Schoenmaat

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Kalush, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Wie weet hoe je achter de schoenmaat van je dreumes kan komen?
    Vind het ook te zot voor woorden om steeds naar een schoenwinkel te vliegen en het steeds moet laten opmeten.

Wil graag via internet een paar schoentjes bestellen alleen heb geen idee wat voor maat ze heeft.
    Voor de winter had ze maat 20, maar wat het nu is, of voor de zomer eigenlijk.. geen idee..

Wie weet hoe je hier achter kan komen?

2. Niet meer actief

je moet het voetje op meten van hak tot teen... bij danisha is dat iets van 12 cm ofzo en vaak staan op de internet site's dan wel wat voor maat dat is.. voorbeeldje:

S= 11 cm
    M = 12 cm
    L = 13 cm

en mischien even zoeken of er ergens op internet staat wat het in cijfers zijn... 19/20/21 enz

3. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Geweldig, dank je wel!
    Zal morgen meteen aan het meten ;)

4. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    je moet toch ook altijd ruimte over hebben ?
    dus, volgens de tabel zou danisha dan 21 moeten ? (12,7, als haar voetje 12 cm is ) ? of heb ik het verkeerd begrepen.

5. Niet meer actief

ja idd dat doe ik zelf wel.. maar het verschilt wel per schoen want ze heeft nu nike's maat 20 maar ik ga ze morgen maar weer eens opmeten ;)

6. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars heeft ook nikes, mt 19.5, en ik had bij de schoenwinkel slofjes gekocht, moest hij maat 20/21, maar die nikes passen nog prima, zijn ruim zat :( naja, blijft dus een kwestie van passen.

7. vonneg

vonneg Actief lid

Feb 4, 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Het is zelfs zo dat babies het voor elkaar kunnen krijgen om een schoentje welke 3 maten te klein is nog te dragen; omdat ze hun tenen zo opkrullen dat het niet opvalt en ze geven geen kik!
    Dus meten is weten is mijn motto ;)

Groetjes, vonneg

8. Niet meer actief

ja dat wist ik en daardoor voel ik altijd extra goed of ze haar tenen niet opkrult

9. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ja is waar, maar soms doen ze maar wat met maten, want als ik schoen en slof op elkaar leg, zijn ze even groot.

10. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    De zolen moet je nooit met elkaar vergelijken!
    En het beste is eigenlijk om de voetjes per winkel te laten opmeten, kan idd. verschillen per fabrikant.

laat je ook nooit schoenen aansmeren om ze op de groei te kopen, vooral niet wanneer ze al lopen. Dat is namelijk net zo slecht.

Kindjes hebben ook een hoge pijngrens (mede door het vet op de voetjes)en zullen idd. nooit een kik geven als ze echt te klein zijn.

Gr. Kat

11. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    De dame van de schoenwinkel gaf mij de volgende tip.

maak de schoen zo ver mogelijk open (dus veters en dergelijke helemaal los)
    Trek de schoen aan en schuif het voetje helemaal voorin tot het niet verder kan.
    Kun je er dan nog ruim je vinger achter steken dan is de schoenmaat (nog) goed.
    Gaat dit moeilijker dan wordt het tijd voor een maatje groter.

Groetjes Anita

12. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    Bij de iets grotere kindjes zou dat kunnen, maar denk er wel aan dat ze ook hier hun teentjes kunnen krommen!
    Je kunt wel evt. ligt op het wreefje drukken zodat de teentjes gestrekt blijven.

Het verschil zitten en staan is ook best groot, als ze staan strekt het voetje zich als het ware uit.

13. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    tja zo heb ik laatst een schoentje " gemeten"

ik heb kyana ope en stukje papier gezet en haar voetje nagetrokken met pen
    dit uitgeknipt en dit toen in het schoentje gedaan.. zo kun je het gewoon zien.. en ik zeg neit dat het op de mm werkt maar je hebt wel een goed idee!

gr Anniek

Share This Page