Erg hoog Hcg - echo voorlopig 1 vruchtje te zien

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Artamesia, Dec 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Artamesia

Artamesia Bekend lid

Jul 22, 2013
    606
    11
    18
    Female
    Limburg (BE)
    Hoi,

Ik zit wat in stress na mijn echo van gisteren.

Ik werd teruggezet van 6w2d naar 5w2d (wat logisch is wegens langere cyclus). Dat betekent ook dat ik mijn hcg liet testen op 4w3d (en niet 5w3d) en toen een score had van 5200... :$ de vroedvrouw vond dit erg hoog!

Op de echo was één vruchtzak te zien met daarin een vruchtje met hartsactie (wat ook heel vroeg zou zijn).

Nu wil ze echter dat ik volgende week nog even terugkom want met zo'n hoge waarden zouden het er wel 2 kunnen zijn, en dat zou aangezien het zo pril is nu over het hoofd gezien kunnen zijn... Ze heeft ook bloed getrokken om de hcg-waarde te bepalen.

Iemand ervaring met plots 2 vruchtjes op een volgende echo? Ben echt in stress tot donderdag ;);)

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,922
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Nee geen ervaring mee.
    Overigens komt het vaker voor dat je met 5 wkn 2 vruchtzakjes ziet en later nog maar 1 (vanishing twin) dan dat je met 5 wkn 1 vruchtzak ziet en een week later ineens 2.

Ik had wel altijd hele hoge hcg waardes maar altijd maar zwanger van 1 kindje geweest. Nooit een tweeling dus.

Overigens denk ik dat ze een meetfoutje heeft gemaakt want volgens mij begint het hartje pas met 5+4 te kloppen. Je zou dus wel rond de 6 wkn zitten denk ik ;)

3. Artamesia

Artamesia Bekend lid

Jul 22, 2013
    606
    11
    18
    Female
    Limburg (BE)

Ja ze kon het niet meten ( ze kon wel meten maar de afstand was te klein om geregistreerd te worden, registreert vanaf 6 weken). Als ik mijn cyclus verder tel kom ik inderdaad op 3w2d na bevruchting, maarja innesteling kan iets sneller geweest zijn (eisprong via testen gevolgd). En die paar dagen kan nu zoveel schelen!

Vorige keer had ik 3700 op bijna 6 weken dus schrok wel van het verschil.

2 kindjes zijn ook welkom he! Maar als ik online echo's bekijk van vroege tweelingzwangerschappen zie je echt wel duidelijk dat tweede vruchtje. Benieuwd!

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,922
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Wanneer had je een positieve ovu test??

5. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik had bij mijn eerste ook een heel hoog hcg gehalte en het was er toch echt maar eentje :D

6. Artamesia

Artamesia Bekend lid

Jul 22, 2013
    606
    11
    18
    Female
    Limburg (BE)
    16 november...

7. narf

narf Lid

Dec 5, 2010
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu voor de tweede keer zwanger van een tweeling (al is het nu wss een vanishing twin) en heb nooit zo'n hoge startwaarde gehad. Altijd tss 200 en 300 rond 4w. En beide keren zagen we op 6w twee vruchtzakjes. Vorige keer ook twee vruchtjes, nu slechts 1.

Share This Page