Nou meiden wat ik nu heb mee gemaakt. Begin dit jaar ben ik al een paar keer naar het ziekenhuis geweest. Dus was ik al gauw aan mijn 150 euro eigen bijdrage van het ziekenfonds (in Amersfoort ) Dus dat was ook van de zomer netjes betaald. Maar nu komt het deze maand werd er weer 150 euro van mijn rekening af geschreven van het ziekenfonds dus ik Ik gelijk gebeld zeg die vrouw tegen mij ja mevrouw dat is van u man ik zeg van mijn man waar van dan want die heeft dit jaar geen arts of ziekenhuis gezien nou zeg ze dat kan ik opzoeken hij is bij een gynec.. geweest ik zeg wanneer dan ze zei in maart ik zei ja dat was een baarmoeder onderzoek ja klopt zegt ze ik zeg nou sinds wanneer heeft mijn man een baarmoeder dan : ze zegt ja u hebt gelijk. Jaja en wel weer 150 euro af halen van mijn rekening jullie denken dat van die vrouw is klaar pakken die 150 van haar patner wel dus niet he. Ja sorry zei ze dit moet worden uitgezocht en als het inderdaad fout is dan krijgt u uw 150 euro terug. Nou dom mens dacht ik natuurlijk is het fout want mijn man kan nooit een baarmoeder onderzoek gehad hebben pfffffffffffffffffffffffffffff Hij heeft geneens een ziekenhuispasje dus dan word je ook nooit zo geholpen mits het spoed is. Dus wat er fout is gegaan ik weet het niet. maar volgens de papieren heeft mijn man een baarmoeder. Nou dus wie weet hebben we straks hier wel de eerste man die zwanger is Dus meiden let goed op dat je die 150 euro eigen bijdrage wel 1x betaald. Liefs Lover
sjeezis... het wordt steeds gekker.....! Heb je misschien nog geluk dat het om een onderzoek gaat wat duidelijk niet voor je man geweest kan zijn.... als het rontgenfoto's of iets dergelijks was geweest... dan was het misschien nog moeilijker geweest....! Echt absurd iig... Succes met terugvorderen... want voordat je je geld daadwerkelijk terug hebt.... zucht....
MOet je die 150 euro nou ook betalen als je helemaal niet naar het ZH o.i.d. ben geweest ? Ik ben alleen met die kleine een keertje naar de dokter geweest maar voor de rest geen 1x, voor die ene keer hoef ik dan toch niet die 150 euro te betalen ?
Let er wel op dat die 150 Euro per persoon op de polis geldt! Het is dus niet 150 Euro per polis, maar per verzekerde. Maar dat ze je man een baarmoederonderzoek bij de gyn laten ondergaan.... hihi!
Mijn vriend had momenteel trouwens best een baarmoeder mogen hebben.... Schat let jij vanavond op de baby... en op mn zoontje.... ga ik even lekker weg...!
nou dat zou lekker zijn hier schat jij mag even een dagje die kleine dragen ik ga de stad in dat is nu het beste idee van nederland
Heb je geen onderzoek gehad waarvoor je man heeft moeten bloedprikken of waar oude gegevens voor zijn gebruikt? Ik heb een vlokkentest gehad en daarbij is ook bloedmatriaal gebruikt wat mijn man al bij de zwangerschap van de eerste heeft laten prikken.Hier was nog een rest van en dat hebben ze gebruikt. Voor je kids hoef je die 150,- niet te betalen, die vallen hier buiten.
Voor kinderen onder de 18 jaar is er geen eigen risico. En je hoeft het eigen risico alleen te betalen als je kosten hebt gemaakt.
vgz kan niet anders haha. hier moet ik mijn no clame terug batalen van vorig jaar en wel om een spoedecho die ik via de verloskundige moest krijgen omdat zegeen hartje hoorde, gelukkig was alles goed maar dit viel onder verlkoskundige zorg werd mijn verteld en dus vergoed. nou niet dus he, 1 jaar later krijg ik een rekening binnen of ik even180,- wil terug betalen voor de echo. schrok me doood maar heb hem wel betaald omdat ze blijven volhouden dat spoedecho gewoon betaald moet worden, als ik dan zeg dat dit via de verloskundige is gegaan zeggen ze nou mevrouw dat staat nergens vermelt . belachelijk ik ben uitgebreid verzekered en kreeg ook een rekening binnen van eigen bijdrage kraamhulp. dit heb ik wel terug gekregen naar lang bellen etc. dit jaar tandarts rekening van 110 euro en had al eeneigenbijdrage van ruim 135 euro betaald. ik stuur hem op en kreeg toch wel het geld terug. moeten ze mensen nu echt een hartaanval bezorgen denk ik dan. zelfde geld ben ik zon bijstandmoeder waarvoor 20 euro al een hoge rekening is. een man met een baarmoeder die is wel erg goed
Maar ook opletten met fertiliteitsonderzoeken die worden namelijk pas na een tijd berekend. Wij zijn in februari 2007 voor onderzoek geweest en kregen in augustus 2008 de 150 een rekening voor dat onderzoek :S
Mja gelukkig kost de verzekering zelf verder bijna niks Het is iig zo dat als je zelf niet op je centen let je van alle kanten gepakt kan worden. Helaas heb je er onderhand een dagtaak aan als je alles wil controleren op juistheid en diegene achterna bellen die niet kloppen of vaag zijn. Om nog maar niet te spreken van diegene die DUIDELIJK niet kloppen maar zelf blijven volhouden dat t wel klopt zoals wij laatst hadden met de chello....die wilden 149,- van ons (achterstallig + incasso bureau) Bleek dus later dat niet wij maar juist ZIJ nog wat te vereffenen hadden met ONS! WIJ kregen nml na verrekening 17,- van HUN! Die we overigens nog steeds niet hebben
Ik heb een rekening van de verzekering gekregen voor het bloedonderzoek dat ik heb laten doen, voorafgaand aan de nekplooimeting. Ik heb 'm wel betaald, maar nu vraag ik me af of dat wel klopt. Ik moet die nekplooimeting natuurlijk wel zelf betalen omdat ik nog geen 36 ben, maar dat bloedonderzoek doen ze toch standaard bij elke zwangere? Ik ben toen getest op HIV, ijzer, bloedgroep etc. Dat hoort toch gewoon bij de normale verloskundige zorg? Ik ben dus ook bij VGZ verzekerd...
lijkt me heeeeerlijk hij ff een buik van 39 weken en plat op bed vanwege de bloeddruk en dan kan ik ff snel mijn huis poetsen dream on dream on
bloedprikken gaan af van je 150 euro eigen bijdrage. heb afgelopen week elke dag laten prikken dus die 150 euro zal wel op zijn hihihihi
idd... JIj hebt dus nu pas de rekening gehad... het hoort inderdaad bij vk zorg.. maar aangezien het labaratorium onderzoek is... wordt het niet vergoed... Ik kreeg gelijk de rekening en heb gelijk gebeld... vind het jammer dat ik het niet van te voren wist... want bij mijn vorige zwangerschap is bloedgroep... antistoffen etc.. al geprikt... en nu weer... dat is dubbel werk en dubbele kosten.. is trouwens wettelijk zo bepaald en bij elke verzekering zo... hoorde dat de verzekering 5 jr de tijd heeft om hier nog een rekening van te sturen... dus diegene die nog geen rekening gehad hebben... die is waarschijnlijk nog onderweg.... (grappig altijd moet jezelf binnen zoveel dagen betalen... en hun mogen er 5 jaar over doen)
De hufters Er valt hier momenteel bijna elke week wel een rekening van dat stomme VGZ op de mat, ik word er gék van! Net zo lang tot ik aan die 150 euro zit, en dan krijg ik die rekening van de nekplooimeting á 130 euro daar nog bovenop. En dat allemaal naast een maandelijkse premie van 117 euro per persoon. Van mij mogen ze dat eigen risico snel weer afschaffen...