Ik zoek iets voor in de voorjaarsvakantie, maar ik weet niet waarheen. We houden van mooie natuur, gecombineerd met leuke museums. We hebben niks met wintersport en ook niet met all-in strandvakanties. Vliegen mag, maar het moet niet de hoofdprijs kosten. Autovakantie heeft de voorkeur. Wie heeft een goed idee?
Berlijn! Zit vol met mooie musea (veelal nog gratis ook of klein prijsje) Heel veel te zien wat verderop ligt natuurgebied spree wald.
Nee zeker geen wintersport. Gewoon een leuke bestemming in Zweden of Denemarken. De natuur is prachtig en vooral in Denemarken heel veel musea en super kindvriendelijk.
Idd erg gaaf, maar ik zou wel heel goed kijken of de musea ed open zijn in die periode. Want je zit wel echt buiten het seizoen, tenzij je voor de sneeuw gaat.
Canarische eilanden. Lekker weer, bijv Gran Canaria heeft in het noorden prachtige natuur en Lanzarote is ook heel bijzonder. Op Lanzarote staan diverse mooie gebouwen met tentoonstellingen van Cesar Manrique. Erg de moeite waard, hoewel het geen echte musea zijn.
Wij zijn vorig jaar naar het Sauerland geweest en dan juist niet in Winterbeg of Willingen. We zijn wel een dagje in Willingen geweest omdat daar een heel leuk wildpark/sprookjespark zit. Wij zaten in het plaatje Bad Arolsen op het vakantiepark Twistesee. Een week in de voorjaarvakantie voor nog geen €300,00. We zijn hier nu al 2 keer geweest. De omgeving is prachtig om te wandelen en om veel te zien. Je hebt vlakbij een zwemparadijs genaamd Arabella en een wildpark genaamd Edersee. Op www.happysauerland.nl en dan via de index kun je vele bezienswaardigheden opzoeken waaronder ook musea.
Ierland!!! Dat is echt geweldig! Wij zijn nu 3x jaar achterelkaar geweest. Vooral Slieve League, Cliffs of Mohere en natuurlijk een walvistocht bij Cork Whale Watch. Winterjas mag aanblijven maar toch nooit super slecht gehad en zelfs afgelopen mei in het zonnetje zonder jas!! Ze kennen daar geen strenge winters maar ook geen warme zomers.
Misschien is Resort Mooi Bemelen in Zuid-limburg een leuke optie voor de voorjaarsvakantie? https://www.resortmooibemelen.nl/ Zuid-limburg heeft natuurlijk mooie natuur om in te wandelen of om te fietsen. Maar ook Maastricht en daarmee diverse musea zijn dichtbij. Ook zijn Duitsland en België goed te bereiken met de auto vanuit Bemelen. Zuid-Limburg voelt voor mij net als in het buitenland.