De vorige zwangerschap heb ik hier stil gehouden, maar we kregen op 30-06 te horen dat het hartje niet meer klopte (zie onderschrift). Nu weten ze ook op het werk dat ik weer probeer zwanger te worden, dus kan ik het ook hier vertellen. Het wil alleen nog niet echt lukken... We zijn nu al 4 maanden verder en nog niet zwanger. Misschien is dat wel kort in jullie ogen, maar voor ons niet, omdat ik heel snel zwanger raak... 1e keer: Zwanger in 2 maanden. vmk bij 4 of 5 weken. 2e keer: Zwanger binnen 1 maand na vmk. Een gezonde knul als resultaat! 3e keer: Zwanger in 2 maanden. mk bij 10,5 weken. Nu dus na 4 maanden nog niet zwanger... Heb net zitten lezen over maanstenen en onder het mom van: Baat het niet, dan schaadt het niet, wil ik van de week ook eens gaan kijken of ik er een kan vinden.
ik snap dat je had gehoopt weer snel zwanger te worden, maar als je al eerder snel zwanger raakte, geeft dat echter geen garantie dat je weer snel zwanger raakt. er staat gewoon gemiddeld een jaar voor! maansteentje kan indd geen kwaad! ik zit nu zelf in de 7e ronde en begin ook wel wat moedeloos te worden, maar geef niet op! want ik weet dat het nog wel even kan duren. ik probeer zoveel tegen mijzelf te zeggen; geniet nu, lekker van mijn mannetje en alle andere dingen.. het komt wel.. ook al heb ik soms zoiets van, waarom nou?! ook al ben ik nog niet zo lang bezig. elke keer ongi worden voelt gewoon als een afgang, huilen mag, daarna weer volle goede moed verder gaan!
de eerdere resultaten hebben je ongeduldig gemaakt en dat snap ik wel. Maar een zwangerschap van meer dan 10 weken doet behoorlijk wat met je lichaam meis. Daar moet je echt even ontzwangeren voor rekenen. Eerst hcg weer op 0 en dan de reset van alles in je lichaam. Denk dat je het moet zien alsof je nog maar in ronde 2 zit oid
De gynaecoloog zei wat anders... Die zei juist dat, aangezien ik de vorige keren ook zo snel zwanger raakte, de kans groot is dat het snel weer raak is. Daarnaast is de kans om zwanger te raken juist hoog als er nog hcg in je bloed zit...
Dan spreken onze gyns elkaar tegen er wordt wel eens gezegd dat je vruchtbaarder bent na een mk.. Maar daarvoor moet je cyclus wel opgang zijn gekomen op een juiste manier
Tja, helaas bieden in het verleden behaald resultaten geen garanties voor de toekomst. Ik zou het 'snel zwanger moeten raken omdat het in het verleden ook zo was' los proberen te laten en echt bedenken dat er een half jaar tot een jaar heel normaal is, ook als je erg vruchtbaar bent.
Ik geloof ook echt niet dat je vruchtbaarder bent als je nog HCG in je lichaam hebt. Dat zorgt er toch voor dat je juist geen eisprong krijgt. Tsja bij mijzelf was mijn lichaam compleet in de war na de miskraam die ik januari had gekregen, 2 cyclussen geen eisprong gehad. Daarna kwam het pas weer op gang. In totaal 5 maanden na de miskraam weer zwanger, ik vond dat wel snel. Je zal vast heus weer snel zwanger worden hoor. 4 maanden is nog maar kort.
Ze zei dat normaliter bij 2 miskramen er een onderzoek gestart wordt naar de reden, MAAR omdat ik al een gezonde zoon heb en steeds snel zwanger ben geworden, vond ze dat niet nodig. Ik moest me maar melden als zich weer een mk voordeed... Ik heb er geen verstand van en ga dus uit van de uitspraken van de mensen die ervoor gestudeerd hebben.