Wanneer gaan voor een tweede?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door IrisN, 10 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IrisN

IrisN Niet meer actief

Lieve dames,

Mijn droom is altijd geweest om twee kindjes te krijgen, met een klein leeftijdsverschil. Ik ben erg benieuwd naar de leeftijdsverschillen tussen jullie eerste en tweede kindje. En ook naar ervaringen van een klein leeftijdsverschil.

Liefs,
    Iris

2. DDara

DDara Bekend lid

20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Ik heb er geen ervaring mee maar heb wel de zelfde wens. Mijn zoontje is nu 10 maanden en bij mijn volgende cyclus gaan we voor een 2de!
    Ben ook heel benieuw naar de ervaringen van andere!

3. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Hier een leeftijdsverschil van 1 jaar en 4 maanden en ik vind het heerlijk (we gaan binnenkort voor nummer 3). Ja, het is druk, maar ik denk/hoop dat ze later heel veel aan elkaar zullen hebben.

Mijn man en ik doen wel alles samen. Als we allebei moeten werken, kleedt hij er 1 aan en ik de andere en dan breng ik ze naar de opvang. En 's avonds brengen we ze samen naar bed.

Hij gaat momenteel op donderdag weer naar school (avond) en dan doe ik beide naar bed, maar ook dat gaat prima. In bad doen we ook meestal 's avonds, maar ik doe het heel af en toe 's morgens en ook dat gaat heel goed. Ik ben bij nr 2 wel wat makkelijker met laten huilen. En dan bedoel ik als ik bezig ben met de oudste (en niet zomaar weg kan), dat ze dan maar even moet huilen.

Ik zou het niet anders willen.

4. IrisN

IrisN Niet meer actief

@Dara: Leuk, dan liggen onze kindjes qua leeftijd niet ver uit elkaar. Wij gaan in het nieuwe jaar weer aan de klus :)

@Elsa: Wat ontzettend spannend! Lijkt mij erg druk, drie van die kleintjes. Maar wat een rijkdom.

Ik duim voor jullie meiden, hopelijk zijn jullie gauw weer zwanger!

5. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ik ga het nog ervaren, in verwachting van nr 2. Wanneer deze geboren wordt is mijn 1e, 1 jaar en 7 maanden :)

Deel Deze Pagina