Supermaan (volle maan) en slechter slapen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rebelleflower, 14 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Vannacht en komende nacht zullen we dus een supermaan hebben.
    Een volle maan die heel dicht op de aarde staat.
    Nu vroeg ik mij al of waarom ons meisje vannacht ineens zo aan het spoken was en ik zo slecht sliep..
    Schijnbaar komt dat dus door de volle maan.. dan slaap je slechter..

Vroeg me eens af of er meer mensen dit hebben of dat ze merken dat de kleintje opeens slechter slapen.

Hier in ieder geval wel dus!

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Onze zoon was ook aan het spoken, dus automatisch heb ik ook slecht geslapen. Maar of dat aan de maan ligt?

Hier was het in elk geval te danken aan Sinterklaas :D

3. butterblue

butterblue Bekend lid

7 nov 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Hier hebben we allemaal eens goed geslapen haha! Ik dacht al dat ik misschien ging bevallen vannacht maar dan wellicht vannacht of morgen ;)
    Is wel bekend, dat de maan invloed heeft op de mens!

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Ik slaap normaal super slecht. Dan heb ik een nacht dat ik niet kan slapen en achteraf lees ik dat het volle maan was. Maar vandaag sliep zowel ik en mijn dochter heeeel goed, een wonder.

5. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Oh misschien was dat het. Horrornacht. M'n oudste heeft 3,5 uur lopen spoken.

6. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Oef! :(
    Hier 1,5 uur z'n beetje.. had d'r al een klein flesje gegeven maar zelfs dat werkte niet.. en toen was ik het zat en heb d'r bij mij in bed genomen en daar is ze gelukkig wel in slaap gevallen.
    Hopelijk vanavond weer gewoon een normale nacht.. maar vanavond zal het weer volle maan en een supermaan zijn en zelfs nog grotere dan vannacht..

7. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Mijn zoon sliep wel slecht maar dat wijt ik aan de verkoudheid

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Nou die maan mag wel vaker dichterbij komen hoor :p
    C ligt nog heerlijk te tukken en ook ik ben pas net wakker
    En dat voor het eerst weer na 3 maanden slaapdrama

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Hier ook een slechte nacht, nu heb ik dat zelf wel vaker, maar dit keer waren mijn oudste 2 ook wakker en dat komt niet vaak voor. De oudste had wel een bloedneus, dus of dat nu wat met maan te maken heeft...

10. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Zowel ik als mijn zoon hebben gelukkig nergens last van gehad.

11. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Zoontje kwam bij ons liggen en viel heel moeilijk in slaap, heb zelf ook slecht geslapen en jongste dochter werd ook een paar keer snikkend wakker. Weet niet of het aan de volle maan lag, maar ben wel nu al erg moe.

12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Mijn oudste sliep vroeger standaard slecht bij volle maan. Vanaf dat hij ongeveer 4 is gelukkig geen last meer van gehad.
    Nu met de super maan wacht ik het wel af, anders heb ik gelijk een goede reden om wat mooie foto's te maken. :D

13. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    helemaal geen last van gehad. Ik sliep juist goed vannacht en de kinderen ook. We hebben ook zonwerende gordijnen.

14. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Normaal gesproken hebben de jongens (vooral de middelste) er behoorlijk veel last van.
    Maar afgelopen nacht voor het eerst in tijden doorgeslapen, zonder peuter in ons bed.
    Ik ben er zelf normaal ook elke maan behoorlijk ziek van (misselijk, buikpijn, hoofdpijn, erg onrustig e.d.) maar dit keer heb ik er geen last van.
    Benieuwd wat het aankomende nacht wordt met onze peuter, maar dat staat los van de maan, dat is elke nacht een verrassing.

15. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Hmmm megamaan. Na weken slaapruzie sliepen ze eindelijk een kwartier voor de geplande tijd ipv 2 uur erna :)

Wij hebben ook zonwerende gordijnen. Die zijn goud waard! Ik wil nooit meer zonder.

16. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Wij hebben ook nergens last van gehad

17. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier bijzonder weinig geslapen, maar dat kwam zeker weten door verkoudheid en door Sinterklaas....

18. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Wij hebben allemaal heerlijk geslapen.
    Ik werd 5 minuutjes voor de wekker van 07.00 wakker.

Onze oudste zoon heeft periodes dat hij nachtangsten heeft, dat was de afgelopen weken ook het geval. Maar sinds een paar nachten slaapt hij ook weer lekker door.

19. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Bijzonder.... ik heb zo enorm slecht geslapen vannacht en mijn zoontje ook paar keer gehoord, ik moest er zelfs naartoe. Maar had de link nog niet gelegd met de maan terwijl ik dat normaal altijd wel doe. Slaap vaak slecht als het volle maan is :D klopt dus wel bij mij

20. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Wat zou de link met de maan dan zijn?

Ik heb heel slecht geslapen! Maar dat kan door mijn verkoudheid komen

Deel Deze Pagina