Beau is nu ruim 11mnd, en sinds er stukjes in zijn eten zaten (rond 8mnd) is hij 's avonds al slechter gaan eten. Bijna 2mnd geleden is hij erg ziek geweest: maag-darm infectie (veel spugen) en mega verkouden wat op longen sloeg (tegen ontsteking aan) met daarna nog oorpijn Het arme ventje had al weinig reserves (vanaf geboorte al erg licht) maar nu was het helemaal gedaan. Hij was in die periode maar 50gr aangekomen.. niet heel vreemd natuurlijk Maar nu we al even verder zijn is het helaas niet echt verbeterd.. eerder verslechterd We moesten wekelijks bij het CB komen om te wegen en meten om het even goed in de gaten te houden.. en vandaag bleek dat hij was afgevallen 80 gram eraf in 10 dagen Terwijl hij toch redelijk had gegeten voor zijn doen. Hij weegt nu 7330 gram bij 72cm. Dus nu verwijzing gekregen naar HA.. daar verder kijken wat te doen. Wie heeft er ervaring rond deze periode met afvallen van je kindje? wat is er aan gedaan? en wanneer wordt het "gevaarlijk"? en nog meer hele slechte eters rond deze leeftijd? Wat kan ik nog doen om hem weer wat aan te laten komen? Tips zijn welkom! Voel me nu machteloos omdat hij gewoon niet eet, de frustratie slaat vaak toe.. maar gelukkig kan ik dat redelijk weg laten op het moment dat we met het eten bezig zijn. Loslaten lukt me op dat moment wel, maar als ik dan even rustig zit slaat de onzekerheid toe dat ik misschien wat verkeerd doe Ik wil graag alles gedaan hebben dus alle ervaring is welkom! xx
Maar hij krijgt nog wel borstvoeding? Dat is echt super, fijn voor hem. Kan je hem nog wat vaker aanleggen, als hij dat wel wil? Verder heb ik geen concrete tips. Mijn dochter is precies even oud en even lang, maar drie kilo zwaarder Goed dat je naar de ha gaat, ik hoop dat die je kan geruststellen.
Hier gaan we dan terug naar de basis: borst (of fles) en dat extra vaak aanbieden. Volle melkproducten (zoals yoghurt) roomboter op brood, heb een bananenmonster dus die krijgt hij ook regelmatig. Maar heb ook geen kiloknaller dus kan je niet echt verder helpen, hopelijk weet de HA raad! (hier kwam het CB met: geef hem maar lekker zoetigheid - dus)
@MissHair; ja hij krijgt idd nogsteeds BV Gelukkig wel! hij drinkt gemiddeld nog zo'n 8x per dag bij me.. dus vaker gaat niet lukken ben ik bang.. ook voor mezelf niet meer haalbaar Heerlijk dat jij je geen zorgen hoeft te maken over je meisje: geniet ervan! @Juju; bananen mag hij helaas niet teveel: hij verstopt nogal snel en dat hebben we eindelijk onder controle. Roomboter zou ik nog wel kunnen proberen.. dus thanx! Zoetigheid ben ik niet echt voor op deze leeftijd dus dat zal ongeveer het laatste zijn wat ik ga proberen Hoop zeker ook dat de HA of KA meer tips hebben en me wat meer zekerheid kunnen geven.
dat bananen verstoppen is een fabeltje (google maar eens ) dus als ie die wel goed eet, kun je die gewoon lekker geven. (en ik geloof dat Juju ook juist bedoelt dat zoetigheid op die leeftijd een belachelijk advies is)
dan toch maar eens wat bananen weer geven Bedankt voor de tip Fafa! En dat dat zoetigheid ook zo'n lekker advies was had ik al begrepen Meer tips blijven welkom!
Haha ja ik wilde nog gaan vragen of ze een mars aanraden of dat een paar extra schepen suiker in de yoghurt ook goed zijn maar maar niet gedaan Als je goed rijpe bananen geeft verstopt het niet. Heb hier altijd een bakje fruit bij zijn speelplek staan, dat vindt hij reuze stoer en hij knaagt dan lekker wat appelpartjes of druifjes oid weg.
De bananen inderdaad goed rijp laten worden...dan verstoppen ze niet! Zeker het proberen waard als hij die wel graag eet.. Wat betreft het advies: 'meer zoetigheid geven' is natuurlijk inderdaad belachelijk! Roomboter, volle kwark/ yoghurt geven, heb eigenlijk ook niet direct meer tips en adviezen. Af en toe een plakje kaas 'extra' tusssendoor?
Onze kleine man eet ook slechter sinds er stukjes in het avondeten zitten. Mijn oplossing: glad pureren. Kan me er niet druk om maken dat hij stukjes "moet" eten van het CB. Hij eet stukjes brood, stukjes fruit, stukjes rijstwafel, stukjes van alles maar niet zijn avondeten. Misschien wil dit bij jullie ook helpen?
Ook glad gepureerd eet hij max 50 gr totaal.. dit is natuurlijk veelste weinig! Dus helaas maakt dat geen verschil. Dus toch maar die mars geven?
Onze zoon at ook altijd heel slecht.. En waar de meeste kinderen minder gaan eten v.a ongeveer een jaar ging hij opeens meer en beter eten.. Er is dus nog hoop.. Ik heb mijn zoon heel lang pap 's ochtends gegeven. Uit een bordje wilde hij het niet, maar uit een fles wel. Alles om te groeien toch!? Wij zijn er pas met 1 1/2 mee gestopt toen hij zelf goed at en aankwam.. Hij is nog steeds tenger en als hij een paar dagen ziek is of slecht eet zie je het meteen aan hem, maar hij kan het nu zelf daarna wel beter weer b"bij eten".. Verder zijn er al goede tips gegeven..