Ik HAAT mieren

Discussie in 'De lounge' gestart door springkip, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. springkip

springkip Actief lid

2 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    hebben jullie een onwijs goede tip tegen mieren? Ze komen onder de vloer vandaan waar op dat stukje net geen plint zit mierenlok doosje helpt niet..... Keuken heb ik vanacht helemaal schoongemaakt......

2. hardloper

hardloper Niet meer actief

kruidnagel proppen ind e gaatjes waarvan je denkt dat ze vandaan komen. het helpt echt en het is kindvriendelijk en diervriendelijk dus je kan het ook met een gerust hart doen. (en je kan dus meerdere gaatjes nemen bij twijfel.) ik heb het gedaan in vorig huis. geen mier meer te bekennen:D

3. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Stuivers op een rijtje neerleggen, daar komen ze ook niet over heen.

4. Yris

Yris Niet meer actief

5. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Ik had ook stuivers neergelegd, en daar liepen ze gewoon overheen:D

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Voorheen spoot ik er een fles spiritus in leeg ;) Maar dat is natuurlijk niet erg vriendelijk :)
    Heb gehoord dat Kaneel ook goed helpt. Voor het randje van je deur leggen,en dan komen ze er niet overheen.

7. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    wij hadden ook tot vorige week mieren. alles hadden we geprobeerd; stuivers, lokdoosjes, goed schoon maken... niks hielp. toen heeft me vriend mierenspray gebruikt op de plekken waar ze vandaan kwamen. het stonk wel ff en ik ben uiteraard gevlucht maar het is nu wel weg EINDELIJK!!

8. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gaatjes dichtkitten'.

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Oude stuivers werken hier altijd wel, nieuwe stuivers zijn van een andere legering. ;)

10. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Cakemeel en dan een beetje gekookt water erover heen, dat nemen ze mee naar binnen, zet uit en ze kunnen er niet meer uit.

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

En wat doe je aan mieren in je tuin? Wij hebben er ontzettend veel...!

12. LOL hier marcheren ze in grote getale over de stuivers heen hoor ;)

13. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    uhm laten zitten :(

daar is toch niet erg

binnen is een drama ;)

14. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Hadden we ook last van zijn bij de dierenwinkel spul gaan halen en ze waren binnen 1 dag weg. Dit kun je ook in kieren spuiten bij ons zaten ze namelijk in de plint.

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

nou buiten is het ook niet fijn hoor....;)

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    blijf maar ff doorgaan met die tips! Ik heb hier een bijna 3jarige rond lopen en 5 kittens + hond en poes. Geld vind zoonlief erg interessant dus stuivers geen optie(die werken trouwens niet eens) gifkorrels hebben we maar kittens gaan straks rondlopen. Dus tips tips tips. Ik zoek DE GOUDEN tip :p

Hier kwamen ze uit een hoekje bij de zijdeur maar daar liggen (nu nog) gifkorrels totdat de kittens echt gaan rond lopen. maar die rot mieren komen ergens anders vandaan en weten niet precies waar.

1 ding helpt, zoonlief eropaf sturen :p Die pakt dan zn schoen en gaat als een malle op de mieren in meppen. Zodra hij er 1 ziet gilt ie MIER! en gaat staan meppen

17. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    wij hadden een bus van vapona. dit is volgens mij niet giftig voor andere dieren dan mieren (wij hebben zelf ook katten)

Dit spul kun je precies smeren waar die mieren lopen en zodra ze er in gelopen zijn gaan ze dood. wij hebben dit langs alle drempels gedaan en in de plint waar ze zaten. Na 1x bus leeg en geen mieren meer te zien.

Deel Deze Pagina