help hele huis onder mieren wie nog meer tips

Discussie in 'De lounge' gestart door irisnaomi, 7 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vanmorgen kwamen we naar beneden lopen er overal mieren door het huis...
    Kreeg als een tip van centen neer leggen maar wie heeft er nog meer tips
    vind het zo vies en iris ook die wil niet eens meer op de grond lopen

2. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    heb je al kunnen achterhalen waar ze vandaan komen?

Het is natuurlijk het beste om de bron aan te pakken en het bestrijden hangt een beetje van de bron af.

3. ze lopen veel in de keuken en dat is in het midden van het huis maar waar ze precies vandaan komen weet ik niet

4. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    Ik neem aan dat die woonlaag op een begande grond is?

ik zou even alle kastjes in de keuken controleren, waarschijnlijk komen ze op iets eetbaars af.

misschien vuilniszak, honden of kattenvoer wat op de grond staat?

5. ik heb verder geen eten op de grond zo te zien en geen vuilniszak aan die kant in ider geval zal nog ff de bovenste kastjes uit pluizen

6. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    gewoon de kollonne ff volgens waar ze heen lopen...Wij hebben ook erg veel last van mieren gehad..We hebben antimieren spul van KCG gekocht,...duur, maar werkt echt fanatastich! bij ons bleek het nest mieren onder een bloempot te zitten en zo via een kier bij de voordeur onder de plint door richting vaatwasser...

kortom ff zoeken waar hun nest is en hcg antimieren gebruiken!

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben ook een tijdje mieren in de keuken gehad, ze kwamen door een gaatje in de muur. Dus we hebben de boel dicht gekit.

8. ik heb een grote gaten huis zie ik al terwijl het nieuw bouw is ze lopen nu in de keuken gang en bij de voordeur \

9. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    wat bij ons werkte was koffie dik en geperste knoflook daarna zijn ze nooit meer naar binnen gekomen

10. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Wij hebben ook een mierenplaag :( Vreselijk! Wij hebben van dat poeder gesstrooid en mierenlokdozen neergezet. Ik heb daarna geen mier meer gezien in ons huis, maar voor de voordeur kroeilt het ervan :(

11. rahella

rahella Actief lid

19 nov 2007
    436
    0
    0
    keukenzout helpt.

12. Sylvia79

Sylvia79 Fanatiek lid

12 sep 2005
    1.245
    0
    0
    onthaalmama (gastouder)
    denderleeuw
    hier ook de 1 ,2 en 5 centjes zo dicht moggelijk bij het nest leggen helpt heel goed en op die manier roei je het nest uit wat die nemen ze mee naar hun nest

13. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Hoe kan dat dan? Want dan ga ik centen sparen. Hier zitten ze ook namelijk overal.. :(

14. Sylvia79

Sylvia79 Fanatiek lid

12 sep 2005
    1.245
    0
    0
    onthaalmama (gastouder)
    denderleeuw
    ik heb het vroeger bij mij ouders thuis gehad en het werkt echt hoor die mieren verhuizen de centjes waar je staat op te kijken ze nemen ze gewoon mee naar hun nest en daar ocideren ze van het vocht en dat is nu het vergif die ze dood op een week tijd waren ze allemaal weg geen mier meer te bespeuren ik doe het hier zelfs op de rand van de koer naar de tuin en de centjes verdwijnen werkelijk de kleinste eerst(1 centjes)

15. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    nou hier werkte dat dus helaas niet. ook de mierenpoeder niet, chloor niet echt alleen maar koffiedik en knoflook

16. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Ik had ze vorig jaar ook. Je zag ze echt een route volgen... (richting een onder de bank geworpen lollie) ik heb de lollie verwijderd en bij de plek waar ze binnenkwamen WITTE PEPER gestrooid in een lijntje, zodat ze er niet doorheen konden. verder een groen lokdoosje binnen mijn peper cirkel en binnen een mum van tijd waren ze weg!

17. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Als je nog oude stuivers heb die werken ook wel! Verder inderdaad het nest aanpakken en met heet water en chloor dweilen dan hou je ze nog een beetje weg.

Veel succes!

Deel Deze Pagina