Mijn kleine man ligt sinds 2 dagen in zijn eigen kamer het inslapen gaat goed maar hij kan midden in de nacht huilend wakker worden. Eerste gedachte is dat hij honger heeft maar ik neem hem dan bij me in bed en mijn man gaat dan flesje maken. Maar hij valt 9 van de 10 keer gewoon weer in slaap. Volgens mij heeft hij dan geen honger. Hoe krijg ik hem zover dat hij gewoon in zijn eigen bedje blijft slapen?
Hij zal gewoon de behoefte hebben om lekker bij mama te zijn. Hij is ook nog zo klein, dan zou ik hem ook lekker bij je pakken. Je kunt een baby niet verwennen dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Je kunt natuurlijk wel proberen als hij weer slaapt proberen hem weer terug te leggen. Hij is natuurlijk gewend om bij jou te zijn en daar voelt hij zich veilig. Ik vond het altijd heerlijk en pakte hem altijd bij ons als hij daar behoefte aan had. Nu hij een half jaar is geweest ben ik hier voorzichtig mee omdat ik het geen gewoonte wil laten worden. Maar nu hij nog zo klein is zou ik hier nog eventjes van genieten en hem het veilige warme gevoel geven wat hij op dat moment nodig heeft. (ik weet niet of hij een speentje krijgt? Anders zou je dat nog altijd eerst kunnen proberen voordat je hem uit zijn bedje haalt)
Zijn kamer is best fris 19 graden en krijg het niet warmer. Heb nu een kruik bij hem neergelegd en hij heeft al een dubbele deken. We zullen zien
Onze kamertjes zijn ook niet snel warm te krijgen, maar ze heeft een lekker slaapzakje waar ze lekker warm in doorsliep, vond ze tot aan een week of 2 geleden geweldig.
Indrdaad zorgn dat het warm genoeg is. En als je het niet fijn vindt om de kleine in bed te hebben, zou je kunnen proberen om in het eigen bedje te troosten.
Nou heeft toch geholpen die kruik. Hij werd om 03:30 wakker ( normaal 01:00) en ligt nu nog lekker te slapen.
mss gewoon hem even eruit halen naast zn bedje lekker knuffelen en inslaap wiegen, zodat ie weer btj opwarmt en tegelijkertijd zn mamahonger een beetje gestild wordt...en dan weer terug leggen
en wat je ook nog zou kunnen doen is een hydrofiel luier onder het hoofdje leggen met jouw geurtje eraan. Ik sliep altijd een paar dagen met zo'n luier en als ik dan zn bedje ging verschonen ging die luier onder zn hoofd en pakte ik een nieuwe luier die ik weer bij me nam en die ging dan een week later onder zn hoofd. In combinatie met de warmte van de kruik en jouw geur gaat het misschien ook hartstikke goed! xxxx