Ik weet de functie van aerosleep en dit klinkt logisch. Maar ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie ervaringen? is dit echt nodig en waarom zijn er dan goedkopere soort matrasjes? Het gaat mij niet om het geld, dat wil ik gerust er aan uitgeven mits het echt noodzakelijk is. Zag ook goedkopere varianten bij babypark en babydump die goedkoper zijn. Kortom welk matrasje hebben jullie?
Ik heb zelf nooit een aerosleep gehad. Heb een pocketvering van de prenatal gekocht. Erg tevreden over.
Ik heb ook die van de ikea. Niet de allergoedkoopste, maar die daarboven. Heb wel een aerosleep topper en hoeslakentjes. Vind ik zelf een fijner idee
Ik heb gisteren een bedje uitgezocht, had al gevonden op internet dat aerosleepniet bewezen wiegendood voorkomt. Mààr, je gebruikt tegenwoordig geen zeiltjes meer ivm stikgevaar, alleen eventueel onder de luier, waardoor je matrasje snel vuil wordt. De aerosleeptopper is waterdicht en heeft een soort polletjes erop waardoor het kindje kan ademen als hij met hoofdje gedraaid is. Kan in de wasmachine en komt er droog uit. Mijn ouders waren mee en hebben heel lief het bedje betaalt en mijn moeder wilde me echt de aerosleep geven, omdat volgens haar het geklooi met zeil voorkomen echt de moeite waard was. Door de combi aanbieding was los matras en topper niet interessant, want weet niet of ik het zelf had gekozen zonder aanmoediging van mijn moeder.
Heeft dat dan wel het gewenste effect? Blijft lastig dit..hoor graag nog meer ervaringen Klopt Fee daarom twijfel ik ook een beetje. Als het nou echt daar tegen helpt is het zo gekocht.
Wij hebben een aerosleep topper als matrasbeschermer. Ik denk niet zozeer dat een aerosleep beschermt tegen wiegendood / stikken vergeleken met een gewoon matras. Maar het is wel veiliger dan een matras met een zeiltje. En ik vind het toch wel prettig om het matras te beschermen. Bovendien schijnt het ook huismijt wat tegen te houden. Al vraag ik me dat af, omdat het niet helemaal rondom het matrasje gaat. Dat was voor mij dus de reden om die toppers aan te schaffen: waterdicht, maar toch ademend. Wat ik wel een nadeel vind is dat ze bij mij iets gekrompen zijn (terwijl ik me altijd aan het wasvoorschrift heb gehouden: 60 graden wassen - niet in de droger). Maar daardoor is niet meer het hele matras bedekt. Onze oudste spuugde natuurlijk een keer precies op dat stukje matras zonder aerosleep. Nu heb ik er dus eerst een badlaken op het matras en dan pas de aerosleep.
Nou, ik snap niet dat het matras moet ademen als de topper vervolgens water dicht is volgens mij kan het kindje vooral doorademen omdat er op het zeil dus een soort polletjes zitten, vergelijk het met een hoogpolig tapijt. Dan heeft kindje genoeg ademruimte. Ook het speciale overtrek is een overtrek met grotere gaten erin, net gatenkaas Volgens mij is het hele, kunnen ademen idee meer een emotioneel marketingsverhaal. Waterdicht was hier dus doorslaggevend, alleen de topper op gewoon matras zou het ademende teniet doen, maar ja dat zou ik ook zeggen als fabrikant. Wij kregen sowieso dus matras bij ledikant, waardoor gewoon matras +aparte topper duurder zou uitvallen. Maar zou zeker eens informeren hoe de topper kan ademen als deze geen vocht doorlaat.
De onderlaag van de topper is waterdicht. Daarbovenop zit juist het gedeelte dat zorgt dat het lucht doorlaat. De 'honingraat structuur' zoals aerosleep het zelf noemt. Dat is nu juist het 'bijzondere' aan aerosleep: de combinatie van waterdicht en ademend. Zeiltje is ook waterdicht, maar laat geen lucht door. Gewoon katoen e.d. ademt ook prima, maar vocht gaat er doorheen.
Hoi Deedee91, Het is inderdaad niet (wetenschappelijk) aangetoond dat een baby normaal kan doorademen als het met het gezichtje tegen de ventilerende laag van dit soort matrasbeschermers aanligt. Leg je kindje dus, zoals altijd, op de rug te slapen. Wel is een matrasbeschermer met een ventilerende toplaag hygiënischer (gemakkelijker wasbaar en matras blijft schoon). Voor meer info, klik hier. Groet, Annet VeiligheidNL
Heel erg bedankt voor jullie antwoorden! het is mij een stuk duidelijker. Zo prettig dit forum! ik verdrink nogal in alle dingen die we moeten aanschaffen haha.
Haha ik word ook helemaal gek hoor, daarom ben ik al stukje bij beetje aan het verzamelen. Een kinderwagen hiiiier... Een ledikantje daaaaar!!! Is sowieso leuk om mee bezig zijn en niet alles komt dan tegelijk op je af, je kunt alles laten bezinken en sprokkelt zo de uitzet bij elkaar. Lijkt financieel ook veel meer mee te vallen.
Hier een koudschuim matrasje, bevalt prima. Aanschafprijs was bijna 100 euro, nu ligt tweede kindje erop, en ziet er nog als nieuw uit. Wel met afritsbare en wasbare tijk. Over het matrasje gaat een 100% katoenen molton heen. Daarover een 100% katoenen hoeslakentje. Ik ging er altijd vanuit dat baby bed spul altijd 100% katoen zou zijn, maar dat is dus lang niet zo, is nog wel handig om te weten.
Ja precies! Wij kopen ook alles geleidelijk. Zo lijkt het idd minder in de kosten en het lijkt net of je heel vaak shopt Hoeveel weken ben jij?
Aaaah, ik ben dus niet de enige! Ik was beddengoed ook altijd op 60 graden ivm huisstofmijt, maar dat vindt het matrasje inderdaad niet fijn.
aerosleep is echt nergens voor nodig. niet bewezen dat het wiegendood voorkomt, stichting wiegendood raad zelfs af om die dingen te gebruiken. kindjes kunnen prima doorademen als ze op hun buik terecht komen en draaien automatisch hun hoofdje om als ze minder lucht krijgen. je leest veel dat het zo geweldig is omdat je matrasje schoon blijft, hygienischer enz. echt onzin om hiervoor een aerosleep (topper) voor te kopen. een goede molton beschermt je matras prima. hier 2 spugers met af en toe luier-lekkage en matrasje word nu voor de 2e gebruikt. matrasje is nog hagelwit. en is er wel wat door gelekt dat trek je hem eraf en stop je hem op 60-90 graden in de wasmachine en leg je er in de tussentijd een andere op. aerosleep mag je niet samen gebruiken met een heet-water kruik omdat het water erop blijft staan en kindje hierdoor kan verbranden. ook niet nodig om een duur matras a 70 euro of meer te kopen. die kleintjes wegen nauwelijks wat en hebben geen speciaal pocket of binnenveringsmatras nodig. een echt goed/stevig matras is pas nodig als ze een jaar of 7 zijn. hier heb ik een matras van de ikea en de leenbakker. kwamen beide als beste uit de testen van de consumentenbond. zijn rond de 40-45 euro. die van de leenbakker heet fenne/fenna
Als je van je geld af wil moet je een aerosleep matras kopen. Is gewoon "in" nu. Leuke verkooppraat voorkomt wiegendood. Ja kopen want je wilt allemaal het beste voor je kind.... En precies zoals Damay hierboven al zegt. Het schijnt ook gevaarlijk te zijn met warm water kruiken, spugen etc. Heb een goedkoop matrasje en zit geen vlekje op. Terwijl er toch 3 kids in hebben gelegen. En ja die hebben ook gespuugd en lekkage gehad van de luier.
Wij hebben deze en zeer tevreden over: ABZ Medicott Matras HR30 Koudschuim 60 x 120 x 10 cm | Matrassen Polyether/Schuim | Baby-Dump Hele aerosleep gebeuren vind ik echt onzin. Wilde dat eerst ook en ben gaan zoeken of het echt het beste was. Niet dus. Het is in elk geval niet bewezen. Het belangrijkste is dat je een stevig matras uitzoekt (zodat de baby niet met het hoofdje kan wegzakken in het matras) en dat het bedje strak wordt opgemaakt. Gebruik ademen materialen als katoen en zorg dat de babykamer goed gelucht wordt en niet te warm is. Dan ben je al een heel eind.
3 kinderen en nooit aerosleep gebruikt. Toen ik zwanger was van de jongste ruim 3 jaar geleden kwam dat ding in opmars. Is gewoon een marketing product en speelt in op jonge goedgelovige ouders want het wordt wel degelijk gelanceerd als bescherming tegen wiegendood. Neem een goed stevig matras met evt een afritsbare hoes. Gebruik een goede molton en katoenen beddengoed. Kleed je kind niet te warm en ventileer goed en dat is ruim voldoende.