stuit....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Racegirl, 28 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Heej lieve meiden,

Ben inmiddels 28 weken zwanger, vorige week een 3D echo gehad, helaas liet onze kleine knul niet veel zien. Meneer lag met allebei zn benen voor zn gezicht. Wat we wel zagen is dat hij met zn bips naar beneden ligt dus in stuit. Volgens de verloskundige heeft hij nog tijd en plek genoeg om te draaien. Toch zegt mijn gevoel dat hij lekker zo blijft liggen, ik voel hem namelijk nooit helemaal omdraaien. Ik zou er wel echt van balen als hij in stuit blijft liggen of ben ik nu te pessimistisch...? Zijn er meer mama's waarbij de baby rond die tijd in stuit lag en zijn jullie kindjes nog gedraaid of lekker blijven liggen....

Liefs

2. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    hier de eerste 3mnd dwarsligging en de laatste 4mnd stuit, ik ben smaandags int zh geweest was het stuit en die zelfde week op vrijdag trug en was het gedraaid ik was toen 30 weken voorbij.
    volgens de vroedvrouw zou op je handen en knieen zitten helpen dus dat het gewicht vd buik naar onder komt of het op zen hondjes doen hahah ik het geprobeerd en vrijdags lag de kleine goed, toeval?

3. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    de enige die hier met die termijn goed lag was de eerste....

dochter lag dwars tot 33 weken... en toen hoofdje naar benee...
    laatste lag pas met 35 weken goed....
    (was al doorverwezen voor draaiing)

De eerste en laatste zijn trouwens ook niet ingedaald...

hier nu weer een stuitligger, maar maak me iig nu nog niet druk

4. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Ik heb precies hetzelfde. Ik ben ook 28 weken, en heb tot nu toe alleen maar schopjes naar beneden gevoeld, nooit naar boven. Ik heb ook een paar keer zelf geprobeerd te voelen waar het hoofdje zit, en volgens mij voel ik het ook bovenin zitten. Morgen heb ik een afspraak bij de VK, dus ik ga het bij haar ook nog even navragen. Toen ik zwanger was van de 1e lag ze al gelijk met haar hoofdje naar beneden. Ik hoop wel dat ze nog snel draait, maar omdat ik het echt nog nooit anders heb gevoeld, heb ik het idee dat ze ook echt niet meer gaat draaien. Maarja, er zit niets anders op dan afwachten.

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Meneer heeft 9 maanden in stuit gelegen, heb met 37 weken wel een uitwendige versie gehad maar mislukt. Wij gingen voor een geplande keizersnee met 39 weken maar op 38 weken precies braken m'n vliezen en werd het een iets minder geplande keizersnee. Ik had er vrede mee, als ie 9 maanden zo ligt zal er een reden voor zijn....

6. Mamma2012

Mamma2012 Actief lid

13 nov 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook precies hetzelfde. Wij hadden vorige week de 3D-echo en ons meisje ligt ook in een stuit. Ook deze man vertelde dat ze nog alle kanten op kan gaan.. dus dat het nog niets zegt. Ik voel haar zo vaak tegen mijn blaas trappelen, dus volgens mij ligt ze nog steeds in een stuit. Ik voel ook 'trapjes' aan de zijkanten, maar volgens mij zijn dat haar handen.

Ik maak me er (nog) niet zo druk om. Morgen naar de VK, dan geef ik het iig even aan dat deze meneer dat heeft gezien.

7. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ons meisje lag met 28 weken ook nog heerlijk in een stuit.
    Ik was als de dood dat ze niet zou draaien, maar met 30 weken voelde de verloskundige dat ze was gedraaid en met 32 weken is dit ook nog met een echo bevestigd.
    Nu ligt ze al een beetje ingedaald, dus de kans is heel klein dat ze nog zal draaien en daar ben ik erg blij om! ;)

Bij mijn vriendin draaide haar 1e met 34 weken pas om en de 2e met 36 weken, na allebei heel lang in een stuit te hebben gelegen. Hopelijk stelt dit je een beetje gerust!

8. misa

misa Niet meer actief

Ik denk dat je er nog helemaal niets van kunt zeggen hoor! maak je niet te druk. Bovendien kun je er toch niets aan veranderen... Hoe balen het ook is (lijkt mij ook..!!)
    Maar de tip van belgischemama zou ik onthouden...! ;)

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn dochter is bij 37 weken geloof ik nog een volledig rondje gedraaid. Ik voelde ze draaien en werd er helemaal akelig van, daarna zag mn buik er echt ineens heeeel anders uit. Ze is wel voor de 41 weken weer terug gedraaid, heeft niet lang in stuit gelegen, maar rond die termijn hebben ze in principe de ruimte nog om te draaien!

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

joh mijn oudste lag consequent tot 35,5 weken in stuit. nooit in een andere pose. toen draaide hij om en daalde in. geen zorgen.

11. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Goed om te horen dat er veel baby's zijn die de eerste tijd in dezelfde houding lijken te liggen, en pas na 30 weken draaien. De mijne ligt al de hele zwangerschap (nu 26wk) overdwars. Hoofdje rechts, voetjes links. Ik voel hem ook vooral links dus, als hij zn karatetrappen weer aan het oefenen is. Rechts voel ik het veel zachter, dus dat zijn dan zn handjes denk ik. Gedraai of iets dergelijks voel ik nooit, en bij elke echo (heb er veel gehad tot nu toe) ligt hij hetzelfde. Verloskundige durfde het vandaag niet met zekerheid te zeggen, maar ze vermoedde inderdaad ook deze ligging.. Ook ligt ie nog eens erg hoog, bijna tegen mn ribben aan. Begon me al langzaamaan zorgen te maken dat hij het zo wel prima vindt en lekker blijft liggen. Hup, draaien jij, en op tijd indalen over een tijdje! Maar ik ben duidelijk te ongeduldig...:D

12. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    hier was ze ook laat, ik weet nog dat ik naar de vk ging dat ze in stuit lag en 2 weken later met de liggingsecho was ze gedraaid :) dus zegt nog niks.

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    hier ook nog in stuit. ik ben bezig met moxa en maandag krijg ik de liggingsecho en eventueel afspraak voor draaipoging

14. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!!! Goed om te lezen dat het niks wil zeggen en dat veel baby's toch nog draaien. En idd je veranderd er weinig aan, maar ik zou er echt van balen hahaha.
    Rustig afwachten is het beste. Succes allemaal.

Groetjes

Deel Deze Pagina