Hallo.. Ik heb even een vraagje, ik heb een tijdje afgewacht maar het word maar niet beter. Zal het even uitgebreid uitleggen.. Mijn zoontje is nu bijna 10 maand(wel2mnd te vroeg) Hij word nu elke nacht wakker, en s'avonds wil hij niet slapen! Het is echt krijsen wat hij doet! Hij is er zelfs schor van. HIj krijgt ook tandjes door, eentje is al door het tandvlees, maar de andere zie ik ook al aankomen. Ik kan me niet voorstellen dat het alleen daar aan ligt. Ook wil hij alleen getroost worden door mij, wat soms echt vermoeiend is! Overdag wil hij bijna niet meer alleen spelen, en alleen maar aandacht van mij. Hij wil constand opgetilt worden maar ik probeer steeds van niet. Maar op een duur gaat hij gewoon chagrijnig zitten rollen net zo lang dat hij weer met zn hoofd op de grond valt, of ergens tegen aan. Dan gaat hij NOG harder huilen en moet ik hem wel oppakken. Ik wil hem niet steeds laten huilen, maar vind het wel zielig. Heb wel echt het idee dat hij te snel word opgepakt. Maar ik vind het moeilijk om hem telkens te laten huilen. Soms is baby tv het enigste waar hij rustig van word..en dat is toch erg! Hij wil ook steeds kruipen maar dat lukt steeds maar niet, word hij ook super boos om! Hij zit al helemaal klaar, knietjes eronder. gaat dan naar voren en achteren wiegen maar komt niet vooruit. Hij dit doet al een tijdje.. Eten en drinken gaat verder wel goed. Ik denk ook verder niet dat hij ergens anders last van heeft behalve zijn tandjes Gisteravond heb ik elke 5 minuten getroost, maar na een dikke 20 minuten had ik het wel gezien en heb ik hem maar weer uit bed getilt. Vind het echt moeilijk, en we hebben echt amper nog een avondje rustig voor ons zelf! Hij slaapt nu soms echt pas tegen 22.00 /22/30 uur! Dus wie herkend dit? en heeft er iemand tips! Ik hoop het zo haha!
Ja hoor heel herkenbaar, volgens mij is het de beruchte 9 maanden sprong van de oei ik groei boek. Ik geloof het allemaal wel met dat boek, maar hier was zoonlief rond die leeftijd (iets eerder) ook lastig, hij wilde kruipen, maar dat lukte niet, last van verlatingsangst. Kortom even zo`n heerlijke plakbandfase .
Rond de tien maanden was mijn koosnaampje voor onze knul: Mama's kleine vleermuis. Ik dacht echt dat hij noooooooit meer voor 22.00 zou gaan slapen. Nu is hij 16 maanden en ligt er 's avonds tussen 19.00 en 20.00 in en slaapt dan het klokje rond. (op soms nightterrors na helaas) Wij dachten ook dat we geen avond meer voor onszelf zouden hebben, maar hij sliep steeds vroeger. Tot een ruime maand geleden kwam hij zelfs rond 23.00 nog voor een klein flesje. (wat hij kon hebben met zijn -2 lijn) Maar ook die is voorbij. Het is nu soms zo stil 's avonds in huis haha, dat hadden we ons een paar maanden geleden niet kunnen voorstellen. Dus de tip? Vertrouwen hebben dat het overgaat. En de tijd dat hij even naar baby-tv mag kijken gebruiken om bij te tanken en je thee/koffie WARM op te drinken
En als je van je uitgerekende datum uitgaat, zou het ook de aanvang van de 55 weken sprong kunnen zijn!
Yessie hij is 2 maanden te vroeg geboren Dan zou hij dus eigenlijk 8 maanden zijn net als mijn zoontje rond de 36/ 37 weken zitten