Corona kilo's kind

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door wannabe mam, 2 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannabe mam

wannabe mam Actief lid

30 nov 2011
    257
    85
    28
    NULL
    NULL
    Mijn zoon 7 jaar is tijdens vorige lockdown flink aangekomen, paste veel van zijn broeken niet meer. Gelukkig smolten een deel van de kilo's weg toen school/ en zwemles weer door gingen. Deze lockdown lijkt dezelfde kant op te gaan. Hij is echt een stuk voller,

Het is te wijten aan weinig beweging, meer slechte voeding en passiever zijn. We zitten er nu boven op, elke dag veel naar buiten, en veel beweging in huis door middel van spelletjes en hindernisbaan en gezondere voeding.

Hebben jullie kinderen hier ook last van? Wat doen jullie hier aan?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Hier geen last van. We proberen ze wel iedere dag wat te laten bewegen, maar dat lukt niet altijd. Qua eten eten ze wel wat meer, maar niet perse ongezonder (alleen in december wel, maar dat is altijd), daar letten we erg op. Nu zijn ze wel allebei behoorlijk slank, dat maakt misschien ook wel uit...?

3. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.698
    4.306
    113
    noord holland
    Ja mijn puber dochter werd echt ineens wat voller en kreeg een buikje. Ze was altijd een mager ding en toen inmiddels ook in de puberteit met vollere vormen die ontstonden. Ze is ook nog eens een hele selectieve eter (en dan vooral niet de gezonde dingen) én ze kwam niet veel verder meer dan haar bed en bureaustoel.
    Ze was gewoon niet meer te motiveren om te spelen, dat doen pubers blijkbaar niet allemaal meer, naar buiten ging ze al nooit, dus dat was wel te zien. Gelukkig merkten we met weer naar school gaan, dus iets meer stappen op een dag :roflmao: en ook gymles alweer zo'n verschil.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nee, niet herkenbaar. Gewoon zelfde eetpatroon als anders, wel wat meer lekkers rond kerst natuurlijk. En ze speelt juist hartstikke veel buiten en is binnen ook altijd wel actief.

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Heel klein beetje herkenbaar. Oudste is liever lui dan moe maar zag het al gebeuren in maart dat als ik hem niet zou laten bewegen, dat ik dan idd een voller kind zou creëeren. Ik stuur ze dus met regelmaat naar buiten, en 'vergeet' mn oplader dagelijks boven die ze dan even moeten halen van zolder :roflmao: ja ze bewegen wat minder uiteraard en oudste begint te puberen dus de kilo's waren al wel onderweg zegmaar. Zet vaak muziek op en dan dansen we een tijdje als stel debielen :rolleyes::roflmao: plezier én beweging, check!

NiVa0230 vindt dit leuk.
  6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Nee niet herkenbaar. Ook in de lockdown spelen we buiten en dat is rennen in het bos, fietstochten, duinen, stenen klauteren dat soort werk. Een trampoline doet het ook goed. En gezond eten doen we altijd al.. water, thee, fruit, rauwkost. Ik zie om eerlijk te zijn geen reden voor een 7jarige om coronakilo's te ontwikkelen.

Amy32, MissXray en Liekje81 vinden dit leuk.
  7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.500
    13.977
    113
    Vrouw
    Eerlijk gezegd schrik ik best wel van corona kilo's bij een 7 jarige.
    Als ik jullie was zou ik contact opnemen met een diëtist om te kijken of die nog iets ziet wat je aan het voedingspatroon zou kunnen veranderen.
    Daarnaast na het schoolwerk naar buiten sturen tot het avondeten, of totdat het donker wordt.

Je zou ook kunnen kijken of je zoon misschien toch naar school mag. Bij verschillende scholen waar ik samen mee werk, vallen kinderen met overgewicht ook onder de kwetsbare kinderen en mogen ze dus gewoon naar school. Het voordeel van school is ook weer extra beweging.

Shay25 en suus1983 vinden dit leuk.
  8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.355
    10.313
    113
    Ik dacht dat onze knul (6)ook wat extra bij zich droeg. Mama mijn broek past zit minder fijn maar dat bleek een 128 te zijn en hij is inmiddels 1.32 haha.

In de decembermaand wel wat meer lekkers gehad maar nog geen zorgen voor extra kilo's.

Buiten spelen doet hij weinig omdat de wijk er niet naar is en alleen buiten is niet leuk.

We gaan wel samen wandelen of stukje fietsen.
    Gisteren stukje fietsen, vandaag papier wegbrengen naar de bakken ( staan in de wijk)

Als het droog blijft is dat wel even fijn. Geocachen doet hij ook graag.

9. MissXray

MissXray Niet meer actief

Hier geen Corona kilo’s bij de kinderen, want ze spelen nog steeds buiten en verder eten ze als normaal.

Weet je zeker dat het Corona kilo’s zijn? Hier ook twee kids die hun broeken niet meer passen. Door de rust zijn ze gewoon mega snel gegroeid denk ik. En het ligt niet aan de kilo’s. Gewogen nog bij kinderarts en zat geen grammetje extra aan.

10. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Hier eten ze in november en december altijd veel meer snoep dan ik zou willen maar merk niks van extra kilo's..

Vorige lockdown was het weer echt goed dus is ze veel buiten geweest.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    [QUOTE="Cin85, post: 23425823, member: 37635"]Eerlijk gezegd schrik ik best wel van corona kilo's bij een 7 jarige.
    Als ik jullie was zou ik contact opnemen met een diëtist
    om te kijken of die nog iets ziet wat je aan het voedingspatroon zou kunnen veranderen.
    Daarnaast na het schoolwerk naar buiten sturen tot het avondeten, of totdat het donker wordt.

Je zou ook kunnen kijken of je zoon misschien toch naar school mag. Bij verschillende scholen waar ik samen mee werk, vallen kinderen met overgewicht ook onder de kwetsbare kinderen en mogen ze dus gewoon naar school. Het voordeel van school is ook weer extra beweging.[/QUOTE]

Dit dus. Bij een puber kan ik het me enigzins voorstellen, die eten zoveel en bewegen soms ineens veel minder dan voorheen. Maar bij zulke jonge kinderen zou ik toch zeker even contact opnemen met iemand die er wat meer verstand van heeft.

Cin85 vindt dit leuk.
  12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Maar dan zijn de broeken toch ook te kort? Hier is dat altijd het enige signaal, te korte broeken. Nooit te strakke broeken.

NiekeKris vindt dit leuk.
  13. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Hier ook inderdaad. En dan koop je een maat groter en dan moet je de tailleband weer heel strak trekken :roflmao: en nee, ik heb geen hele magere kinderen..

suus1983 vindt dit leuk.
  14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bij de jongste herken ik het niet maar ik zorg er wel voor dat ze goed blijft bewegen. Ik stuur haar regelmatig naar buiten om wat te spelen en ze gaat vaak mee om de hond uit te laten. Ze is wel een echte lekkerbek en daar let ik altijd al op dat ze niet teveel blijft eten. De middelste van 15 jaar moet wel echt een beetje opletten. Ze is perfect zoals ze is maar ze heeft nu wel een heel inactief leven, Er wordt niet meer gesport. Ze deed altijd handballen maar door een polsblessure was het al niet veel en nu ligt alles stil. Ook fietst ze normaal 8 km heen en 8 km terug naar school en dat is nu ook weg. Gelukkig spreekt ze weleens af om met vriendinnen te skeeleren of te wandelen dus blijft het een beetje in balans maar ze geeft zelf wel aan dat haar conditie echt minder is geworden en dan nu ook nog dat online lessen maakt ze nog luier en inactiever.
    De oudste van 17 jaar blijft ondanks veel eten en altijd met de scooter een lange dunne met zijn 1.92 en nog geen 70 kilo ;)
    Die sport ook al maanden niet. Maar goed dat die niet mijn bouw heeft.

15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier eten ze precies hetzelfde als altijd, niet meer snacks of snoep ofzo... Qua beweging heeft de jongste geen zwemles meer en de oudste geen turnen, maar ze gaan nu wel meer naar buiten om wat actiefs te doen (rolschaatsen, steppen, fietsen, of gewoon rennen ;) ). Hier geen ‘corona-kilo’s’... (En mijn man weegt nu 15kg minder dan begin 2020, ikzelf 5kg minder, dus bij ons ook geen ‘corona-kilo’s’.)

16. wannabe mam

wannabe mam Actief lid

30 nov 2011
    257
    85
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties

Hij is echt voller aan het worden krijgt een buikje en zijn billen zijn ook dikker.
    Mijn zoon heeft autisme en zijn veiligheid op dit moment is de laptop. Hij zit dus veel stil, hij speelt niet of nauwelijks. We gaan er altijd op uit wandelen/fietsen/ voetbal enz. Zijn eetpatroon is dramatisch, we staan op een wachtlijst voor hulp. Heb nu een schema zelf gemaakt waar we ons aanhouden, met schoolwerk, beweging en voeding. Hopelijk gaat dit ons de goede kant op helpen.

Het is dus niet normaal dat hij zo snel aankomt aangezien eigenlijk niemand van jullie het herkent. Hopelijk krijgen we snel hulp van het eetcentrum, en help meer regelmaat ons gezonder te worden.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Wat goed dat je er al zo mee bezig bent! Dan gaat dat vast goedkomen. In mijn ogen is het idd niet helemaal "normaal ", maar we zijn niet allemaal hetzelfde uiteraard.

18. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Goed dat je hulp zoekt, het lijkt mij inderdaad ook niet normaal. Ik kan me alleen niet voorstellen dat er op dit moment niet al diëtisten beschikbaar zijn om alvast te helpen. Heb je contact gezocht met de GGD? Die kunnen wellicht versneld iets in gang zetten voor jullie :)

19. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    Nee, niet herkenbaar. Hier letten we gewoon goed op voeding rondom de feestdagen en gaan we ook nu iedere dag naar buiten ergens wandelen, klimmen of spelen. Ik zou als hij zo snel veel bijkomt ook msich een diëtiste om advies vragen, aankomen betekend meer binnen krijgen dan je verbrand. Zij kan en menu op maat met jullie samenstellen

Hoe staat hij er zelf in?

20. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Bij deze puber ook, het is ook geen eten meer maar vreten... om vervolgens gewoon 1 cm te groeien in 1 week hhahahaa

Als hij autistisch is, gedijt hij goed bij schema's? Er zijn 6 eetmomenten op een dag. Bedenk dat zijn maag net zo groot is als zijn gebalde vuist, daar zou ik zijn porties op afstemmen. Even verder gezond, dus max 2x fruit en veel groenten.

Deel Deze Pagina