Hebben zussen vergelijkbare bevallingen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Jana, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jana

Jana Actief lid

28 dec 2006
    347
    0
    0
    Mijn zus denkt dat ik een vlotte bevalling ga krijgen, omdat zij die zelf ook had. Haar eerste is in 8 uur geboren, en toen de verloskundige kwam had ze al acht centimeter ontsluiting. Ze drukte me dus op het hard niet te lang te wachten met bellen (van mijn vk mag je pas bellen als je om de 3 min weeën hebt van minstens 50 sec).
    Maar is het zo dat zussen vaak vergelijkbare bevallingen hebben? Iemand ervaring?

2. veertje

veertje Fanatiek lid

Mijn oudste zus heeft alle 3 haar kinderen binnen 6 uur op de wereld gezet, mijn jongste zusje heeft er bij haar 2 kinderen allebei 4 uurtjes over gedaan en ik heb er 46 uur over gedaan :(
    Ik heb ooit ergens gelezen dat het niet erfelijk bepaald is dus de bevalling van je zus zal niks over die van jou zeggen.

3. emmyg

emmyg Actief lid

16 sep 2007
    172
    0
    0
    mijn ene zus heeft 2 hele makkelijke bevallingen gehad. De eerste bevalling duurde totaal rond de 9 uur en de 2de rond de 6 uur.

Mijn andere zus heeft 5 hele zware bevallingen gehad. Bij alle 5 was ze uitgescheurd en niet een beetje ook. Dit terwijl haar kinderen kleiner waren.

4. mrietje

mrietje Bekend lid

4 nov 2007
    871
    0
    0
    Mama
    Ik heb geen zussen. Maar mijn moeder, haar moeder en haar zussen hebben allemaal gemakkelijke bevallingen gehad. En ik, tot nu toe, ook. Dus bij ons klopt het wel!

xxx

5. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik heb 4 zussen die zijn bevallen en nee het is niet waar dat het net zo snel of zo zal gaan als bij hun.
    Mijn oudste was een dag bezig en ik maar 7 uurtjes, iedere bevalling is anders en totaal niet te vergelijken.

6. Jana

Jana Actief lid

28 dec 2006
    347
    0
    0
    Heb het gisteren ook even aan mijn vk gevraagd, omdat ik dus bang ben dat ik misschien 'te laat' ben als ik pas bel als de weeën om de 3 minuten komen. Wij willen nl in het ziekenhuis bevallen. De vk zei dat het weliswaar niet wetenschappelijk bewezen is, maar dat er wel 'familietrekjes' te herkennen zijn. Dat is althans de ervaring in haar praktijk. Ik reken nergens op, maar een beetje hopen mag toch wel? ;)

7. Mijn moeder heeft ons alle 3 in no time op de wereld gezet, maar mijn zus heeft 2 zware natuurlijke stuitbevallingen gehad.
    Als er erfelijke trekjes zijn, dan hopelijk naar mijn moeder! Ik heb ook haar pijnlijke menstruaties geerfd, dus wil ik ook wel die makkelijke bevallingen ;)

8. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    Wij zijn thuis met drie meiden en hebben alldrie een totaal andere bevalling gehad. Ik denk dus niet dat het iets zegt.

9. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    De overeenkomsten:
    Onze vliezen zijn op hetzelfde moment gebroken en onze kindjes lagen precies hetzelfde.
    Onze kindjes zijn op dezelfde dag geboren 10 minuten na elkaar.

De verschillen:
    Ik heb 32 uur weeën gehad.
    Mijn zus 9 uur incl weeënstorm.
    Mijn zus heeft ongeveer 30 minuten geperst,
    ik ruim een uur en werd toen geholpen met de pomp.
    Ik was in die week uitgerekend,
    mijn zus is 5 weken te vroeg bevallen.

Mijn moeders bevalling was dan natuurlijk nog weer anders. Haar 2 kinderen zijn allebei te vroeg geboren 8 en 4 weken te vroeg.

Ik denk dat de bevallingen in de familie net zoveel met elkaar overeenkomen als met vriendinnen ;)

10. AlRe

AlRe Bekend lid

8 mrt 2007
    803
    0
    0
    Rijen
    Ik heb al 13 jaar geen contact met mijn zusje maar het toeval wilde dat we dezelfde verloskundige hadden. (Ik heb een aparte meisjesnaam die maar 5 families in heel Nederland hebben dus de vraag was meteen of ik de zus was van....)
    Mijn bevalling ging heel snel en achteraf zei de verloskundige dat ze wel had kunnen weten dat ik ook een snelle bevalling zou hebben omdat mijn zusje dat ook had.

11. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Bij de eerste van mijn zus begonnen de weeën om een uur of 9 's ochtends en rond 12 uur s nachts is haar zoontje geboren. (na 3 keer persen of zo) `15 uur. Bij de 2e begonnen maandagavond rond 9 uur de weeën en uiteindelijk is mn nichtje pas de volgende avond rond half 10 geboren.. Mn zus is in die tussentijd nog gestript en haar vliezen zijn gebroken.

Bij mijn andere zus begonnen de weeën rond 13 uur 's middags en 1,5 uur na mijn andere zus (dus 11 uur 's avonds) is haar zoontje geboren. (zo'n 10 uur bij elkaar dus)

Bij mij begonnen 's avonds rond 9 uur de weeën (ook ineens heftig om de 5 minuten) en ik had na 2,5 uur al 6 cm ontsluiting. Na 2 uur persen is mijn zoontje om 4,37 uur geboren. Dus bij elkaar zo'n 7,5 uur.

Dus nee, bij ons zijn de bevallingen totaal niet met elkaar te vergelijken!

12. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb 4 zussen, die in totaal 7 bevallingen hebben gehad. Al die bevallingen waren anders (en hadden ook wel wat overeenkomsten). De kans is dus groot dat mijn eerste bevalling op die van een van mijn zussen zal lijken... maar welke?

Zelfde geldt voor m'n moeder: 9 keer bevallen, allemaal anders. De moeilijkste was ik... hoewel ik de 9e was en zij dus dacht dat het een makkie zou worden, ben ik met de vacuumpomp gehaald.

13. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Mijn zus had er 36 uur over gedaan, ik 14 uur, dus wel een verschil... Bij haar gingen de centimeters maar heel langzaam en bij mij dus een stuk sneller ;) Ben blij dat ik niet dezelfde bevalling meegemaakt heb als mijn zus!

14. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Mijn zussen "poepten" de baby's er zo uit, alle 5 de kids in minder dan 6 uur, net als mijn moeder. 4 kids in minder dan 6 uur per kind.

Ik deed het net even anders: 15 uur weeen, 1 minuut persen en toen in ca 30 minuten met een keizersnede bevallen. Ook de 2 was met een ks en nr 3 gaat ook weer dmv een operatie.

Groet van Kiki

15. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Hier is het wel een familiegebeuren.
    We werden allemaal heel jong moeder, amper twintig of net in de twintig.
    M'n moeder kreeg haar twee kinderen heel snel en vlot.
    M'n zus en ikzelf ook beide kinderen een fluitje van een cent.
    Nu ga ik zelf een uitzondering maken en ben wel heel benieuwd hoe dat zal gaan, ben nu namelijk 45 en heb diabetes.
    Dus wordt helemaal afwachten, maar ik hoop uiteraard weer op 'n vlotte bevalling (hoewel diabeten niet altijd bij de gelukkigen horen) :oops:

16. Jana

Jana Actief lid

28 dec 2006
    347
    0
    0
    Update: het zegt dus helemaal niets. Ik heb 27 uur over mijn bevalling gedaan (nou ja: 20 uur als je rekent vanaf het moment dat de weeën regelmatig kwamen, maar bij mij kwamen ze eigenlijk niet regelmatig). Mijn zus vond het persen het ergste en vond de ontsluitingsfase meevallen, bij mij was het precies andersom. De enige overeenkomst was dat we allebei aan de weeënversterkers moesten. Zij omdat ze bij haar eerste kind geen persweeën kreeg, ik omdat de ontsluiting niet opschoot.
    Mijn moeder had dat trouwens ook, onregelmatige en weinig effectieve weeën. Dus dat zal dan het 'familietrekje' zijn.

17. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Mn zus heeft totaal andere bevallingen gehad dan mij.
    De eerste was er in 6 uur en de 2e binnen 3 uur en de 3e duurde weer 20 uur.
    verschilt zo ontzettend per mens enzo.

18. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Mijn zus vond bevallen een 'piece of cake' en ik vond het een ware hel. Zij beviel in zeer korte tijd en ik heb aan de opwekkers gelegen omdat ik bleef hangen. Bij de een zal het wel lijken, de ander niet.

Deel Deze Pagina