Hallo allemaal.. Voordat melody er was hoefden wij alleen maar in het weekend te wassen... Maar nu moet het eigenlijk wel 3 tot 5x per week.... We hebben avond en weekend stroom dus we wassen alleen in die bepaalde uren maar heeft er nog iemand tips dat ik het nog goedkoper kan maken? Bepaalde merken wasmiddelen die goedkoop (en goed )zijn? Ik gebruik nu de vloeibare van de aldi en de wasverzachter ook. Maar ze zijn wel snel op....
ik draai hier ongeveer 10 wasmachines per week.. kan alleen maar zeggen: gooi je droger het raam uit, die krengen kosten 50 cent per was dat je ze gebruikt.. Verder qua wasmiddel, veel supermarkten verkopen hun eigen huismerk die net zo goed is als de "echte merken.." Oh en vul je was machine goed, een halve was machine draaien met een lang programma is zonde, pas dan je programma aan als er weinig inzit.
pas wel op dat je je machine niet te vol en dus te zwaar belaad, anders kost het je straks een nieuwe machine en ik hang met droog weer de was lekker buiten. en binnen hebben we ook een droogrek. gaat prima
nee ok niet gaan proppen in je was machine, ik voel altijd aan de bovenkant, er moet nog een vuist tussen kunnen. maar als ik sommige zie, de hele wasmachine aan voor twee truitjes, zo zonde!
ik ben al gestopt met de droger te gebruiken... hang alles netjes op nu! gebruiken jullie vloeibaar of poeder? wat is voordeliger... mn vriend is bang/denkt dat ie allergisch is voor poeder maar volgens mij ben je dan wel goedkoper uit?
Je kan wel allergisch zijn voor wasmiddel, mijn man is allergisch voor Persil. Maar wij hebben nu Ariel en daar kan hij wel tegen en dat is ook poeder. Bij de Macro kan je vaak (nu ook weer) grote verpakkingen halen van wasmiddel. Dan heb je bijv 90wasbeurten voor 17 euro (Ariel) of 13 euro (Dash) O ja, poeder schijnt beter te zijn voor je wasmachine.
Bij de trekpleister was een actie ik weet niet of je daar iets aan hebt maar 2 dozen van Dash voor 5 euro
van poeder kunnen de leidingen in je was machine dichtslibben, ze laten iedere keer een laagje axhter, vloeibaar lost helemaal op. mijn moeder heeft dat gehad, overstroming door dichtgeslibte leidingen, sindsdien gebruik ik nooit meer poeder. nadeel van poeder vind ik ook dat het vaak in je kleding blijft zitten, ga maar eens in een discotheek onder een uv-lamp staan, die witte puntjes is waspoeder. zo zie je in een disco gelijk wie met vloeibaar en wie met poeder wast hihi
Die witte puntjes zijn niet alleen maar waspoedertjes.. maar ook roosjes en stofjes Altijd leuk met zwarte kleren hahahahahahahaa blacklight
ja kan oomroos zijn, of stof, maar ik weet nog dat mn moeder altijd met waspoeder wasttte en k had altijd witte puntjes, toen ze op vloeibaar overging had ik geen puntjes meer... Leuk ja dat blacklight hehe
http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=47634 hier een heel topic waarin het tegenovergestelde gezegd wordt!
Bij action hebben ze goedkoop waspoeder, en wel gewoon goede merken. Verder gebruiken we een wasrek ipv de droger.
Ik gebruik weer waspoeder is net zo duur maar je doet er langer mee, is dus goedkoper. Tevens heb ik nu waslijnen buiten en gebruik de droger alleen met slecht weer of voor noodgevallen. Sinds ik een nieuwe wasmachine heb ( een miele) kreeg ik zelf geld terug, dus dat scheelt ook, maar ja die moet je maar net nodig hebben. En wat de andere zeggen draai wel een volledige was of zet hem op halve/mini was. Waspoeder bij de action. Wasverzachter gebruik in een grote fles van Robijn, maar deze is maar 1.99 euro.
Oh ja voor donkere was gebruik ik dus wel vloeibaar, anders zie je inderdaad de strepen of puntjes van de poeder zitten, maar voor de overige wassen gewoon poeder.
ik gebruik geen droger dus dat scheeld wel maar toch moet ik altijd robijn vloeibaar wasmiddel hebben, vind deze lekker ruiken maar is als ik het vergelijk met eigen merk wel een stuk duurder. hierbij koop ik vaak de grote fles wasverzachter van robijn maar wil dit minder gaan gebruiken als er strak ook kinderkleertjes gewassen moeten worden want dit zou beter zijn. ik zit nu aan de 7 wassen per week met'2e en ik denk dat het er straks 10 worden. ik vul me wasmachine altijd heel goed want anders vind ik het ook zonde
Ik heb meestal omo vloeibaar. Droog het bij mooi weer buiten, en anders op zolder. Droger gebruik ik alleen voor sokken, ondergoed handoeken en washandjes, dit is maar 1x per week. Voor de rest was ik altijd op verkort programma, dan word het net zo schoon, maar is het ook met een uur klaar. Ik was 3 a 4x per week.
ze hebben nu ook bij kruidvgat en trekpleister en goedkoop merk europrofit geloof ik heb hem alleen nog niet uitgeprobeerd. je hebt er trouwens ook shampoo en douchegel van voor maar 0,45 cent.
Ik draai zo'n 3 trommels per week. De droger gebruik ik ook alleen voor handdoeken, theedoeken, washandjes, sokken en ondergoed. Die staat ook maar 1 keer per week aan. Wasmiddel laat ik door mijn schoonouders meenemen uit Duitsland, daar is hij goedkoper. Ik gebruik Ariel vloeibaar. Lovewinnie: Wat doe jij allemaal met je kleren en overig wasgoed? Hoe kom je in hemelsnaam aan 7 wassen per week met zijn tweeën?
wij zijn met zijn 4en en ik was gemiddeld 10 wassen per week. gebruik dash,is niet zo duur en wel goed vind ik. en alles gaat in de droger. heb toch 800 euro terug gekregen van het energiebedrijf.
ja dat vraag ik me ook af, nou ff kijken per dag 2 badlakens 1 theedoek en 1 handdoek. dan nog ons ondergoed en mijn vriend sport elke dag dus dat moet ook fris gewassen worden zowel kleding als een handdoek. en dan nog onze kleding zelf voor de rest weet ik het zo niet maar het wordt al snel bij elkaar gesprokkeld hier een volle wasmachine.