Hoi, ons meisje slaapt overdag en 's nachts goed op enkele uitzonderingen na. Maar 's avonds na haar fles van 19.00 uur tot haar laatste fles is het een drama. Ze wil absoluut niet in haar bedje slapen, als ze bij me ligt is ze wel rustig, maar ja, ik wil ook weleens mijn handen vrij hebben en eigenlijk moet ze gewoon lekker naar bed. Omdat mijn zoon van bijna twee boven slaapt kan ik haar daar niet al te lang laten liggen, hij wordt er wakker van en omdat ik alleen ben zit ik dan de rest van de avond met nog een huilende chagrijnige dreumes naast me. Haar speentje pakt ze al niet meer, in het begin wilde dit nog weleens helpen. We bakeren haar in omdat ze last heeft van reflux, dit hebben we nu redelijk onder controle. Ik heb ook het idee dat ze helemaal niet moe is want ik krijg haar met geen mogelijkheid in slaapt. Zodra ik haar bij me pak gaat ze een beetje om zich heen liggen te kijken. Voor iemand herkenbaar en wat hebben jullie gedaan? Ik wordt er nu een beetje moedeloos van.
Hey, mijn zoontje is een paar daagjes ouder dan jou dochtertje. Hij slaapt overdag en 's nachts zonder problemen maar hij is tussen de 2 laatste voedingen hier ook altijd wakker. Ik hou hem gewoon bij mij, afwisselend met "spelen" in het park, liggen op het borstvoedingskussen,... Dus hier zeer herkenbaar maar ik hou hem dus gewoon bij ons in de living en probeer hem ook niet in zijn bedje te leggen, omdat het toch geen zin heeft. Persoonlijk vind ik het wel leuke momenten samen zo. Groetjes
ik lees even mee, want hier is het precies hetzelfde..... (mijn zoontje is nu 3 en een halve week) Mijn dochter had het ook trouwens. Ik kan me alleen niet meer herinneren hoe lang dat geduurd heeft.
bedankt vast. Ik kan me wel herinneren dat het bij mijn zoon ook zo was, maar weet niet meer hoe lang dit heeft geduurd en op een gegeven moment zijn we hem toch gewoon in bed gaan leggen en zijn we om de zoveel tijd even gaan kijken tot hij sliep. Nu is dat een stuk moeilijker omdat mijn zoon telkens wakker wordt en hierdoor inmiddels de wallen onder zijn ogen heeft staan. Ons meisje heeft ook nog eens een best volume... Als we te lang wachten gaat ze ook heel hard krijsen dus het wordt alleen maar erger. Bij mij is ze op zich best rustig, al moppert ze 's avonds meer en kost het me best wat moeite om haar ook in slaap te krijgen. Ze krijgt nog 6 voedingen, ik heb wel het vermoeden dat ze 's avonds al vroeg honger heeft. We zitten qua hoeveelheid wel al over de max heen. Het is zo dat ik vooral onzeker ben over of dit voor haar niet erg is. Want ze ligt toch van 19 tot 22 of 23 in een drukke belichte en rumoerige kamer. zou ze hierdoor niet overprikkeld raken? al doet ze tussendoor wat hazenslaapjes? Als ik zeker weet dat het voor haar geen kwaad kan leg ik haar net zo lief gewoon bij ons de eerste weken en ga ik haar over een tijdje ook 's avonds aan haar bedje leren wennen.
Waarom moet ze in haar bedje slapen 's avonds? Heel veel kindjes hebben 's avonds als het begint te schemeren hun onrustige uurtjes waarin ze alle (nieuwe) indrukken van de dag verwerken. Mijn zoontje is vandaag 11 weken en die heeft het ook nog steeds. Hij wil gewoon pertinent 's avonds niet in zijn wiegje slapen. Bij ons op de arm valt hij ook niet in slaap (deed mijn dochter met die leeftijd wel) en dus leg ik hem na de voeding van 19.00 uur als hij moe wordt/is in de kinderwagen en rol hem al tv-kijkend heen en weer tot hij in slaap valt. Hij ligt nu bijv. al ca. 1,5 uur lekker in de kinderwagen te knorren. Om 23.00 uur maak ik hem dan wakker voor een laatste voeding en dan kan ik hem zo in zijn wiegje leggen en slaapt hij heerlijk verder. Moraal van dit verhaal: gewoon aan toegeven, het gaat vanzelf over. Koop anders een draagdoek of ergonomische drager, dan heb je haar bij je en tóch je handen vrij.
Tijd voor jezelf willen met een baby van 5 weken?? Ik zie dit soort topics vaak de laatste tijd, waarom denken mensen dat baby's s'avonds horen te slapen? Moet ie dan ook van 19.000 tot 7.00 s'ochtends slapen van je?
tja is gewoon normaal rond deze tijd gewoon dus lekker knuffeltijd van maken en vader kan toch af en toe ook lekker de kleine op zn borst leggen?? onze dochter is nu nog meestal lekker wakker rond die tijd van jullie was het van 20:00 tot 23:00 uur huilen/krijsen en nu lekker wakker gewoon jengelen. we doen lekker bad leggen haar in de box is ze dat zat kinderwagen bak of op onze borst gaat vanzelf over
Hier slaapt onze kleine 's avonds wel maar overdag nauwelijks (max. 2 uur tussen 2 voedingen). Kom nergens aan toe maar dat weet je met zo'n kleine. Toevallig vandaag had ze een dag dat ze overdag wel sliep en 's avonds niet maar dit is echt een uitzondering. En als ze niet in haar bedje wil/kan slapen, hou ik haar lekker bij me of in de box beneden. Onze meid ligt het grootste deel van de dag bij mij beneden en ik heb niet het idee dat ze overprikkelt is, juist eerder dat ze het nodig lijkt te hebben. Haar overdag in haar eigen (stille) kamer leggen heeft weinig zin; na een uur is ze weer wakker en gaat ze huilen terwijl ze hier bij ons wel slaapt. Ach, elk kind is anders maar als ze maar een paar uurtjes bij jullie beneden ligt moet dat echt wel meevallen!
@Angiebaby, helaas is de vader erg vaak werken tot s avonds laat, dus af en toe slaat de vermoeidheid natuurlijk wel even toe, ook omdat ik al de hele dag met een dreumes van bijna 2 bezig ben en ik nog niet hersteld ben van bekkeninstabiliteit. Maar wat voor mij het belangrijkste is, is dat zij nergens last van heeft of geen pijn heeft. volgens mij is de reflux redelijk onder controle. Het is toch die onzekerheid als je je kleintje hoort huilen, dat je denkt, als er maar niks aan de hand is. Ik heb vandaag voor de zekerheid contact gezocht met de kinderarts waar zij onder behandeling is, gisteren avond is het tot laat door gegaan en ook vandaag overdag is ze bijna niet te troosten. Ik denk dat ik haar maar voortaan in de wandelwagenbak laat slapen hier in de kamer, tot ze er aan toe is om boven haar rust te vinden. @Zoe hier lijkt het ook beter te gaan met omgevingsgeluiden. Maar je hoort en leest zo vaak dat ze daardoor overprikkeld raken en dan de opmerking dat ze helemaal niet meer naar hun eigen bed willen. Het is echt weer even zoeken naar een nieuwe formule die bij haar goed werkt. Bedankt voor de antwoorden, het stelt me weer een beetje gerust dat er meer kindjes zijn die 's avonds onrustig zijn, het hoeft niet meteen te betekenen dat ze ergens last van heeft. Het gaat mij niet zozeer om mijn eigen rust, al zou het soms prettig zijn om even bij te kunnen komen, maar vooral om het feit dat je je veel zorgen maakt en je toch hoopt dat het kindje lekker in haar vel zit. De draagdoek is hier ook geen succes, zodra ze erin zit, gaat ze huilen.