ben benieuwd wat ze jou adviseren.

Deel Deze Pagina