Ik weet niet of dit onderwerp hier al ergens staat. Zijn hier andere mensen die ervaring hebben met SUPERFOODS. Ik ben hiermee in aanraking gekomen via het boek inNESTeling van Rika Lukac. Een heel interessant boek over voeding en vruchtbaarheid. Graag zou ik op die manier ervaringen delen met mensen die dit ook proberen. Zelf ben ik nog niet gestart, ik heb het boek vluchtig via internet doorbladerd (een vriendin van mij heeft het boek en zou me die bezorgen).
Volgens mij zijn er niet zo veel onderwerpen hier over superfood icm zwanger worden. Wel is er heel veel online te vinden. Maar wat bedoel je met ervaring? Ervaring in de zin van er zwanger van worden? Dan kan ik je niet helpen (helaas). Maar ik gebruik chiazaad en gojibessen, verder gebruik ik geen aspartaam, zelden smaakversterkers, weinig zout, weinig geraffineerde suikers en bijna alleen maar biologische vlees en zuivel. Heb ook maca, maar dat krijg ik met moeite weg. De smaak is erg overheersend. Dit staat wel bekend als de superfood voor vruchtbaarheid. Ik eet dus heel bewust, maar niet zozeer om zwanger te worden, maar meer om me beter en fitter te voelen. En daar heb ik wel profijt van
@mart: Niet zozeer de ervaring van wel of niet zwanger erdoor. Ik denk dat je niet sneller zwanger raakt hierdoor. Ik ben eerder op zoek naar de algemene ervaringen van superfoods. Ik lees her en der vooral dat Chia zaden goed zijn en Goji bessen. En idd de dingen die jij hierboven vermelde. Er zijn zoveel superfoods, maar wat is echt essentieël, da's de vraag. Mijn doel is me gezonder, fitter en beter in m'n vel voelen. En bewuster leven. En natuurlijk ook de hoop dat het me helpt met gewichtsverlies. Steun van m'n man moet ik niet op rekenen. Dus praat ik er met hem ook niet over.
Ik gebruikte chia seeds, maar sinds ik zwanger ben niet meer. Na de bevalling ga ik er wel mee verder.
Ik gebruik rauwe cacao nibs, goij bessen en acai poeder. Ook gebruik ik gebroken lijnzaad. Gewoon door de yoghurt oid. Verder geen ervaring met het zwanger worden, maar zoals hierboven al geschreven staat; voor de gezondheid.
Ik eet ook quinoa, en gooi chia zaadjes, rauwe cacao nibs, gojibessen enzo door de yoghurt.....verder wheatgrass poeder.....af en toe want dat is me toch vies en maca poeder.....ook vies, dus liever niet vaak.....
Haha ook al zo gezond bezig?? Wheatgrass... pfff bikkel!! Hoe gaat het nu met je? Ik wacht op mijn ongi....
Ik eet ook veel superfoods. Ik heb ook PCOS, maar verder geen andere symptomen zoals bijvoorbeeld overgewicht. Mij hebben de superfoods helaas nog niet geholpen met mijn vruchtbaarheid. Laat staan met een zwangerschap. Natuurlijk is het goed om superfoods te gebruiken. Mocht je zelf bepaalde tekorten van vitaminen en mineralen hebben, dan worden die op die manier aangevuld. Op die manier voorkom je dat je kleintje wordt geboren met tekorten, wat zich weer kan uiten in de vorm van een allergie / intolerantie.
ik gebruik.tarwegras poeder.chia goji bijenpollen hennepzaad rauwe cacoa.maak er een meusli mix van of smoothies.door salades.echt je kan eindeloos varieren.als je eenmaal aan de snaak bent gewensmd wil je niet anders meer
Ik gebruik sinds kort maca powder. Bevat boordevol vitamines en mineralen, verbeterd de vruchtbaarheid en verhoogd de libido bij man en vrouw. En dit laatste merk ik wel erg goed Voel me echt energieker, slaap beter en niet meer moe. Heb daarnaast ook alle zuivel uit mn voedingspatroon geschrapt.