Boete voor mobiel bellen en rijden

Discussie in 'De lounge' gestart door Katja77, 9 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Maar ik belde niet...

Ik reed op de ring ... het was nogal druk en werd heel langzaam gereden 20 km per uur. Ik leunde met mijn hoofd tegen mijn hand, waarvan ik de elleboog op mijn linkerdeur steunde, stuurde dus met rechts.... was wat in gedachten verzonken, zong mee met een liedje op de radio, toen er op mijn raam getikt werd door een agent op motor.
    Ik schrok me wezenloos. Hij gebaarde mij van de ring af en kwamen we op een parkeerplaats te staan... en kreeg ik een boete voor mobiel bellen en rijden.

Ik kon hoog en laag springen, hij wilde niet geloven dat ik niet aan het bellen was, en kan ik binnenkort dus een bon verwachten.. ben even vergeten hoeveel, maar het was heel veel.

Iemand een idee hoe je kunt bewijzen dat je niet aan het bellen was?

2. Telefoonafschriften laten zien??
    Verder weet ik het ook niet...

Wat klote zeg!!

3. Maarja dan kunnen ze ook weer zeggen dat je miss een andere telefoon bij had?

4. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    @Eerisise ... op die afschriften die ik kan opvragen via internet staan alleen de nummers waar ik naar toe bel. Er is geen specificaties van nummers die mij bellen. Dus dan kan ik alleen maar bewijzen dat ik niet naar iemand gebeld heb. Maar kan nog steeds neit bewijzen dat ook niemand mij gebeld heeft op dat moment.

5. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ja, volgens mij kan ik helemaal niets bewijzen ...

6. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    Dat is balen zeg.... ik weet ook niet wat je hiermee moet.
    Misschien toch maar gewoon bezwaar indienen, uitleggen en hopen op een wonder?!

7. Ja miss je provider bellen... Ergens worden alle in en uitgaande gesprekken opgeslagen!

Vind het wel echt naaierij hoor eej!
    Jezus..

8. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kl*te zeg! Heb je niet ter plekke je ontvangen en uitgaande gesprekslijst laten zien?
    Denk dat je helaas niet heel sterk staat. Het is zijn woord tegen het jouwe.

9. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    @Imama, ik ben een nerd. Ik bel nagenoeg nooit mobiel dus heb me daar ook nooit zo in verdiept. Ik heb wel een poging gedaan, maar mijn onkunde was voor de agent alleen nog maar meer een bevestiging dat ik hem probeerde te bedonderen ... die indruk kreeg ik teminste.

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
  11. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede tip! Inderdaad een WOB-verzoek indienen.

WOB-verzoekjes houden ze niet van bij de overheid. Geloof mij maar, heb zelf ooit eens twee dagen achter het kopieeraparaat doorgebracht vanwege een ingediend WOB-verzoek. :$ Werk nu niet meer bij de overheid.

Maar inderdaad blijven aanvechten dan maak je nog een kans dat je het geld terugziet. Meeste mensen weten nl. niet hoe ze er onderuit kunnen komen en dan is het makkelijk verdiend voor de overheid.

12. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Laten ze maar met bewijzen komen, ik zou niets betalen tot ik een bewijs heb gezien ( denk aan video beelden ofzoiets )

13. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Jij zult zelf moeten bewijzen dat jij niet hebt gebeld.Een politieagent heeft een eed afgelegd en daarvan mag worden uitgegaan dat hij/ zij de waarheid verteld. Dat weegt dus zwaarder dan jouw burger verhaal.
    @kippiekip wat jij stelt is niet haalbaar, zie bovenstaande.

Ga in ieder geval in beroep tegen die beslissing. Toon aan met een afschrift. Heb jij kleur, merk, enz. van jouw mobiele telefoon opgegeven? Zo nee, refereer daar dan aan in jouw verweer. Doordat jij naar eigen zeggen geen telefoon vast had kan die motoragent niet over die informatie beschikken (mits jij het hem hebt verteld).

14. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Ik heb het ooit gehad maar liet ter plekke. In belhistorie zien waardoor ik geen boete gekregen heb, maar daar heb je niets meer aan.....

15. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Dacht ik ook gelijk aan, de bel history in je mobiel. Maar die vent zag toch ook wel dat jij op dat moment geen mobile in je handen had? Gemeen he, hoe kan je daar nou tegenop! Volgens mij moet je toch wel via je provider aan meer belinfo kunnen komen met tijdstippen en tijdsduur. Heel lastig dit, ben benieuwd hoe dit afloopt. Succes.

16. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Hij moet toch gezien hebben dat je geen telefoon in handen hebt gehad?
    Wat een naaistreek zeg, ik zou dit echt aanvechten en desnoods rechtsbijstand inschakelen.
    Jij kan misschien niks bewijzen, maar hun ook niet.
    Stuur een aangetekende brief met je verhaal en waarom je het er niet mee eens bent. Het kan beide kanten opgaan. Succes.

17. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik denk ook: hij zag toch gelijk toen hij op je raampje tikte dat je helemaal geen mobiel in handen had en dus niet aan het bellen was??? Dat snap ik niet helemaal.

18. kippiekip

En jij denkt dat iedere agent zich hier netjes aan houd ? Ik denk van niet en ik zou voet bij stuk houden en het niet betalen, bewijs maar dat ik heb gebeld .. Zo'n boete kost 180 euro ?? Die zou ik dus op deze wijze echt niet maar lekker laten zitten .. Kom op zeg, je moet wel een beetje voor jezelf opkomen ...

19. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.838
    3.630
    113
    Dat doet er niet toe, een rechter moet daar in principe - zonder tegenbewijs - altijd van uit gaan. Dus als je zelf niets kunt bewijzen, sta je inderdaad niet sterk, helaas. Ik zou inderdaad contact met je provider opnemen om na te gaan wat je hier aan kunt doen (en je dan niet laten afschepen door de eerste callcenter-medewerker die je spreekt, dit lijkt me iets waar je een 'hoger' iemand voor moet spreken.

Heeft de agent uiteindelijk je telefoon wel gezien? Zoniet, dan zou ik er op wijzen dat er niets over merk, kleur en type telefoon staat vermeld. En komt er een zitting n.a.v. je beroep: altijd gaan. Rechters geven je uitgebreid de mogelijkheid om je verhaal te doen, stellen vragen aan beide partijen, dus wie weet wat er dan nog mogelijk is. Het zal ook niet de eerste eer zijn dat de officier van justitie toch besluit de boete in te trekken.

Verdere tips: wees redelijk en netjes in al je correspondentie over dit onderwerp. Gooi er geen teksten in als 'de burger wordt door jullie altijd uitgebuit', 'stelletje oplichters', enzv. Je moet het grotendeels hebben van je eigen verklaring, zorg er dan ook voor dat die zo geloofwaardig mogelijk is, en dat doe je door heeeeel redelijk over te komen.

T.a.v. de WOB-verzoeken: overheden hebben daar inderdaad flink de pest over in, maar verder schiet je daar niets mee op. Dat soort zaakjes zijn bij zo'n standaard-zaak echt wel in orde.

20. kippiekip

Toch zou ik voet bij stuk houden en niets betalen tot hij heeft bewezen, je kan mij niet vertellen dat een politie alles maar kan maken omdat hij een eed heeft afgelegd.

Ik zou inderdaad een uitdraai vragen bij je provider en deze mee nemen, ik zou het er absoluut niet bij laten zitten...

Deel Deze Pagina