onzeker

Discussion in 'Borstvoeding' started by anoswing, May 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anoswing

anoswing Actief lid

Aug 8, 2013
    114
    0
    0
    ik voel me even erg onzeker, waarschijnlijk veroorzaakt door de vermoeidheid want mijn meisje wilt elke 1,5-2 uur bij me drinken, ook snachts. Soms voed ik wel 13/14x op een dag en het begint me echt op te breken. Ook wilt ze alleen maar door mij getroost worden en bij me zijn. Ik heb al een draagdoek geprobeerd hiervoor maar vanwege mijn bekkeninstabiliteit is dragen nogal pijnlijk.
    Bij mijn eerste mocht ik geen bv geven ivm medicatie maar wat was het prettig om het geven van de fles ook eens uit te besteden.
    Vanwege psychische klachten had ik van te voren gezegd zodra ik stress krijg van de bv stop ik ermee, ik begin nu op dat punt te komen maar wil nu toch niet zomaar opgeven....

ik voed per keer 1 borst en mn meisje drinkt steeds max 10 min voordat ze loslaat en weer verder gaat slapen.

2. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

Jul 22, 2014
    358
    0
    16
    Snap je onzekerheid over dit gebeuren. Maar het is echt heel normaal gedrag voor een pasgeboren baby. Tussen de 10 en 15 keer op een dag is voor een jonge baby heel normaal. Zelfs normaler dan 6 tot 8 keer per dag.
    Het is ook heel goed voor je productie op de lange termijn. Dus probeer er aan toe te geven. Laat je dochter drinken wanneer ze wil, volg haar ritme.
    Ook kunnen babies clusteren. Vaak is dat eind van de middag tot in de avond. Niet het handigste tijdstip in een gezin. Clusteren is dat de voedingen heel dicht op elkaar zitten tot eigenlijk geen pauze er tussen. Dus van de ene borst naar de andere. Mijn jongste heeft dit tot 3 maanden gedaan toen werd het geleidelijk aan minder.
    Het is heel erg vermoeiend dat is gewoon zo. Maar probeer zo vaak je kan met je kindje te gaan liggen.
    Laat je ook niets wijs maken door anderen die zeggen dat het veel te vaak is en dat dat echt niet hoeft etc. etc. Jouw dochter doet het zo en dat is echt prima.
    Hoop dat je er wat aan hebt. En veel succes.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    het is volkomen normaal gedrag van je meisje. Maar ik vond (en vind) het soms ook loodzwaar. Maar ik denk wel dat het natuurlijker/beter is dan de grote hoeveelheden en het 'gedwongen' ritme wat je met de fles meestal doet.

4. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Hier ook een hongerig mannetje die zo om de twee uur komt, ook 's nachts. Ik geef 2 borsten per voeding en hier doet hij per borst zo'n 15 min over. Ik biedt altijd beide borsten aan en tussendoor verschoon ik hem. Op die manier is hij weer wakker genoeg om de volgende borst te nemen. Omdat jij elke keer maar 1 borst geeft en zij die vrij snel drinkt, kan het zijn dat ze gewoon nog niet genoeg heeft. Heb je al eens geprobeerd om tussen de borsten te verschonen? Deze tip gekregen van de lactatiekundige en werkt hier perfect.

5. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

Dec 11, 2014
    1,158
    442
    83
    Female
    Herkenbaar, ik vond het ook super zwaar de eerste weken. Ik was ook alleen nog maar aan het voeden, troosten, verschonen, in slaap proberen te krijgen en dan begon het hele riedeltje opnieuw. Ons meisje sliep niet meer, huilde veel en raakte helemaal overprikkeld/oververmoeid. (En ik dus ook!! :D) Hierdoor liepen alle signalen ook voort door elkaar, ik wist niet meer of ze nou honger had of slaap. Steeds dacht ik: zou ze nou nog honger hebben? Omdat je bij borstvoeding natuurlijk niet kunt zien hoeveel ze drinken. We zijn toch op de tijd gaan letten, (ik weet niet meer met hoeveel weken dit was hoor) dat er ong 2,5 a 3uur tussen de voedingen zat en we zijn in gaan bakeren en dat heeft heel veel verschil gemaakt. Ons meisje sliep eindelijk en was weer tevreden. Hierdoor werden de signalen van honger en slaap ook weer duidelijk.
    Dit alles kwam natuurlijk niet alleen door de borstvoeding hoor, maar het is/was voor mij wel een hele onzekere factor. Flesvoeding is gewoon heel duidelijk. Maar ondanks alles is mijn dochter inmiddels 4,5 maand en krijgt nog steeds borstvoeding, het word echt gemakkelijker! Maar ik herken je verhaal wel, ik vond het ook heel intensief de eerste weken.
    Mijn dochter drinkt trouwens ook maar 1 borst per voeding.

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Heb je wel geprobeerd om 2 borsten per voeding te geven?
    Dus eerste de ene borst, dan even een boertje en evt. luier verschonen zodat ze weer wakker wordt en dan de andere borst nog even aanbieden? Misschien is ze dan meer verzadigd waardoor ze er iets meer tijd tussen laat.

7. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,385
    17,325
    113
    Gaat het inmiddels al beter? Erg vermoeiend zo vaak voeden, maar dat gaat over, echt!

Share This Page